نماینده دائم سوریه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین:

گزارش‌های آژانس گواه تعهد کامل سوریه به مقررات هسته ای است

نماینده دائم سوریه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین تاکید کرد که گزارش‌های سالانه آژانس گواهی بر تعهد کامل سوریه به مقررات آژانس و اجرای تمامی درخواست‌های بازرسی دوره‌ای در موعدهای آنها است.

گزارش‌های آژانس گواه تعهد کامل سوریه به مقررات هسته ای است

بسام الصباغ در بیانیه خود در شصت و چهارمین دوره کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در حال حاضر در وین برگزار می‌شود، اعلام کرد، بندی که شورای حکام در آن اجرای تعهدات سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد، گواهی آشکار بر سوء استفاده برخی از کشورهای عضو آژانس برای خدمت به دستورکارهای سیاسی‌شان است، چراکه آنها به جای آنکه تجاوزات رژیم صهیونیستی بر حاکمیت سوریه در سال ۲۰۰۷ را محکوم کنند که نقض فاحش قوانین بین المللی به حساب می‌آید؛ از این تریبون برای حمله به سوریه و بدنام کردن آن و إعمال فشارهای بین المللی بر آن بهره بردند.

وی تاکید کرد، اذعان رژیم صهیونیستی به داشتن مسئولیت در این تجاوز بعد از یک دهه انکار و دروغ، ایجاب می‌کند که آژانس هرچه سریع‌تر هیات بازرسان خود را به اراضی اشغالی بفرستد و اگر این رژیم با آژانس همکاری نکرد، ادامه بررسی این بند بدون فایده باقی خواهد ماند.

الصباغ بر همکاری شفاف سوریه با آژانس و اینکه بیشترین میزان از انعطاف را داشته است و از هیچ تلاشی برای حل و فصل مسائل عادلانه مسائل دریغ نکرده است، تاکید کرد و گفت که گزارش‌های سالانه آژانس گواهی بر وفاداری کامل سوریه به تعهداتش و اجرای تمامی درخواست‌های بازرسی دوره‌ای در موعدهای آنها است.

وی از پایبندی ایران به تعهدات خود بر اساس برجام استقبال کرده و گفت که خروج یکجانبه آمریکا از این توافق بدون هیچ توجیه غیرقانونی، نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ در سال ۲۰۱۵ به حساب می‌آید که این دستاورد دیپلماتیک مهم را در معرض خطر شدیدی قرار داد.

نماینده دائم سوریه گفت که تصمیم کنفرانس عمومی در دوره ۵۳ با عنوان "توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل" پیام شفافی را درمورد نگرانی بالا نسبت به توانمندی‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی رساند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها