سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات روحانی درباره به پایان رسیدن دوران سلطه:

 اگر روحانی درست می‌گوید، چرا ایران گروه‌های نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‌کشد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بخشی از سخنان دیروز حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

 اگر روحانی درست می‌گوید، چرا ایران گروه‌های نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‌کشد؟

«مورگان اورتگاس» سه شنبه شب در صفحه توئیتر خود به اظهارات رئیس جمهور ایران در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، وی در توئیتی در واکنش به سخنان حسن روحانی در مورد حمایت ایران از صلح و مبارزه با تروریسم نوشت: «روحانی در هفتادو پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد ایران از صلح حمایت کرده و با تروریسم می‌جنگد».

اورتگاس در توئیتی دیگر به اظهارات روحانی درباره پایان دوران سیطره و هژمونی گفت: «اگر دوران سلطه و هژمونی که روحانی از آن حرف می‌زند به پایان رسیده است، چرا ایران نیروها و گروه‌های نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‎کشد و از تلاش‌هایش برای سیطره بر لبنان از طریق حزب‌الله دست برنمی‌دارد؟».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح می‎کند که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که حضور مستشاری این کشور در عراق و سوریه در راستای مبارزه با تروریسم، به درخواست دولت‌های این کشورها و با هماهنگی آنها صورت می‌گیرد.

اورتگاس ادعای تلاش ایران برای سلطه بر لبنان از طریق حزب الله را نیز در حالی مطرح می‎کند که ماهیت نظامی، سیاسی و فرهنگی حزب الله، مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است و مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت و پشتیبانی از گروه‌هایی است که در برابر رژیم صهیونیستی و اشغالگران مقاومت می‎کنند.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    امریکا چرا همه جا پلاسه ب اسم مبارزه باتروریسم اما درواقع غارتگری وچپاول وکشت وکشتار

  • ایران
    0

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه

  • علی
    0

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه

  • محسن
    0

    یکی به این خانم آمریکایی بگه ما همسایه عراق هستیم ومردم هم مرز با عراق بعضا عرب هستندو گاهی با آن طرف مرز(عراقیها) ازدواج و معامله می‌کنند. بعضا شناسنامه عراقی وایرانی دارند. شما از هزاران کیلومتر دورتر آمدید به ما بگویید از عراق بروید! برخی در عراق که شناسنامه عراقی دارند ایران را وطن خود وبرخی در ایران که شناسنامه ایرانی دارند عراق(اماکن مقدس) را موطن خود می‌دانند.

  • حسین
    0

    مرک براین امریکای حرام خور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها