سفیر روسیه:

با وجود مسائل ناوالنی روابط با آلمان همچنان قدرتمند است

سفیر روسیه گفت، مسکو می‌تواند نمونه‌های مرتبط با الکسی ناوالنی را از سازمان منع تسلیحات شیمیایی، فرانسه و سوئد بگیرد اما آلمان مسیر بسیار مستقیم‌تری است. او روابط با آلمان را قدرتمند توصیف کرد.

با وجود مسائل ناوالنی روابط با آلمان همچنان قدرتمند است

سرگئی نچایف در مصاحبه‌ای با روزنامه برلینر تسایتونگ گفت، مسکو پیشنهاد همکاری با آلمان در زمینه تحقیقات مرتبط به حادثه ادعایی مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد روس را ارائه داد که نیازمند حقایق و مدارک مشخص است.

او در پاسخ به اینکه آیا روسیه می‌تواند نمونه‌های مرتبط به ناوالنی را از عوامل مربوطه دریافت کند، گفت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی قطعا یک شانس است. همچنین ما گزینه درخواست از پاریس و استکهلم را رد نمی‌کنیم. اما برلین مسیر مستقیم‌تری خواهد بود.

سفیر روسیه در برلین همچنین تاکید کرد، روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان آلمان و روسیه همچنان در بحبوحه وضعیت مرتبط با ناوالنی، قدرتمند است و تمام طرف‌ها باید کارهایی که لازم است انجام دهند تا این‌ها شکست نخورند.

این دیپلمات روس در پاسخ به اینکه چرا روابط میان این دو کشور تا این حد پرتنش است، گفت: روابط حسنه با آلمان همواره اولویت روسیه بوده است. ما دستاوردهای بسیاری در دوره پسا جنگ داشته‌ایم. تصور کنید ۲۷ میلیون تن از شوروی جانشان را در راه شکست ناسیونال سوسیالیسم از دست دادند. با وجود این پس از جنگ جهانی دوم میان مردمان ما آشتی به وجود آمد. این آسان نبود زیرا مردم زیادی در روسیه جان دادند و شهرها و روستاهای زیادی ویران شد.

او افزود: با این وجود دو کشور گام‌هایی برای تجدید روابط حسنه برداشتند. در سوم اکتبر سی‌امین سالروز اتحاد آلمان جشن گرفته شد، در سپتامبر سی‌امین سالروز پیمان "دو به علاوه چهار" جشن گرفته شد که در نهایت وضعیت پسا جنگ آلمان را حل و فصل کرد. شوروی آماده پذیرش اتحاد آلمان و انجام مشارکت قاطع در این زمینه بود. هنوز هم روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان آلمان و روسیه قوی است و ما باید هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا آنها از بین نروند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها