جدیدترین خودرو فراری را بشناسید

فراری خودرویی طراحی کرده است که به دلیل داشتن باله در عقب آن می توان با سرعت بالا رانندگی کرد.

جدیدترین خودرو فراری را بشناسید

F۱۲berlinetta یکی از هیجان انگیزترین خودروهایی است که طراحی و تولید شده است. این خودرو به داشتن باله ای در عقب معروف است که در اصل این باله غول پیکر هیچ عملکرد هوایی ندارد، اما فوق العاده به نظر می‌رسد. F۱۲berlinetta در نوع خود یک ماشین هیجان انگیز است.

فراری با الهام گرفتن از ۲۵۰ Testa Rossa ۱۹۵۷، این خودرو را بیشتر خاص کرد. Maranello's berlinetta که سازنده این خودرو فضایی است، در حالی اقدام به ساخت این خودرو کرده است که یک بار دیگر به عنوان ماشین اهدا کننده برای ساخت یکپارچه سازی با سیستم عامل خاص خدمت کرده است.

هم اکنون تور Superleggera تورنتور بزرگ V۱۲ را دوباره طراحی کرده است که به روز‌های شکوه مربیگری با تأثیر از اتومبیل‌های مسابقه‌ای ۱۹۳۰ باز می‌گردد.

///

سازندگان، مفهوم خیره کننده سوپرلگرا ( Mini Superleggera ) و کمتر شناخته شده Artega Scalo Superelletra را دوباره با یک F۱۲berlinetta با صفحات فیبر کربن تغییر شکل داده اند تا تقریبا ۱۵۰ کیلوگرم (۳۳۱ پوند) را از این ماشین تراش دهند. باله مرکزی عظیم که به انتهای ماشین کشیده می‌شود در واقع هدف آیرودینامیکی را ندارد، زیرا فقط برای برانگیختن روحیه‌های شیک و ظریف دهه ۱۹۳۰ وجود دارد.

ایده شکل دادن به ماشین این بود که از "معماری ناخوشایند و بسیار زاویه دار به نفع منحنی‌های گسترده‌تر، هماهنگ، اما کاملاً مشخص" جلوگیری شود. در قسمت جلو، تنظیمات متوسط دریافت هوا به Aero ۳ در مقایسه با F۱۲berlinetta داده شده است، در حالی که هوا را به همان ۶.۳ لیتری V۱۲ می‌رساند، طراحی کاملاً تهاجمی تری به Aero ۳ می‌بخشد.

///

نیروگاه تنفس طبیعی با ۷۳۰ اسب بخار و ۶۹۰ نیوتن متر (۵۰۹ نیوتن متر) منتقل می‌شود، این سرعت برای سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) در ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۱ مایل در ساعت (۳۴۰ کیلومتر در ساعت) کافی است. اعداد عملکرد نمونه‌های استاندارد F۱۲ در اتومبیلی است که طول آن تقریباً ۲۰۰ میلی متر (۷.۹ اینچ) است.

Touring Superleggera می‌گوید که آن‌ها جدا از حفظ شاسی قاب و چرخ دنده، سایر بیت‌های مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی را نیز حفظ کرده اند. جالب توجه است که در اعلامیه مطبوعاتی به هیچ وجه از Ferrari F۱۲berlinetta نام برده نشده است، با توجه به گفته خودروساز، خودرو اهدا کننده Aero ۳ یک "ابرخودروی برتر ایتالیایی" است.

///

فقط ۱۵ اتومبیل از این خودرو تولید می شود، اگرچه این شرکت نمی‌گوید که Aero ۳ چقدر هزینه دارد، اما ذکر می‌کند که تحویل ماشین تمام شده تا شش ماه طول می‌کشد.

پشت خودرو تکامل گرافیک F شکل T۱۲ را با یک رمپ صاف نشان می‌دهد که از تونل مرکزی عبور می‌کند تا ارتباطی بین فضای داخلی و خارجی ایجاد کند. صحبت از فضای داخلی است، کابین با دکمه‌های کمتری طراحی شده، زیرا کنترل سیستم صوتی، پنجره‌ها به همراه دریچه‌های مرکزی هوا، محفظه دستکش، تشک‌ها و نگهدارنده‌ها از بین رفته اند. ترکیبی از آلکانتارا، چرم و فیبر کربن مات سیاه برای زیبایی ظاهری استفاده شده است.

///

اگرچه گزارش‌های اولیه به پیاده سازی سیستم KERS اشاره داشت، اما فراری F۱۲ TRS فاقد یک موتور مجهز به موتور ۶.۲ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی با قدرت ۷۴۰ اسب بخار (۵۴۴ کیلووات) و ۵۰۹ پوند فوت (۶۹۰ نیوتن متر) است. اعداد عملکرد آن همانند مدل معمولی است بنابراین ۰-۶۲ مایل در ساعت (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت) ۳.۱ ثانیه طول می‌کشد در حالی که ۰-۱۲۴ مایل در ساعت (۰-۲۰۰ کیلومتر در ساعت) در ۸.۵ ثانیه قبل از رسیدن به سرعت ۲۱۱ مایل در ساعت انجام می‌شود (۳۴۰ کیلومتر در ساعت).

فراری قیمت خودرو را فاش نکرده است، اما اعتقاد بر این است که مشتری نزدیک به ۴.۲ میلیون دلار پرداخت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    این هم بده دست ایران تا موتور پیکان روش نصب کنند الله برکت الله

  • امیر
    0

    می‌دادین این متن رو یه مترجم ترجمه کنه. چرا گوگل ترنسلیت؟

  • ناشناس
    0

    آخه جرا این خودروهای دست نیافتنی رو میزارین توی سایت دل مردم آب میشه ! ما به دیدن (فقط دیدن ) براید وبژو عادت داریم خواهشا اونام دست نیافتنی شده یه تصویر بزارین ازشون!

  • کریم احمدی
    0

    مبارک مسئولین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها