خسارت 9 و نیم میلیارد ریالی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری استان مرکزی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو شده است، این صنعت در استان مرکزی 9 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت دیده است.

خسارت 9 و نیم میلیارد ریالی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

مصطفی مرزبان در آستانه هفته گردشگری از 5 تا ۱۱ مهرماه در جمع اصحاب رسانه، افزود: ۲۲۹ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع سامانه تبصره ۱۸ بند الف و سامانه کارا به سرمایه گذاران متقاضی تأسیسات گردشگری استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: از این میزان تسهیلات ۱۶۶ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه کارا و ۶۳ میلیارد ریال نیز تسهیلات سامانه تبصره ۱۸ بند الف به سرمایه گذاران متقاضی تاسیسات گردشگری استان با نرخ مناسب پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته نیز 13 هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده است. این میزان سرمایه‌گذاری‌ از سوی بخش خصوصی پیگیری شده و با وجود فضای تحریم و تهدیدهای آن، مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل قبول بوده و پیش‌بینی می‌شود که 2816 فرصت شغلی در این راستا ایجاد شود.

مرزبان تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۸۶ مجوز تأسیسات گردشگری برای مجتمع گردشگری، هتل، متل، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی بین راهی، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی صادر شده است.

وی بیان داشت: از سال گذشته تاکنون افتتاح ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ هتل آپارتمان، ۲ اقامتگاه سنتی، 5 سفره‌خانه سنتی، 3 مجتمع رفاهی و یک مهمانپذیر در استان مرکزی راه اندازی شده است. همچنین ۳۵ هزار و ۷۳۶ گردشگر داخلی و 2599 گردشگر خارجی نیمه دوم سال ۹۸ به این استان سفر کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تأکید کرد: بیش از 2000 جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۸۷۳ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها