بازدید رئیس‌جمهوری تایوان از یک پایگاه نظامی

رئیس جمهوری تایوان به دنبال قدرتنمایی اخیر چین، از یک پایگاه نظامی در یکی از جزایر دورافتاده تایوان بازدید کرد تا به عزم خود تاکید کند.

بازدید رئیس‌جمهوری تایوان از یک پایگاه نظامی

تسای اینگ-ون با حدود صد خلبان نیروی هوایی و پرسنل در پایگاه نیروی هوایی "پنگهو مانگونگ" صحبت کرد؛ جایی که دو خلبان از جنگنده‌های دفاعی بومی ساخت تایوان با نام "چینگ-کو" پیاده شدند تا به او خوشامد بگویند.

وی در این بازدید خاطرنشان کرد: تایوان توانایی و عزم محافظت از قلمروی خود را دارد.

رئیس‌جمهوری تایوان افزود: می‌دانم که اجبار به رویارویی با تحریکات ارتش آزادی‌بخش خلق که تایوان را محاصره کرده و اقدامات آن‌ها برای بر هم زدن صلح منطقه، در این وضعیت، وظیفه هر کس در جبهه پدافند هوایی در پنگهو را سنگین‌تر کرده است.

وی گفت: اما من به هر فرد ایمان دارم، اینکه هر یک از برادران و خواهران ما که به نحو احسن آموزش دیده‌اند، قادر به ایفای این مسئولیت سنگین است.

نیروی هوایی چین روزهای جمعه و شنبه در اقدامی که آن را یک اخطار عمدی خوانده بود، در جریان بازدید مقام رده‌بالای وزارت خارجه آمریکا از تایوان، ۳۷ هواپیما، شامل جت‌های جنگنده و بمب‌افکن‌های دوربرد را بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآورد.

در حالی که نیروهای مسلح چین برتری عددی قریب به اتفاقی نسبت به تایوان دارند، نیروهای کم‌تعداد اما خوب آموزش دیده و مجهز به فناوری‌های پیشرفته تایوان، از پشتیبانی آمریکا، متحد اصلی این دولت‌شهر بهره‌مند هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها