ماکرون خواهان چندجانبه گرایی در حل چالش های جهانی شد

رئیس جمهوری فرانسه خواهان رعایت اصول اخلاقی چندجانبه گرایی در حل چالش های جهانی شده است.

ماکرون خواهان چندجانبه گرایی در حل چالش های جهانی شد

امانوئل ماکرون حین سخنرانی در سازمان ملل متحد به مناسبت ۷۵ سالگی این سازمان گفت: عملی کردن شیوه‌های چندجانبه در زندگی عینی امکان آن را مهیا می‌کند تا حد زیادی به مسؤولیت‌هایی که بر اساس اساسنامه سازمان ملل متحد بر دوش داریم، تنظیم کنیم.

در شرایط ویروس کرونا نمایندگان کشورهای جهان از طریق ویدیو با سازمان ملل متحد تماس برقرار کرده و بیانیه می‌دهند. در داخل سالن مجمع عمومی سازمان ملل فقط نماینده‌های دایمی سخنرانی می‌کنند.

ماکرون افزود: من شخصاً نه به حرف، بلکه به اقدامات چند جانبه گرایی اعتقاد دارم.

او از همه دعوت کرد تا در مجمع صلح که قرار است از ۱۱ تا ۱۳ نوامبر در پاریس برگزار شود و همچنین در جلسات دیگر مربوط به مسائل زیست محیطی و اطمینان از برابری شرکت کنند. از نظر او، زندگی چند جانبه گرایی واقعی امکان انجام کامل تعهدات را فراهم می‌کند.

به گفته ماکرون، اکنون وقت اقدام است، هنگامی که همه گیری ترس از زوال و صحبت از ناتوانی جمعی را به وجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: همه کسانی که تمایل و توانایی دارند، باید از حداکثر توان فعالیتی برای اقدامات دسته جمعی استفاده کنند.

ماکرون گفت: خانه مشترک ما بی‌نظم است. اصول اخلاقی که فکر می‌کردیم غیرقابل انکار هستند، نقض می‌شوند. حقوقی که فکر می‌کردیم آن را تأمین کرده‌ایم، نقض می‌شوند و سیستم بین‌المللی ما اسیر رقابت شده است و دیگر قدرت مجازات متخلفین را ندارد.

با این همه، ماکرون حین یادآوری اصول اخلاقی عینی و اتخاذ تدابیر چندجانبه گفت: با این همه اروپا توانست برای یک اقدام همبستگی بی‌سابقه بر تقسیمات داخلی خود غلبه کند.

وی همچنین تصمیم کشورهای وام دهنده برای کاهش بار بدهی کشورهای آفریقایی را به عنوان نمونه ذکر کرد.

ماکرون در مورد اصول کاربرد واقعی رویکرد چندجانبه گفت: این و آنچه ما در مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی به توافق آرا تصویب کردیم، زمینه را برای مبارزه موثر با همه گیری فراهم کرد".

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها