چرا مجلس به نمایندگان خودروی دنا پلاس اتومات داد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: خودروی دنا به تعدادی از نمایندگان که حوزه انتخابیه‌شان با تهران چند صد کیلومتر فاصله دارد، تعلق گرفته است.

چرا مجلس به نمایندگان خودروی دنا پلاس اتومات داد؟

احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تحویل یک دستگاه خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس به صورت اقساط اظهار کرد: مجلس باید در هر دوره نمایندگی دو اقدام را انجام داده و برای نمایندگان خودرو و مسکن تهیه کند، چرا که بیشتر وکلای ملت برای رفت و آمد به شهرستان حوزه انتخابیه خود به خودرو نیاز دارند تا بتوانند به روستا‌ها سرکشی کرده و در جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون خدمات کشوری جایگاه نمایندگان مجلس با وزرا برابر است، تصریح کرد: هر کدام از وزیران چند نوع خودرو، راننده و محافظ دارند، اما وکلای ملت مانند وزرا ساختمانی برای استقرار ندارند و در هر دوره یک ساختمان جدید اجاره می‌کنند.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: در دوره‌های قبل ما ۲۵۰ خودرو در مجلس داشتیم که به تعداد آنها راننده وجود داشت، این ماشین‌ها به صورت ماهیانه ۱۲ میلیون تومان هزینه داشتند، بنابراین تصمیم گرفتیم اتومبیل‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و نهایتا ماهی ۴میلیون تومان به آنها بدهیم تا بتوانند برای خود راننده استخدام کنند و این امر حدود ۱۱۱ میلیارد تومان در هزینه‌های مجلس نسبت به مجالس هشتم و نهم صرفه‌جویی ایجاد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: ما برای دوره یازدهم مجلس نیازمند خودرو بودیم که شرکت سایپا اعلام کرد؛ اتومبیل ایرانی موجود ندارد و ما حاضر نبودیم برای وکلای ملت خودروی خارجی تهیه کنیم، به همین دلیل وارد مذاکره با ایران خودرو شدیم و این شرکت اعلام کرد که به تعداد نیاز ما پژو پارس و دنا در اختیار دارد، بنابراین ما انتخاب خودرو را به اختیار نمایندگان گذاشتیم که عده‌ای دنا را انتخاب کرده و تعدادی دیگر پژو پارس را برگزیدند.

وی افزود: مجلس برای نمایندگان خودروی ایرانی انتخاب کرد، در حالی که شخص بنده بار‌ها در اتوبان تهران _ قم به دلیل خرابی ماشین در جاده مانده‌ام، بسیاری از اتومبیل‌ها چپ کرده و حتی برخی نمایندگان همسر و فرزندان خود را در سانحه جاده‌ای از دست داده‌اند.

وی افزود: ایران خودرو به ما اعلام کرد که دیگر نمی‌توانیم خودرو را به نمایندگان بدهیم و اتومبیل‌ها را به مجلس واگذار خواهیم کرد، چرا که کمیته خودروی ایران خودرو تصویب کرده که تنها نیرو‌های مسلح، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی می‌توانند برای سازمان خود خودرو تهیه کنند، در غیر این‌صورت همه باید در قرعه‌کشی شرکت کنند. بنابراین خودرو‌های خریداری شده به نام مجلس است، البته ما در حال بررسی هستیم چرا که اگر خودرو در اختیار مجلس باشد وظیفه تأمین راننده نیز بر عهده پارلمان خواهد بود که این امر هزینه بسزایی برای قوه مقننه به دنبال خواهد داشت.

امیرآبادی بیان کرد: بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت تا برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مجلس شورای اسلامی خودرو‌ها به صورت اقساطی به نمایندگان واگذار و اقساط آن در طول دوره نمایندگی از حقوق وکلای ملت کسر شود تا با کسر هزینه راننده و بنزین قوه مقننه بتواند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند، البته معتقدم که شفاف‌ترین سازمان، مجلس شورای اسلامی است چرا که هیچ‌کس نمی‌داند که فرماندار، استاندار، وزرا و حتی قضات و روسای بانک‌ها چه تعداد خودرو در اختیار دارند، البته مجلس یک ارگان ناظر بوده و این حساسیت‌ها امری مثبت تلقی می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی حدود ۴ ماه پیش تصمیم گرفتیم برای نمایندگان اتومبیل تهیه کنیم خودروی دنا حدود ۲۲۰ میلیون تومان قیمت داشت و این نرخ در همین مدت زمان کوتاه به ۶۰۰ میلیون تومان رسید، البته از حدود ۳۰۰خودروی تهیه شده بخشی پژو پارس و بخشی دیگر دنا پلاس اتومات است. خودروی دنا به تعدای از نمایندگان که حوزه انتخابیه‌شان با تهران چند صد کیلومتر فاصله دارد، تعلق گرفته است.

وی گفت: نمایندگان برای انجام امور نمایندگی، حضور در جلسات وزارتخانه‌ها و همچنین رسیدگی به حوزه‌های انتخابیه به خودرو نیاز دارند و نمایندگان شهر‌هایی مانند بندرعباس، زاهدان، ارومیه و مشهد که با تهران فاصله زیادی دارند قطعا نمی‌توانند هر هفته با خودروی خود به حوزه‌های انتخابیه رفته و دوباره به تهران برگردند، بنابراین ما در این زمینه با مشکل مواجهیم و بعضاً برخی نمایندگان در حوزه‌های خود خودرو نداشته و مجلس نمی‌تواند اتومبیل مورد نیاز آنها را تأمین کند.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: ما به مردم حق می‌دهیم با توجه به مشکلاتی که دولت در خصوص خودرو و دیگر مسائل به وجود آورده، نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند، اما مجلس برای تامین خودروی نمایندگان و انجام امور نمایندگی چه باید می‌کرد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی در سال‌های متمادی به نمایندگان، راننده و خودروی دولتی برای تردد در حوزه‌های انتخابیه و رفت و آمد در جلسات اختصاص می‌داد که این امر باعث تحمیل بودجه کلان به بیت المال می‌شد و هزینه استهلاک راننده و خودرو نیز بسیار بالا بود، بنابراین تصمیم گیری شد که خودرو بدون راننده و با هزینه شخصی در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا به این ترتیب حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به نفع بیت المال تمام شود.

وی تصریح کرد: خودرو‌ها بر اساس قیمت مصوب شورای رقابت و با رعایت تمام ضوابط خریداری شده و سند آنها به نام مجلس است. بر اساس مصوبه کمیته خودروی وزارت صنعت خودرو به دستگاه‌های اجرایی واگذار می‌شود و مجلس نیز بر همین مبنا اتومبیل‌ها را خریداری کرده است.

امیرآبادی بیان کرد: در هیئت رئیسه مجلس این موضوع که خودرو‌ها برای عدم تحمیل هزینه اضافه به مجلس به نمایندگان واگذار شود یا خیر، تصمیم قطعی گرفته نشده و فعلا اسناد مربوط به این اتومبیل‌ها به نام مجلس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • متنفر ازین آدمهای فرصت طلب
    0

    جناب آقای احمد امیرآبادی فراهانی عضو محترم هیات رییسه مجلس با سلام ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما برادر بزرگوار به استحضار میرسانیم لطفا ملت شریف ایران را مثل خودتون و همکارانتان ...... حساب نکنید و اونیکه فکر میکنید خودتون هستید و همکارانتان والسلام

  • باقری
    0

    من با یکی از نمایندگان شهرستانی همکاری دارم ، او مجبور شده برای یک واحد کوچک در تهران که نزدیک مجلس باشد فقط پانصد میلیون تومان پول پیش بدهد به همراه کرایه سنگین. در همین دو ماه رفت و آمد دائم به تهران و محلات شهرستان ماشین مدل پایین او را داغون کرده . برخلاف فکر مردم همه نماینده ها داری وضع مالی خوب نیستند . به خصوص آن دسته که اهل استفاده از رانت و ... نیستند .

    نظرات شما -
    • دکتر
      0

      پس چرا سعی دارین وضعشون خوب بشه و از مردم عادی جدا بشن.

    • امیر
      0

      آقای باقری دروغ میگی برادر ، مردم را چی فرض کردی ؟ احتمالا خودت از چسبیدگان هستی ، چون هر کی از نظام هست داره می بره و ما ملت فقط مقاومت می کنیم .

    • ایرانی
      0

      همین جا همه با هم چشمی بخاطر ایشان گریان کنیم .

  • نوید
    0

    پراید میدادید بهشون

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      تو ویلایت با پراید ؟در پراید میشه گوسفند چشم روشنی گذاشت ؟.

  • حسین
    0

    پس موضوع این دنا پالس اتوماتیک باعث شدهتا اقایان پیگیر گرانی خودرو نباشد

  • حسن
    0

    نمایندگان‌ محترم چرا واردات خودرو با قیمتهای متوسط ازاد نمیکنند تا همه کالاها وخدمات ارزان شود وجلو رانت خواران در رابطه با خودرو گرفته شود همه میدانند اگر خودرو ارزان شود تاثیر بسزایی روی افت تمام خدمات وکالاها ی مصرفی مردم دارد از سایت محترم نیز بابت اطلاع رسانی وپیگیری ممنونیم

    نظرات شما -
    • باران
      0

      سلام دوست عزيز ؛ علت اينكه واردات خودرو آزاد نمي كنند دلايل زيادي داره بعضي از دلايل اولاً ايران تحريم خودرويي شده يعني فرقي نمي كنه خودرو بسازي بفروشي يا بخري حتي قطعات خودرو ثانياً به فرض اينكه خودرو ورودش آزاده هست . دلار كجاست تا بيارن يعني مشكل حال كشور فقط اين هست دلار وارد نمي شه يعني صادراتي در خور توجه براي كشوري با 85ميليون جمعيت تراز منفي است يعني همين حالا تراز منفي با ورود خودرو تراز منفي تر شايد بحران بيشتري در كالا ببينيم . همين حالا اگر خداي نكرده تحريم براي 5 سال ديگر باقي بماند دلار450تا5هزارتوماني برداشته شده يا صددرصد دلار رقابتي بر 9 ، 10 حتي 15 هزار تومان بسته خواهد شد كه بازم شاهذ افزايش دلار و يورو در مرز 45تا 50هزار تومان خواهيم بود پس با دلايل ديگر كار نداريم كه هست به همين دليل ورود خودرو حرام است شايد 20 سال ديگه تعرفه خودرو بياد در حد استانداردهاي دنيا . همچنين يادمان باشه چون ايران در تجارت جهاني عضو نيست نه صادرات غير نفتي و نه واردات به سود ايران نخواهد شد به همين دليل مي بينيم زغفران ايران براي ايران سود ده آنچناني نيست ولي اسپانيا بعد از شكل و شمايل دادن 10 برابر ما سود مي كنه ما در تجارت جهاني نيستيم لذا كشورهاي دنيا تعرفه هاي سختي براي ورود كالا از ايران به كشورهاي ديگر روي ما پياده مي كنند. و اجازه نمي دهند ما سود كنيم . كه ورود به تجارت جهاني شفاف سازي و خروج از ليست سياه ووو داره

  • دکتر
    0

    شفافیت چی شد پس؟

  • ناشناس
    0

    اگر ریالی به کسی داده شود ومر دم از آن بی نصیب باشند خیانت است هرکه میخواهد باشد ولعنت بر پدر کسی که باعث وبانی وهموار کننده این نوع حرکتها است

  • حسن
    0

    اگه مردم عادی ماشین بی کیفیت را چپ کند اشکالی نداره و جون زن و بچه مردم مهم نیست ولی نمایندگان هم تراز وزیرند یعنی بقیه مردم گوسفند ند ، البته اکثر آنهایی که وارد مجلس شده اند از اول هم زرنگ بودند و ماشین لوکس دارند.

  • سعيد
    0

    باور كن هيچ كدوم اين نماينده ها براي رضاي خدا و حل مشكلات مردم بدبخت براي نماينده شدن زور نمي زنن همش دنبال نون و نواي خودشونن

    نظرات شما -
    • لادن
      0

      چرا اين حرف مي زني : مگر نماينده اجازه مذاكره با امريكا داره مگر رئيس جمهور اجازه ملاقات با ترامپ يا مذاكره داره در ايران نماينده در حد اينكه اگر هوا گرم شد به رئيس مجلس بگه لطفاً دستور بدهيد تهويه هوا را تنظيم كنند يا پنجره را باز كنند يا نهار از دو نوع به 4نوع غذا براش بيارن يا رئيس اداره كوچك بخش خودشو عوض كنه حالا ما از دولت و نمايندگان معجزه مي خواهيم . مشكل مردم فقط زماني حل مي شود كه چون 200 كشور جهان عمل كنيم مثل هر كشور ديگري بغير از خودمون حال چرا امريكا مالزي يا ژاپن يا اتريش يا مغولستان يا چرا افريقا يا چرا برزيل و كشورهاي عربي حال چرا مكزيك و كانادا و پرتغال و ارژانتين و... تحريم نمي كنه الله العلم بايد ديد علت تحريم چيه خود بخود اشتغال مياد تورم مي ره اميد و شادي باز خواهد گشت . شايد يكي بگه امريكا بخاطر اينكه ما طرفدار 2ميليون فلسطيني هستيم تحريم كرده ما به كشور 2ميليوني فلسطين كمتر از 700ميليون دلار كمك مي كنيم امريكا بيش از 2ميليارد دلار كمك مي كنه

    • ت
      0

      آخور می دونی جیه؟

  • فرزین عدالت
    0

    لطفاً میشه این جور خبرا رو با سر و صدا پخش نکنین،، فکر کنم باز رئیس جمهور خوابه،،، بزارید تا جمعه راحت بخوابه، بعد انشاالله میاد توی مصاحبه زنده شرح میده، میگه شما ها میرید دلار ۱۵۰۰ تومنی رو ۳۰ هزار تومن میخرید، تازه میرید با افتخار دونا ۳۵۰ هزاری رو ۳۵۰ میلیون میخرید، به همسایه اتم پز میدی. چرا ناراحتی ما ۵۰۰ تا دونا به این بدبخت بیچاره ها مجانی بدیم، چی میشه دیگه.....؟

  • دوستدار عدالت
    0

    همش تقصیر مجلس و ایران خودرویه اگه یکدونه هم به امام جمعه لواسانته میدادند ایشونم خبرشو رسانه ای نمیکرد و اینهمه هیاهو بوجود نمی آمد

  • ایرانی
    0

    اگر مملکت کامل به چین و روسیه فروخته شود باز گروهی هنوز سیر نشده اند .مال بی صاحب و کارگزاران سیری ناپذیر .

  • رها
    0

    درود بر همه خداییش نماینده ای که هزینه انتخاباتش چند ده ملیارد در میاد باید بهش خودروی اقساطی داد بنده خدا نیاز داره دیگه چند ده ملیارد هزینه کرده نداره دیگه مستحق هستش. من نمیدونم زن و بچه هاشون تو ماشین دولتی چکار میکردن؟ قبلا که روشون مینوشتن استفاده اختصاصی ممنوع بقیه آدم ها تو جاده با مشین هایی که نماینده مجوز تولیدش را دادن بمیرن ایراد نداره؟

  • درود خدا بر محمد و آل محمد (مهری )
    0

    دادا تا به لذت مال مفت آشنا شوند

    نظرات شما -
    • یافاطمه زهرا «س» مهری
      0

      ازلحن حرف زدنت وکامنتات معلومه یه مردی انقدرخارشدی .......... یاشایدم پدرومادر عقب مونده تو اسم چهارپایان روت گذاشتن به خاطر همین روت نمیشه اسم حقیر تو بنویسی اسم ونشان بقیه را جعل می کنی

  • سلام
    0

    اموال ملت را غارت میکنند ننگتان بادمجلسی که رییس قالی باشد انتظاری نیست

  • ادیبی
    0

    فقط باید بگم اعتماد ملت رو به زیر منفی صفر بند کردین حالا ملت همیشه در صحنه برن به شما مفت خورها رای بدن

  • هموطن
    0

    سوال ملت اینست آیا اگر از مردم کسی شانس داشته باشد و در جایی استخدام شود کارفرما بدلیل اینکه ایشان راهش دوره یا ماشین نداره یا مسکن مشکل داره بهش کمک میکنه . جواب به سادگی نه میباشد . حالا چرا باید نمایندگان ملت که قاعدتا بایستی از اقشار متوسط به پایین باشند با توجه به اینکه حقوق بسیار خوبی هم میگیرند و شاید خودرو بهتر از دنا هم داشته باشند و در زندگی خود خودشان و نه راننده رانندگی میکنند بایستی چنین کند

  • لیلا
    0

    الاهی تو همون ماشین آتیش بگیرید

  • مهدی
    0

    من که دارم از خوشحالی اشک شوق میریزم یه موتور سیکلت داشتم که عصای دستم بوداز جلوی داد گستری دزد برد ۲۰ملیون وسیله کارم را بهمن ماه سال گذشته از مغازه ام سرقت کردند کرونا هم باعث کسادی کارم شد هنوز سارقین مرا پیدا نکردندتا وسایلم راتحویل بدن تحت پوشش بهزیستی هم هستم

  • شهلا
    0

    این نمایندگان ظاهرا قبل از نماینده شدن نه خونه داشتند نه ماشین. خدا رو شکر حداقل این جماعت صاحب خونه و ماشین شدن. تمام مشکلات مردم دیگه حل شد خدا رو شکر!!!!!!

  • مسعود
    0

    نماینده های این دوره مجلس هرچقدر تلاش میکنن که به ملت بگن ما ساده و انقلابی هستیم از یه جا دم خروسشون بیرون میزنه

  • کاظمی
    0

    آقای امیر آبادی میشود آمار قطعی بدهید که در طول عمر مجلس شورای اسلامی غیر مرحوم رشید پور نماینده چند دوره قبل مرودشت چند نماینده ماشینش چپه شده ! تازه مگه تضمین دارین که دنا چپه و خراب نمیشه ! نماینده ای که اعلام انصراف داده با تهران چقد فاصله دارد !? قرار بود شما با "دروغ و دغل " مبارزه کنین ! این دیگه چه جوريشه ?

  • Mohsen
    0

    40 سال میگن ما تو جنگیم عزیزه من شما تو جنگ نیستید شما که هر روز پروارتر میشید این مردم بیچاره هستند که با زجر و بدبختی دارن زندگی میکنن شما ها 40 سال تو بهشت هستید

  • کذاب
    0

    مجلس نداده .......خودروسازان ،،رشوه ،،،،دادند که هرکاری خواستند بکنند ..به ملت هم بفهمانند که هرکاری راهی دارد

  • منصور
    0

    اخ دولت ایران به نعف مردم کار نمیکند این چه دولتی که ما داریم

  • علی
    0

    بعد از وارد شدن واژه های انقلابی و ضد انقلاب به فرهنگ لغت سیاسی ما ، حالا واژه ای دیگر هم وارد این فرهنگ لغت شد !!! واڗه ی *انــقُــــلّابـــــــی* !!! انــــقُـــــلّابــــــی ؛ به کسانی گفته می شود که با ترفند انقلابی وارد مجلس شده ولی رفتار و کردارشان هیچ سنخیّتی با انقلابی ها ندارد و انقلابی قلابی هستن مانند نمایندگان فعلی مجلس !!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها