کرونا بیش از ۶۰ درصد مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری را تعطیل کرد

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از تعطیلی ۲۱۱ مهد کودک از مجموع ۳۴۰ واحد مهدکودک استان به دلیل ویروس کرونا خبر داد و گفت: تعداد ۴۵ مهدکودک آسیب‌‌دیده، تسهیلات دریافت کردند.

کرونا بیش از ۶۰ درصد مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری را تعطیل کرد

معصومه محمدی با اشاره به تعطیلی مهادی کودک از اسفندماه سال گذشته براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، اظهار داشت: از تیرماه سال 99 ستاد ملی و استانی کرونا مصوب کرد مهدهای کودک با یک‌سوم ظرفیت فعالیت خود را آغاز کنند اما به دلیل عدم استقبال بسیاری از این مهادی بازگشایی نشدند و در حال حاضر از مجموع 340 مهد استان، 129 مهد فعال است.

وی با اشاره به آسیب کرونا به مهدهای کودک استان افزود: تعداد 45 مهد کودک آسیب‌‌دیده ناشی از تعطیلی کرونا تسهیلات دریافت کردند که این تسهیلات از هشت تا 16 میلیون متفاوت بوده و مهادی که کارکنان آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار داشتند تا سقف 16 میلیون تومان و مابقی هشت میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فقط برخی از والدین که کارمند هستند و نیاز به نگهداشت فرزندان‌شان در ساعاتی از روز دارند، برای ثبت‌نام کودکان‌ خود در مهادی استقبال کردند و همچنان با گذشت 6 ماه از سال، خانواده‌ها استقبال چندانی از مهادی کودک نداشته‌اند.

محمدی با بیان اینکه مهادی کودک تحت پوشش بهزیستی در طول سال نیز ثبت‌نام انجام می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر در شهرکرد 28 مهد، بروجن 17، فارسان پنج، لردگان 44، اردل 19، کوهرنگ چهار، بن دو، کیار سه و سامان هفت واحد مهد کودک فعال است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها