سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه:

زبان تهدید هرگز علیه ترکیه کارایی ندارد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در آستانه نشست اتحادیه اروپا در ۲۴ و ۲۵ سپتامبر گفت، سیاستمداران اروپایی باید بدانند که زبان تهدید مانع از پیشروی ترکیه نمی‌شود.

زبان تهدید هرگز علیه ترکیه کارایی ندارد

ابراهیم کالین در مصاحبه با خبرگزاری «دمیرورن» گفت: تحریم‌ها علیه ترکیه و زبان اخاذی و تهدید هرگز علیه ترکیه موفق نبوده است. سیاستمداران اروپایی باید تا اکنون این را فهمیده باشند. آن کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند ترکیه را بترسانند یا فکر می‌کنند که ترکیه از عزم راسخ خود دست می‌کشد، در تلاش بیهوده‌ای به سر می‌برند.

کالین گفت: ترکیه جایگزین‌های دیگری دارد. ترکیه کشوری است که خواستار توسعه روابط حسنه با آفریقا، اروپا و خاورمیانه در کنار دیگر کشورها و مناطق در جهان است. اما این نباید ما را به سمت ساده‌لوحی سیاسی بکشاند.

کالین با بیان اینکه رهبری ترکیه گفت‌وگوهایی با سیاستمداران اروپایی هم درباره مذاکرات اکتشافی با یونان و هم ایجاد دستورکار نشست اواخر سپتامبر اتحادیه اروپا دارد، گفت رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه مطالب بیشتری را در روزهای آتی بیان می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود، اردوغان گفت‌وگوهای تلفنی و ویدیوکنفرانس‌هایی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و شارل میشل، رئیس شورای اروپا و همچنین دیگر مقام‌های اتحادیه اروپا طی روزهای آتی خواهد داشت.

کالین با تاکید بر اینکه ترکیه آماده گفت‌وگوی بدون پیش شرط با یونان است، گفت هدف از این گفت‌وگوها "کاهش تنش در این منطقه" است. او با بیان اینکه مذاکرات اکتشافی با یونان در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و ۶۰ دور به طول انجامید، گفت این روند بر سر تصمیم سال ۲۰۱۶ دولت الکسیس سیپراس متوقف شد.

او افزود: اکنون جو برای آغاز این مذاکرات بسیار بهتر است. در آینده نزدیک، مذاکرات ما در این مورد ادامه خواهد یافت و مذاکرات درباره برنامه‌های اکتشافی دوباره آغاز می‌شوند. البته این امر بازتاب‌های مثبتی در نشست اتحادیه اروپا خواهد داشت. بازیگرانی چون فرانسه در اروپا هستند که سیاست‌هایی را علیه ترکیه پیش می‌برند و هدفشان خوشایند سیاست داخلی خودشان است. از طرف دیگر، کشورهایی نظیر ایتالیا، اسپانیا، مالت، رومانی، لهستان و مجارستان مرتبا تاکید دارند که ترکیه یک مخاطب سیاسی است و باید به آن توجه کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها