نامه مسکو و پکن به شورای امنیت: معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل همچنان ادامه دارد

نماینده چین و نماینده روسیه در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تأکید کردند که اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیزم ماشه

نامه مسکو و پکن به شورای امنیت: معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل همچنان ادامه دارد

چین و روسیه طی نامه‌ای به شورای امنیت اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را غیرقانونی توصیف کردند.

خبرنگار رویترز خبر داد: «"ژانگ جان" نماینده چین در سازمان ملل و "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند که اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیزم ماشه "غیرقانونی" بوده و معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل همچنان ادامه خواهد یافت.»

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت عملاَ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.»

در واکنش به این اقدام آمریکا وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.

نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز در توییتی در این زمینه نوشت: «اینک وقت خاتمه دادن به نمایش مسخره خود آرایی شده (از سوی آمریکا) است. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد (علیه ایران) همچنان رفع‌شده خواهند ماند. موضع تمام طرف‌های مانده در برجام نیز مشخص است: آمریکا دیگر جزو مشارکت‌کنندگان در برجام نیست و ادعای فعال ساختن مکانیسم ماشه این کشور فاقد اعتبار است. ما متعهد به حفظ این توافق هستیم.»

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    جنوب را بدهیم به چین وشمال را بدهیم روسیه ووسط بنشینیم وبگوییم مرگ بر آمریکا

  • خودم
    0

    فقط یادتان باشد یک اصل در عرصه بین المللی تغییر ناپذیره واون منافع ملی دولتهاست وهیچوقت تاکید میکنم هیچ وقت هیچ کشوری منافع ملی خودش با یک اقتصاد بزرگ جهانی مثل امریکا برای کشوری مثل ایران که منافع کوتاه مدت براش داره رو کلا کنار نمیزاره خلاصه این حرکات چین وروسیه فقط نمایش وطنز تلخی برای ما خواهد بود تاریخ اینو تایید میکنه متاسفانه ما شیپور رو از سمت گشادش مینوازیم

    نظرات شما -
    • حشاشین
      0

      این حرف زمانی درسته که اونا محتاج آمریکا باشن نه رقیبش به این نکته توجه داشته باش

  • ایرانی
    0

    وقتی ترامپ به نا حق از برجام آمده بیرون و به نا حق داره ما را تحریم میکنه یه عده ای وطن فروش در داخل کشور همه چیز را به مسخره گرفتن و سنگ ترامپ را به سینه میزنن چه باید کرد.برادر من هموطن دارن از همه طرف ما را تحت فشار قرار میدن که ما دست از پیشرفت خود برداریم و برای اونها گاو شیر ده باشیم.اونها دوست ما نیستند که نفع ما کاری کنن فقط وابستگی ما را میخواهند.

  • مجید
    0

    این دو تا لاشخور هم ناراحت اینند چرا نمیتوانند سلاحهای قدیمیشون را به ایران قالب کنند

  • .
    0

    پس اگر جرات دارند از ایران نفت بخرند و با دلار هم پولش را به ایران انتقال دهند.؟همش حرف و شعار پوچ است

  • کلانتری
    0

    گول این نامه ها را نخوریم ...فکر چاره باشیم

  • علیرضا
    0

    بعضی از شماها باخودتون چند چندین ؟؟ چین و روسیه حمایت می‌کنند میگین دروغگو!!! حزب‌الله حمایت می‌کنه ....‌‌‌..... در داخل کشور هم اگه کسی با کارش از مملکت حمایت کنه مثل سپاه میگین....... ماکه نمی دونیم میل شما چی میکشه بفرمایند تا تقدیم کنیم ؟ آهان ترامپ ! آخه ترامپ میگه من دوست ندارم سر روتن مردم ایران باشه! حالا چکارکنیم ؟ بازم می خواین شما پیش پیش برین دست بوسی ترامپ ما هم میریم روسیه .

  • کاربر ناشناس
    0

    بعضیها در داخل فکر میکنند که آمریکا برایشان گل وبلبل میاره که این همه سنگشرو به سینه میزنند نخیر آمریکا میگوید شما هم گاو شیر ده باشید همانند این کشورهای عربی اما مردم ایران غیرت دارند واز ناموسشان دفاع میکنندحالا یکعده که وضعشان خوب است دائم بدنبال اربابشان هستند وهی نق میزنند واین همه فشار که ازآمریکا برمردم وارد میشود را نمیبینند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها