عفو بین‌الملل خواهان آزادی فعالان مصری

عفو بین‌الملل خواهان آزادی فعالان مصری شد که سال میلادی گذشته به دلیل دادن فراخوان برای شرکت در اعتراضات بازداشت شده بودند.

عفو بین‌الملل خواهان آزادی فعالان مصری

عفو بین‌الملل در توییتی اعلام کرد، امروز مصادف با سالروز بزرگ‌ترین کمپین علیه معترضان در مصر از زمان به قدرت رسیدن عبدالفتاح سیسی است. سال میلادی گذشته دست‌کم ۴۰۰۰ تن از جمله روزنامه‌نگاران و فعالانی که در اعتراضات شرکت نکرده بودند، بازداشت شدند.

این سازمان اعلام کرد: تعدادی از آن‌ها به اتهامات تروریستی که هیچ پایه و اساسی ندارد، در زندان به سر می‌برند.

عفو بین‌الملل در ویدیوئی که به همراه این توییت منتشر کرد، به تعدادی از فعالان در حبس از جمله علاء عبدالفتاح اشاره کرد که در یکی از زندان‌های قاهره است.

مقامات مصری واکنشی به این توییت نداشته‌اند. این درحالی است که قاهره در برابر انتقادات داخلی و خارجی، بر احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون تاکید می‌کند.

امروز (یکشنبه) مصادف با اولین سالروز فراخوان محمد علی، پیمانکار مصری که در خارج از کشور اقامت دارد، برای تظاهرات علیه نظام سیسی است. اعتراضات سال گذشته به صورت محدود برگزار شد و صدها تن طی آن بازداشت شدند اما بعدا آزاد شدند.

محمد علی مجددا از مردم خواسته که امروز تظاهرات کنند اما خیابان‌های مصر کاملا آرام است و نیروهای امنیتی در تمام مناطق مستقر هستند. برخلاف آرامشی که بر خیابان‌ها حاکم است، مصری‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و برخی از تظاهرات حمایت می‌کنند و برخی نیز با آن مخالفند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها