تایید پروتکل تحقیق روی نوعی داروی گیاهی با خاصیت ضد کرونایی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پروتکل انجام آزمایش و تحقیق روی نوعی داروی گیاهی علیه بیماری کووید-19 را تایید کرد.

تایید پروتکل تحقیق روی نوعی داروی گیاهی با خاصیت ضد کرونایی

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (شنبه) پروتکل انجام آزمایش روی داروهای گیاهی آفریقایی را که به عنوان روش درمانی احتمالی کروناویروس و بیماریهای همه گیر دیگر معرفی شده اند، تایید کرد.

با همه گیری بیماری کووید-19 موضوع استفاده از داروهای سنتی برای مقابله با بیماریهای عصر حاضر مطرح شده است و تایید آن مشوقی برای انجام آزمایشات با معیارهای مشابه با آنچه برای مولکولهای تولید شده در آزمایشگاههای آسیا، اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد، است.

این موضوع ماه ها پس از آن مطرح شد که رئیس جمهوری ماداگاسکار نوعی نوشیدنی بر پایه گیاه درمنه معرفی کرد که اثربخشی آن در درمان مالاریا تایید شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و دو سازمان دیگر پروتکل انجام آزمایشات فاز سوم داروی گیاهی را برای درمان بیماری کووید-19 و منشور و مرجعی برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر آزمایشات بالینی داروهای گیاهی مورد تایید قرار دادند.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت درصورتیکه داروهای سنتی بی خطر و اثربخش باشند این سازمان تولید بومی انبوه آن را توصیه خواهد کرد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، با شروع همه گیری بیماری کووید-19 همچون شیوع ابولا در غرب آفریقا ضرورت تقویت سیستم ایمنی و تسریع در انجام تحقیقات و برنامه های توسعه ای از جمله در ارتباط با داروهای سنتی مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها