نیویورک تایمز:

ایران فعلا در مقابل ترامپ استراتژی «خویشتن‌داری» را انتخاب کرده

نیویورک تایمز در گزارشی با استناد به گفته‌های مقام‌های آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان آمریکا مدعی شده که ایران، در مقطع فعلی از هر نوع انتقامجویی و رویارویی مستقیم با آمریکا اجتناب کرده است.

ایران فعلا در مقابل ترامپ استراتژی «خویشتن‌داری» را انتخاب کرده

نیویورک تایمز در این مطلب با استناد به گزارش اطلاعاتی که در اختیار مقام‌های آمریکایی و متحدان آنها قرار گرفته، می‌گوید ایران همچنین برنامه‌های پارسال خود را برای تاثیر بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پاییز امسال کنار گذاشته‌ است؛ نقشه‌هایی با هدف این که شوک اقتصادی آن بر انتخاب مجدد دونالد ترامپ اثر بگذارد.

در این گزارش، نیویورک تایمز با استناد به منابع خبری خود و تحلیل آنها از اوضاع ایران می‌گوید تهران در محاسباتش به این نتیجه رسیده که بعد از بحرانی که همه‌گیری کرونا برای اقتصاد جهان ایجاد کرد، هر نوع حمله به منابع نفتی بی‌اثر است. و اینکه ایران باور دارد که هر نوع حمله‌ای جز حملات سایبری به نفع ترامپ خواهد بود چرا که به او اجازه می‌دهد با هدف تامین نظر رای‌دهندگان حامی خود، آمریکا را برای یک پاسخ نظامی به ایران آماده کند.

نیویورک تایمز با استناد به مقام‌های ارشد آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان که در جریان گزارش اطلاعاتی قرار گرفته‌اند، نوشته ایرانی ها "می دانند که آمریکا و اسرائیل پشت عملیات‌های اخیر علیه ایران بوده‌اند، اما از هرنوع تلافی خودداری می‌کنند، چون این رویدادها را "تله‌ای" می‌دانند که چیده شده تا ایران تلافی کند و به دنبالش آنها هم به ایران حمله کنند.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • عباسی
    0

    میخوان ولی توانش رو ندارن . اینا زورشون فقط به ملت بدبخت می رسه .

  • احمدی
    0

    سلام به خواننده این متن امریکایها برند گمشند با این غرور و تز بیجاشون اگه میتونستن که در حمله به عین السد جنگ میکردند و اینکه " هر احمقی در امریکا رای بیاره سیاستشون در قبال ایران و جهان همینه که میبینیم . سگ زرد برادر شغاله ، ی چند وقت نهایتا چند ماه صبر کنن نتیجه خویشتن داری ایران را خواهند دید ... والله تکلان

    نظرات شما -
    • داروغه
      0

      چند نفر در عین الاسد کشته شد ؟؟؟؟در مقابله حاج قاسم باید یک ژنرال آمریکایی حداقل کشته بشه که نشد .خواسته مردم ایران از انتقام سخت کشته شدن نیروهای آمریکایی بود که نشد

  • داروغه
    0

    در مقابل کدخدا کاری نمیتونه بکنه

  • مهری
    0

    ما انتقام میگیریم ما از خون جوانان نمی گزریم ،تمام مادر های ایرانی فرزندانشان را برای شهادت تربییت کرده اند

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      مهری خانم یه آب قندی چیزی یه لیوان آبی بخور کوتاه بیا ، برات خوب نیست اتقد جوش نزن ،فشار خون میگیریا خخخخ

  • رضا.
    0

    تحلیل جالبی است. می‌گوید ایران به جز حمله سایبری که باعث شود به آمریکا لطمه زند به خصوص در زمان انتخابات از فاز نظامی فعلا خارج شده چون اولا صدمات زیادی خواهد دید و از طرفی رای دهندگان آمریکایی رای شان بیشتر به سمت ترامپ متمایل می‌شود. بحث شهادت سردار سلیمانی و حمله موشکی جدای از این بحث است و بعضی ها همه چیز را قاطی می‌کنند.

  • مسعود
    0

    اندکی صبر،سحرنزدیک است. چه روزهایی خواهدآمد،کاش باشیم وببینیم.

  • بینام
    0

    مردم ایران فقیرو بدبخت کردید خداازتون نگذره این دولت نظام مفت خورو دزد کلاه بردارهستن دیگه بیشترمردم ایناروشناختن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها