پوتین:

آمریکا، روسیه را مجبور به ساخت سلاحی بی‌همتا کرد

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که خروج آمریکا از قرارداد محدودیت تسلیحات پدافند موشکی با روسیه، مسکو را مجبور به ساخت مجموعه موشکی مافوق صوت کرد که مسکو را مجهز به سلاحی بی‌همتا کرده است.

آمریکا، روسیه را مجبور به ساخت سلاحی بی‌همتا کرد

ولادیمیر پوتین امروز شنبه به مناسبت روز سازندگان سلاح روسیه با گیلبرت یفرموف طراح اصلی مجموعه موشکی مافوق صوت آوانگارد به صورت وبیناری گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اهمیت برقراری و حفظ موازنه راهبردی در عرصه موشکی برای روسیه و تلاش آمریکا برای برتری در این عرصه اظهار داشت: در زمان حاضر برای نخستین بار در تاریخ معاصر روسیه، این کشور از پیشرفته‌ترین سلاح برخوردار است که ازنظر قدرت و سرعت و دقت بر همه سلاح‌های دیگر برتری دارد.

پوتین به مناسبت روز سازندگان سلاح روسیه، به سازندگان موشک مافوق صوت هوایی کینژال، زیردریایی بدون سرنشین با موتور اتمی پوسیدون، موشک بالدار با برد نامحدود بوروستنیک، موشک دریایی سیرکون و سایر موشک‌های روسیه تبریک گفت.

رئیس جمهوری روسیه گفت: اما در این میان، موشک آوانگارد با سرعت ۲۷ برابر سرعت صوت و دارای قدرت مانور بالا از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این نوع جدیدی از تسلیحات راهبردی است.

پوتین خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از قرارداد پدافند موشکی در سال ۲۰۰۲ روسیه را مجبور به طراحی موشک مافوق صوت جدید کرد.

وی افزود: ما مجبور به ساخت این مجموعه موشکی در پاسخ به استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی راهبردی بودیم که در آینده می‌توانست توانمندی هسته‌ای روسیه را خنثی کند.

وی خطاب به سازنده موشک اوانگارد گفت: اما گیلبرت یفرموف با کمک شما و همکارانتان این واقعه (برتری تسلیحاتی آمریکا) رخ نداد.

موشک آوانگارد دارای سرعت ۲۷ برابر سرعت صوت از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است و می تواند در بالای لایه جو زمین حرکت کرده و در مسیر خود به سوی هدف ارتفاع خود را تغییر دهد و این خصوصیت‌ها امکان رهگیری آن را برای هر سامانه پدافند موشکی را در حال حاضر غیرممکن می‌کند.

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دولت اوباما را مقصر دانست که روسیه این موشک جدید را ساخت و توانست فناوری مربوطه را از آمریکا برباید.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • حسن
    0

    اینم مثل ساخت واکسن کروناست همش چاخان وتبلیغ

    نظرات شما -
    • صادق کرده
      0

      بجون خودت ساخته و تمام رویاهای عاشقای امریکا رو کابوس کرده

  • ناشناس
    0

    مطمئن باشید اگر موثر بود هرگز صدایش را در نمی آوردند اینها میگویند برای بازاریابی و فروش به کشور های دیگر وگرنه سلاح های روسیه کلا هزار پله از تکنولوژی روز عقب است

    نظرات شما -
    • عبدالمجیدسجادیان
      0

      سلام بنظرم درشرکت صنایع نظامی روسیه کارمیکنی

  • قلندر
    0

    ماه پیش هم ترامپ گفت ما سلاح‌هایی داریم که حتی تصورش برای دنیا ناممکن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها