انتقاد شدید کیهان به فاطمه معتمدآریا

فاطمه معتمدآریا در گفت‌وگویی گفته: «سینما و در رأس آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تلاش کنند تا صداوسیما ابتذال خود را وارد سینما نکند.»، این اظهارات واکنش روزنامه کیهان را در بر داشته است.

انتقاد شدید کیهان به فاطمه معتمدآریا

روزنامه کیهان نوشت : فاطمه معتمدآریا در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا وابسته به دولت در مقابل واگذاری اختیارات شبکه نمایش خانگی از وزارت ارشاد به سازمان صداوسیما اظهارنظر کرده که: «... به‌ نظرم سینما و در رأس آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تلاش کنند تا صداوسیما ابتذال خود را وارد سینما نکند.»

این در حالی است که ابتذال این سینما تا آن حد رسید که طی دو گزارش مفصل، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به‌عنوان بالاترین نهاد تحلیلگر دولتی درباره سینمای اکران سال‌های ۹۷ و ۹۸ یا سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (که همین فیلم مستهجن در حال اکران معتمدآریا یعنی «بنفشه آفریقایی» نیز در بین آنها بود)، بر وجود این ابتذال مفرط تأکیدکرد.

حتی برخی از رسانه‌های خارجی مانند دویچه‌وله (رادیو صدای آلمان) و رادیو فرانسه پس از نمایش بعضی فیلم‌های ایرانی درجشنواره کلن (که فیلم‌های معتمدآریا هم در میانشان به چشم می‌خورد) و همچنین بی‌بی‌سی (رسانه سلطنتی بریتانیا) در سال ۱۳۹۵ و نشریه گاردین پس از جشنواره فیلم فجر دوره سی و سوم و پس از تماشای تعداد زیادی از فیلم‌های آن سال، به حضور ابتذال در این سینما اذعان داشتند.

معتمدآریا در بخش دیگری از مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایسنا به دو جمله ناقصی که اخیرا از سوی یکی از پادوهای سفارت‌های خارجی به‌عنوان بیانیه علیه سانسور در سینما منتشر شد و متأسفانه برخی از سینماگران نیز آن را امضاء کردند،‌ اشاره نموده و خود را رکورد‌دار فیلم‌های سانسور شده دانست!

در حالی که ایشان با رانت‌خواری و پارتی و سفارش دوستان‌شان در مراکز مختلف به‌خصوص وزارت ارشاد، رکورد‌دار بازی در انبوهی از فیلم و سریال و دریافت خیل جوایز دولتی از جشنواره‌ها و تلویزیون است و همین حضور بی‌کش و پیمان وی باعث سانسور و حذف بسیاری از بازیگران جوان و با استعداد گردید.

معتمدآریا در حالی دم از سانسور می‌زند که او و همکارانش در این سینما، سال‌هاست کلیت انقلاب اسلامی و جهاد مردمی و ده‌ها هزار شهید و اردوهای جهادی و ایثار و فداکاری بی‌نظیر ملت و توطئه‌ها و طرح و برنامه‌های بی‌امان کانون‌های سلطه جهانی و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز علمی ‌و ورزشی و فرهنگی و اجتماعی را از این سینما سانسور کرده‌اند.

آنها حتی نتوانستند یک نما از بزرگ‌ترین و پُرشکوه‌ترین همایش جهانی یعنی راهپیمایی اربعین را که سال‌هاست همه جهان استکبار را حیران و سرگردان کرده در این سینما تحمل کنند. آنها تاریخ ایران و اسلام و هزاران شخصیت و قهرمان این تاریخ را از این سینما سانسور کردند و به‌جای آنها مبتذلیات خود را برپرده سینما بردند تا جایی که امروز بر اساس ارقام مرکز آمار ایران، تنها ۵-۶ درصد از مردم، تماشاگر این سینما هستند.

در فیلمی ‌به نام «شبح آزادی» ساخته لوییس بونوئل، دنیایی تصویر می‌شود که همه رفتارها و ادعاها برعکس است. مثلا آدم‌ها سر میزی شبیه میز غذاخوری و در ملأ عام قضای حاجت می‌کنند ولی غذای خود را در اتاقکی محدود و دربسته مانند توالت صرف می‌نمایند. عکس‌ها و تصاویر کوه و دشت و طبیعت از نظر آنها مستهجن است و کودکان به‌خاطر دیدن آنها تنبیه می‌شوند ولی مبتذل‌ترین تصاویر به‌عنوان مواد آموزشی استفاده می‌گردد. شاید اگر بونوئل امروز زنده بود و می‌خواست آن فیلم را بازسازی کند، این مصاحبه معتمدآریا را هم در انتهایش می‌گنجانید!!

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • احمد
    0

    معلومه خوب سوختی کیهانک

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چشم و گوشتو محکم ببند تاواقعیتها را نخواهی ببینی مغزشستودادها

  • کاربر ناشناس
    0

    اگربونویل زنده بود کیهان رابه عنوان روزنامه ای که همه واقعیات امروز ایران وجهان راوارونه جلوه می داد به عنوان بهترین روزنامه دنیا معرفی می کرد وشریعتمداری را به عنوان بهترین انسان روی زمین

  • نانشناس
    0

    در اخبار صدا و سیمای میلی همه دنیا درگیر مشکلات حاد هستند اما ما در حال چیدن گل و شنیدن آوای بلبل هستیم اتفاقا ابتذال صداو سیما از نوع ابتذال پوپولیستی و مذهبی است . مثلا بجای روحانیان با سواد و دانش ، مشتی مداح بی سر و پا و بی سواد در ایام محرم تمام برنامه های صدا و سیما را پر میکنند آیا نمی توان بجای نوحه های بی سر و ته یک قطعه کوتاه از یک سخنرانی خوب را پخش کرد؟؟اگر دقت کرده باشید در سریالهای صدا و سیما کسی برای بهترشدن اوضاع تلاش نمی کند بلکه همه محکوم به قبول و تبعیت کردن از مقدرات تلخ خود هستند تا بمیرند . البته سینما هم چندان دست کمی ندارد ولی وضعیت بهتری نسبت به صدا و سیما دارد

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم این چه قیافه ای است که خودت دادی اینهم یک نوع جلوه گری است درست

  • هامون
    0

    کیهان مردم ازت متنفرن روزنامه هات کیلیویی خریدار داره برای اسباب کشی بس کن

  • ایرانی
    0

    بعدازبزرگان زنانی ازجمله مرحومه طوبی کرمانی (فیلسوف واستاددانشگاه و نیزمادران شهدا حیف نیست انسان اینقدرچشم وگوشش به ظاهربزک کرده وچرندیات زنان بازیگرماننداین زنهای بیسواد وبی مسولیت و خودفروخته بدهد....

  • احمد
    0

    خانم معتمد شما دیگه چرا؟ شما که یک پای قضیه ای

  • داروغه
    0

    آخه کیهان هم شد روزنامه ؟

  • ش
    0

    چه از کیهان خوشتون بیادیا نه منعکس کننده تفکر غالب بر نظام هست و نشانگر توهم بسیار بالا ( که با هیچ دارویی خوب نمیشن) برحق بودن ، ولایت تام بر مردم، از طرف خدا منصوب ومامور شده از طرف امام زمان، مردم هم چاره ای جز اطاعت ندارند وگرنه ....

    نظرات شما -
    • وکیل مدافع
      0

      چرا تعارف میکنی بگو ولایت فقیه رو قبول نداری حکومتی که راس آن مجتهد جامع الشرایط باشد نعمتی هست که مفت بدست نیومده ،ثمره قرن ها مجاهدت قرن ها شهادت قرن ها اسارت قرن ها تبعید و مهاجرت ،،،،،،است اگر انتخاب ریاست جمهور و مجلسیان دست رهبر بود الان وضعیت مملکت این نبود فناوری نظامی شکست داعش محور مقاومت ،،،،ثمره اطاعت محض از رهبر انقلاب است ولی پراید ۱۰۰میلیونی ،دلار ۲۵ هزاری ......ثمره مدیریت لیبرالی هست

  • ناشناس
    0

    چراازکیهان بدتون میاد چونکه بشدت انقلابی. وضدغرب ومریکاس

  • قلندر
    0

    کیهان مظهر بذر کینه و نفرت چرا باید بودجه این ملت مظلوم خرج روزنامه ای بشه که هرگز لبخندی روی لب مردم نزاشت و ملت را همیشه نا امید کرد

  • امیر
    0

    ابتذال از قبل از انقلاب در فیلم های ایرانی بوده بعد از انقلاب همون بازیگران و کارگردان ها تا حدی محدود شدند ولی سرشت و ذاتشون عوض نمیشه علاوه بر اون هیچ زن نجیبی بازیگر نمیشه که اندامش را بر نامحرمان عرضه کنه.

  • مفتخری
    0

    خانم فاطمه آریا بخاطر تفکر غربی خود و حمایت از فتنه گران مجبور است اینطور مزه گیری کند .چون خودش هویتی ندارد .

  • سحر
    0

    معتمدآریاواکثربازیگران مفسدوعامل انحراف مردم هستن این کاملاواضحه چرا ازروزنامه ایرادمیگیرین ازهمه سلیبریتهامتنفرم

  • فقرا
    0

    تنها مشکل این مملکت همینه که ایشالله با کمک کیهان حل میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها