بیش از 14 هزار روستایی کرمانشاه از آب سالم برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به 59 روستای استان کرمانشاه خبر داد که فردا (30 شهریور) به صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

بیش از 14 هزار روستایی کرمانشاه از آب سالم برخوردار می‌شوند

علیرضا کاکاوند با اشاره به تداوم افتتاح پروژه‌های پویش "هر هفته الف. ب. ایران"، اظهار کرد: فردا و همزمان با هفته 21 این پویش، 400 روستا در سراسر کشور از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد که سهم استان کرمانشاه از این تعداد 59 روستا است.

وی افزود: با بهره‌برداری از آبرسانی به این روستاها، 3972 خانوار با جمعیت بیش از 14 هزار و 300 نفر به آب شرب لوله‌کشی سالم دسترسی پیدا می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از این 59 روستا، 19 روستا در شهرستان کرمانشاه، 17 روستا در صحنه، 10 روستا در سرپل ذهاب، چهار روستا در ثلاث باباجانی، سه روستا در کنگاور، چهار روستا در گیلانغرب، یک روستا در سنقر و یک روستا در دالاهو واقع است.

کاکاوند اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه های آبرسانی به این روستاها را بالغ بر 297 میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: برای آبرسانی به این روستاها 124 کیلومتر لوله گذاری، 17 کیلومتر شبکه توزیع، سه ایستگاه پمپاژ و 860 هزار مترمکعب مخزن احداث شده است.

وی اشتغالزایی که حین اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های آبرسانی به این 59 روستا ایجاد شده را نیز 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها