دود گرانی دلار در چشم کارگران شهرداری اصفهان/ سختی کار پیشکش ،حقوق هم با تأخیر پرداخت می‌شود/ شهردار اصفهان:با لابی‌گری کار را ادامه می‌دهم

گرانی فقط سفره شهروندان را کوچک نکرده است، بلکه شرایط کار را برای بسیاری از صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان، هم سخت کرده است.

دود گرانی دلار در چشم کارگران شهرداری اصفهان/ سختی کار پیشکش ،حقوق هم با تأخیر پرداخت می‌شود/ شهردار اصفهان:با لابی‌گری کار را ادامه می‌دهم

وقتی حرف از تحریم و گرانی دلار می‌شود، عده‌ای از مردم می‌خواهند همچنان طاقت بیاورند و مقاومت کنند. بخش قابل توجهی از این افراد اتفاقا مسئولانی هستند که سکان مدیریت شهر، استان و یا کشور را بر عهده دارند و از قضا از حقوق‌های بالایی برخوردارند.مدیرانی که یا سودشان از هر قرارداد و پروژه شهری واستانی کمتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان نیست یا بنا به گفته‌ها در یک واریزی حقوق، ۲۳۱ میلیون تومانی دریافت می کنند.

اینها در حالی است که کف حقوق یک کارگر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که بر اساس قیمت فعلی نرخ ارز ماهی ۱۰۰ دلار می شود. در این بین آنچه حائز اهمیت است، دریافت حقوق به ریال و پرداخت هزینه های زندگی به دلار است. این ارز بین المللی با سیاست های اشتباه دولتمردان و مسئولان هر لحظه در حال نوسان و بدتر، دچار افزایش قیمت شده و بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی را ضربه فنی کرده است.

با لابی‌گری کار را ادامه می دهیم

در این شرایط پرداخت حقوق و دستمزد کارگران روز به روز سخت تر می شود. شهردارهای کشور یکی از آن سازمان‌ها و نهادهایی است که دارای کارکنان بسیار است. تامین بودجه اداره شهر ها و دستمزد پرسنل شهرداری‌ها در این روزهای سخت کرونایی توانفرسا شده است.موضوعی که شهرداری اصفهان هم با آن روبرو است .

شهردار اصفهان در این باره گفت : شرایط تحریم‌ها و گرانی دلار مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است، با این حال ما با تعامل و لابی گری با تهران تلاش کرده‌ایم چرخ حرکت پروژه های عمرانی شهر متوقف نشود.

قدرت الله نوروزی با اشاره به اینکه دلیل عدم ثبات در بازار ارز و افزایش چند برابری هزینه پروژه هایی مانند قطار شهری انجام و ادامه بسیاری از کارها را دشوار کرد‌ه، افزود :خط دو مترو اصفهان را در ۱۶ ایستگاه و از دوجهت آغاز کردیم و به صورت همزمان ۱۲ ایستگاه در حال ساخت است.

او اضافه کرد:حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان و پروژه‌های مرتبط با این مسیر، مرکز نمایشگاه های بین المللی استان و سالن اجلاس سران از دیگر پروژه هایی است که به صورت همزمان در حال انجام آن ها هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز باور دارد شهر موزه اصفهان نیاز به مترو دارد تا همه شهروندان اصفهانی بتوانند در تمام نقاط شهر به این سیستم سریع و بدون ترافیک حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند.

سید احمدرضا بنکدار گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار، هزینه اجرای پروژه هایی مانند مترو بسیار افزایش یافته،ما برای کنترل این موضوع، ساخت ایستگاه های مترو را به صورت همزمان در 12 ایستگاه و از دوجهت تونل مترو در دستور کار قرار دادیم. برای کاهش بار ترافیکی ناشی از ساخت و ساز نیز ابتدا سازه ایستگاه را بنا کردیم و بعد با انتقال دستگاه حفاری تونل به عمق 35 متری حفر تونل را انجام دادیم.

حفر تونل مترو در عمق 35 متری زمین انجام می شود، چراکه به گفته بنکدار، خط دو متر از زیر خط یک عبور می کند. کار در این عمق راحت نیست. گل و لای و کمبود اکسیژن شرایط کار را برای کارگران دشوار کرده است.

سختی کار پیشکش ،حقوق هم با تأخیر پرداخت می‌شود

مدیرعامل قطار شهری در پاسخ به سوالی که آیا کارگران سختی کار دریافت می کنند گفت: کاش سختی کار می دادند. در حال حاضر شرایط به گونه ای است که پرداخت حقوق ها نیز با تاخیر صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار در شهرداری ها بدین صورت است که سفت کاری و نازک کاری ایستگاه ها با منابع داخلی شهرداری و اوراق مشارکت صورت می گیرد. بر این اساس سالی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری اصفهان تخصیص داده شده و نصف دیگر بودجه بر عهده دولت است. با این شرایط تامین بودجه با دشواری های زیادی روبرو است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها