جنبش عراقی:

استقرار ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در یک محله مسکونی بغداد غیرمنطقی است

یک مقام امنیتی کتائب حزب‌الله عراق استقرار ۲۵۰۰ نظامی اطراف سفارت آمریکا در قلب یکی از محله‌های مسکونی بغداد را غیرمنطقی توصیف کرد.

استقرار ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در یک محله مسکونی بغداد غیرمنطقی است

«ابو علی العسکری» یکی از مسئولان امنیتی جنبش «کتائب حزب‌الله عراق» طی پستی در کانال تلگرامی‌اش موضع خود در قبال هدف قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک در عراق را اعلام کرد.

وی نوشت: شهرهای مقدس باید از اقدامات خشونت‌بار دور بمانند و توسل بیش از حد به زور برای تحقق اهداف هرچند مشروع مجاز نیست. هدف قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک تا زمانی که به اعتقاد عاقلان خطر آشکار و نزدیکی نداشته باشند، هیچ سودی ندارد.

در ادامه این پست آمده است: نیروهای نظامی زیادی در اطراف سفارت شر آمریکا در بغداد مستقر هستند که باید خارج شوند زیرا تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت شهروندان در مناطق نزدیک [به این سفارت] به شمار می‌روند و این حضور نظامی نقش آشکار حاکمیت کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله در ادامه توضیح می‌دهد: این منطقی نیست که بیش از ۲۵۰۰ نیروی امنیتی و نظامی با انواع سلاح‌های سنگین و کشنده از سفارت یک کشور در قلب یکی از محله‌های مسکونی حفاظت کنند.

حملات راکتی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و در برخی موارد به وسیله بمب کنار جاده‌ای به کاروان‌های نظامی باعث شده است آمریکا برخی از این پایگاه‌ها را ترک کرده و نیروهای خود را در چند پایگاه متمرکز کند.

وزارت دفاع آمریکا این اواخر اعلام کرد که نیروهای نظامی خود در عراق را از ۵هزار به ۳۵۰۰ نیرو کاهش داده است و تا چند سال دیگر این نیروها از عراق خارج خواهند شد.

در چنین شرایطی هر از گاهی حملات راکتی مشکوکی علیه سفارت آمریکا در بغداد از سوی طرف‌های ناشناس صورت می‌گیرد و واشنگتن به همین بهانه چندی پیش سامانه موشکی جدیدی در این سفارتخانه مستقر و آزمایش کرد که با اعتراض مردم عراق همراه شد.

بعد از اقدام آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی، درخواست برای خروج نیروهای خارجی از عراق به یک مطالبه ملی تبدیل شده است.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    آویزانهای جیب مردم ایران ؛ به پایان سلام کنید !!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها