پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به صنایع‌دستی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعت‌گران استان در بخش‌های مختلف پرداخت ‌شده است.

پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به صنایع‌دستی زنجان

امیر ارجمند درباره آخرین وضعیت تسهیلات خسارات وارد شده به هنرمندان صنایع‌دستی به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در سامانه کارا، افزود: با شیوع ویروس کرونا در جهان رکود چشم‌گیری در بخش صنایع‌دستی ایجاد شده است. ۶۷۶ طرح با میزان اشتغال ۱۰۹۴ نفری برای تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که میزان تسهیلات درخواستی ۱۰۵ میلیارد ریال است.

وی در خصوص تعداد دریافت‌کنندگان تسهیلات تصریح کرد: تاکنون ۳۲۳ طرح با میزان اشتغال ۴۴۰ نفر و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال مورد تایید قرارگ رفته و تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: هنرمندان صنایع‌دستی با ورود به سامانه کار می‌توانند برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کنند که این تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک میلیارد ریال از اعتبار طرح مشاغل خانگی باقی‌مانده از سال گذشته در این مدت نیز به صنعت‌گران حوزه صنایع .‌دستی پرداخ ت‌شده است که ۵ نفر از صنعتگران را زیرپوشش قرار داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها