۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به نیروگاه زباله‌سوز ساری تزریق می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که برای تسریع در تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جدید دولتی به آن تزریق می‌شود.

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به نیروگاه زباله‌سوز ساری تزریق می شود

مهدی رازجویان روز شنبه افزود : در حال حاضر ساخت نیروگاه زباله سوز ساری بدون توقف و هرگونه مشکلی در حال انجام است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی که اواخر هفته گذشته از این پروژه نیمه تمام بازدید داشت ، گفت : پیشرفت ابنیه نیروگاه از ۶۰ درصد فراتر رفت ضمن این که تمامی تجهیزات نیروگاه از پیش خریداری شده ، اما در مرحله نصب پیشرفت ۴۰ درصدی را پشت سرگذاشته است.

معاون استاندار مازندران افزود : در حال حاضر ۲ مخزن اسید اسکرابر برای جذب آلودگی خروجی نیروگاه مستقر شد که مربوط به تصفیه دود ناشی از فرآیند سوزاندن زباله می شود و طبق جدیدترین استانداردهای روز دنیا تهیه شده است.

وی ادامه داد : دودکش‌های نیروگاه نیز در حال نصب هستند و خوشبختانه توقفی در پیشرفت پروژه دیده نمی شود.

رازجویان با اظهار این که در سال های اخیر بزرگ ترین مشکل نیروگاه زباله سوز ساری کمبود و محدودیت اعتبار بود ، گفت : در سفر ماه مرداد معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خوبی برای تکمیل هر چه سریع تر این پروژه فراهم شده و ۱۵۰ میلیارد ریال به عنوان بخشی از آن بزودی تزریق می شود.

وی افزود : همان گونه که دکتر نوبخت هنگام بازدید اخیرش از نیروگاه زباله سوز ساری تاکید کرده ، دولت هیچ محدودیتی برای تامین اعتبار بخش پسماند از جمله تکمیل این نیروگاه ندارد و ما نیز از این فرصت حداکثر استفاده را برای اتمام پروژه های پسماند از جمله همین نیروگاه خواهیم داشت و بازدید چند روز پیش هم به نمایندگی از استاندار مازندران بر همین اساس صورت گرفته است.

معاون استاندار مازندران با اعلام این که همه تلاش ها بر تکمیل و بهره برداری نیروگاه تا پایان سال جاری متمرکز است ، گفت : با این وصف به علت برخی مسائل از جمله نوسانات قیمت ، اعلام زمانبندی دقیق برای بهره برداری در حال حاضر امکان پذیرنیست ولی پیش بینی می کنیم اگر روند تامین اعتبارات به همین شکل انجام شود تا پایان سال جاری نیروگاه به مرحله بهره برداری آزمایشی خواهد رسید.

نیروگاه زباله سوز ۴۵۰ تنی ساری از مصوبات سفر استانی دولت دهم بود که با پیش بینی ۳۰ میلیون دلار اعتبار ارزی و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی مصوب شد و قرار بود حداکثر تا پایان کار همان دولت به اتمام برسد ، ولی به دلایلی از جمله مشکل فنی، عدم تامین اعتبار و مخالفت محیط زیست تا سال ۹۴ دست نخورده باقی ماند.

تکمیل این نیروگاه در حال حاضر هم بدون احتساب زیرساخت شامل آب، برق و راه دسترسی که در حوزه وظایف شهرداری ساری به عنوان کارفرما قرار دارد، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی نیاز دارد .

دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر ۲۲ مرداد ماه امسال به مازندران اعلام کرد که در تامین اعتبار برای تکمیل این نیروگاه در صورت تعهد کارفرما برای اتمام آن تا پایان سال جاری مشکلی وجود ندارد.در صورت بهره برداری از این پروژه معضل زباله شهر ساری که هم اکنون سالانه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی در منطقه پشت کوه در ۱۳۰ کیلومتری جنوب این شهر دپو می شود، رفع خواهد شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها