۲۷۰۰ دانش آموز یتیم خراسان شمالی منتظر کمک مسئولان استان

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون دو هزار و ۷۰۰ کودک یتیم دانش آموز تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

۲۷۰۰ دانش آموز یتیم خراسان شمالی منتظر کمک مسئولان استان

مجید الهی راد شمار دانش آموزان تحت حمایت این نهاد را شش هزار نفر اعلام کرد و گفت: دو هزار و ۷۰۰ نفر از این دانش آموزان یتیم هستند.

وی با بیان اینکه سالانه از کمک های حامیان برای تهیه لوازم التحریر این کودکان استفاده می شود، خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود ۴۰ هزار نیکوکار حمایت کودکان نیازمند و ایتام این نهاد را برعهده دارند.

الهی راد همچنین تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی را نیز حدود پنج هزار و ۸۰۰ نفر برشمرد و افزود: ۹۰ نفر از این کودکان فاقد حامی هستند.

وی با بیان اینکه حامیان ماهیانه به صورت میانگین ۲۰ هزار تومان به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز می‌کنند، اضافه کرد: این مبالغ به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می شود و کمیته امداد دخالتی در توزیع این کمک‌ها ندارد.

الهی راد خاطر نشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس هم‌اکنون این ایتام نیازمند کمک بیشتری از سوی مسئولان و خیرین هستند بنابراین هر شهروند می‌تواند حامی یکی از این کودکان شده و در حد توان خود در رفع نیازهای آنان مساعدت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط تحصیلی موجود تهیه گوشی و تبلت هوشمند در اولویت قرار دارد که امید است خیرین مثل گذشته ورود پیدا کرده و کمیته امداد را در این زمینه یاری دهند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها