اصلی ترین سلاح برای مبارزه موفقیت آمیز با سرطان

از هر دو نفر یک نفر به سرطان مبتلا می شود، این بیماری تمام خانواده های بریتانیایی را تحت تاثیر می دهد.

اصلی ترین سلاح برای مبارزه موفقیت آمیز با سرطان

در بریتانیا سالانه بیش از 7 هزار زن به یکی از انواع سرطان ها مبتلا می شود.

♦جراحی و پرتو درمانی اصلی ترین سلاح برای مبارزه موفقیت آمیز با سرطان است. سالانه بیش از هزاران بیماری برای مبارزه، از این روش استفاده می کنند.

♦زمانی که سرطان در بدن گسترش پیدا کند؛ شیمی درمانی به همراه درمان های دارویی برای تحت کنترل قرار دادن بیماری، حیاتی می شود.

♦رمز اصلی نسل جدید داروهای درمان سرطان؛ افزایش آگاهی در علم ژنتیک انسان است، انقلاب در توالی یابی آزمایش دی ان ای سبب شده که بیماری سریع تر و با روش های ارزان تر تشخیص و به جزئیات آن دسترسی پیدا شود.

♦سرطان زمانی پدید می آید که ژن های یک سلول سالم دچار جهش شود، این اتفاق باعث می شود؛ سلول ها به طرز غیر قابل کنترلی تکثیر پیدا کنند.

♦روش های شیمی درمانی مرسوم یک ابزار مستقیم است که سلول هایی که به سرعت در حال تکثیر هستند را نابود می کند اما؛ در حین حال به بافت های سالم آسیب وارد می کند.

♦نسل جدید داروهای سرطان متفاوت عمل می کنند؛ آن ها به گونه ای طراحی شده اند که مانع از تغییرات سلولی سرطانی شود.

♦زنده ماندن از بیماری سرطان در بریتانیا در 40 سال گذشته 2 برابر شده، نیمی از افراد مبتلا به این بیماری می توانند دست کم تا 10 سال زندگی کنند اما هنوز درمان برخی سرطان ها بسیار سخت است.

چرا برخی داروهای سرطانی پس از مدتی تاثیر خود را از دست می دهند؟

♦دی ان ای سلول های سرطانی ذاتا ناپایدار هستند هر بار که تکثیر می شوند سلول های بیشتری تولید می شود و بیماری به سرعت تغییر شکل می دهد بنابراین زمانی که یک دارو طراحی می شود تا آن سلول را نابود کند، برخی از سلول های سرطانی در برابر این دارو مقاوم می شوند و باعث می شود که دارو تاثیر خود را از دست بدهد.

منبع: خبرنیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها