سخنگوی وزارت خارجه فرانسه:

شواهدی در مورد ادعای آمریکا علیه حزب‌الله وجود ندارد

فرانسه با رد ادعای آمریکا اعلام کرد، هیچ شواهدی که نشان دهد حزب‌الله لبنان در این کشور اروپایی مواد شیمیایی ذخیره کرده باشد، وجود ندارد.

شواهدی در مورد ادعای آمریکا علیه حزب‌الله وجود ندارد

«اگنس فون در مول» جمعه شب به وقت محلی به خبرنگاران گفت: تا جایی که ما می‌دانیم هیچ سند ملموسی که امروز در فرانسه چنین ادعایی را تایید کند، وجود ندارد.
«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه مدعی شده بود که حزب‌الله لبنان مواد شیمیایی از جمله «آمونیوم نیترات» را از بلژیک به فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس قاچاق کرده و در آن کشورها ذخیره کرده است.
وی بدون توضیحات بیشتر و بدون ارائه هیچ شواهدی گفت: این گروه این مواد را در جاهایی ذخیره کرده است تا در صورتی که ایران ضروری ببیند، بتواند حملات گسترده تروریستی انجام دهد.
به نوشته رویترز، متحدان اروپایی پاریس یعنی آلمان و انگلیس، حزب‌الله را یک سازمان تروریستی می‌دانند اما مقام‌های فرانسه معتقدند که منزوی کردن حزب‌الله موفقیت تلاش‌ها برای حل بحران لبنان را غیرممکن می‌کند.
«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه اخیرا در سفر به بیروت تاکید کرد که جنبش مقاومت حزب‌الله نماینده بخشی از مردم لبنان است.
وی با بیان اینکه بین حزب‌الله و احزاب دیگر لبنان شراکت وجود دارد تاکید کرد که حزب‌الله گروهی است که از سوی ملت لبنان انتخاب شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها