بازار‌ سرمایه در نیمه دوم سال چه وضعیتی خواهد داشت؟

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه و مسائل اقتصادی گفت: انتظار ندارم که در ۶ ماه دوم سال ۹۹ شاهد رشد بازار سرمایه به مانند شش ماهه نخست سال باشیم.

بازار‌ سرمایه در نیمه دوم سال چه وضعیتی خواهد داشت؟

فرزین آقا بزرگی در خصوص پیش بینی بورس طی ۶ ماهه دوم سال اظهار کرد:بیش از ۵۰ درصد از افرادی که اخیرا وارد بازار سرمایه شده اند غیر حرفه‌ای هستند و متضرر شدند.با توجه به رشد شاخص بورس در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۹ , انتظار ندارم که در ۶ ماه دوم سال نیز شاهد چنین رشدی باشیم.

وی ادامه داد: متضرر شدن افراد غیر حرفه‌ای درس عبرت بزرگی برای همه فعالان بازار سرمایه بود. سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیازمند تحلیل و تجربه دارد.

آقا بزرگی بابیان اینکه افزایش فعلی شاخص‌ بازار تناسب خاصی با متغیر‌های اثر گذار اقتصاد ندارد، گفت: این درست است که دولت و مسئولان اقتصادی به فکر حمایت از مردم هستند،اما تناسبی میان ارزش ذاتی سهام شرکت ها و ارزش سهام روی تابلوی بورس وجود ندارد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه و مسائل اقتصادی بیان کرد:روز ۲۵ شهریور بیش از ۳۰۰ شرکت صف فروش داشتند،اما شاخص به طور قابل توجهی افزایش یافت. حتی در ۲۶ شهریور که شاخص حدود ۱۰/۸ دهم درصدافزایش پیدا کرد، اما تعداد زیادی از شرکت‌ها بازهم شاهد صف فروش طولانی بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    چون تمام نمادها در بورس به مدت طولانی قرمز شد تمام حرفه ای های بازار هم از سود ضرر کردن و اینهایی که جدید به خاطر صبحت توی تلویزیون وارد بورس شدند از اصل پول ضرر کردن مگر بگوییم وقتی شاخص کل یک میلیون دویست بود قبلی ها باید پول هایشان را برمیداشتند و افراد جدید هم وارد بورس نمیشدند والان هم هرکس وارد بورس شود از این به بعد اگر ضرر نکند سود هم نیمکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها