عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

فرهنگ استفاده از ماسک کرونا را از پا در می‌آورد

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نهادینه شدن فرهنگ استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده در محیط‌های کاری، تفریحی، خرید و غیره باعث می‌شود در فصل سرما کرونا را از پای درآوریم.

فرهنگ استفاده از ماسک کرونا را از پا در می‌آورد

مسعود مردانی افزود: رعایت اصول بهداشتی در کشور توسط همه افراد جامعه باید به صورت یک فرهنگ در آید زیرا ویروس کرونا بسیار خطرناک است و رفتارهای متفاوتی را با علایم مختلف از خود بروز می دهد، اگر مردم موارد را بطور کامل رعایت کنند در ۶ ماهه دوم امسال می توانیم آن را شکست دهیم.

وی اظهار داشت: پایان کرونا به نوع رفتار مردم بستگی دارد، از همه افراد جامعه می خواهیم که به توصیه های بهداشتی توجه خاصی کنند بویژه در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: قشر زحمتکش کادر درمانی نیازمند همراهی مردم در شکست کرونا هستند و اگر آنها توصیه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند، پاییز و زمستان امسال که آنفلوآنزا نیز شیوع دارد، می توان مبتلایان به کرونا را کاهش داد.

مردانی درباره تغذیه مبتلایان به کرونا، گفت: مصرف مایعات حداقل هشت لیوان در روز برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، خوردن روزانه میوه و سبزی تازه یا سبزیجات آب پز برای تحریک اشتها و تامین ریز مغذی ها، استفاده از ویتامین A برای حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی، زرده تخم مرغ، میوه و سبزی های نارنجی، زرد و سبزی هایی با برگ تیره برای افرادی که به کرونا مبتلا هستند، ضروری است.

وی، استفاده از روغن گیاهی یا نباتی برای تامین انرژی روزانه و ویتامین های محلول در چربی در تهیه غذا، زیتون و کنجد، مصرف منابع غذایی مانند گوشت، تخم مرغ، حبوبات، غلات و انواع مغزها که شامل پروتئین، روی، آهن و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، منابع کربوهیدرات مانند برنج سیب زمینی، نان سبوس دار حداقل در یکی از وعده های روزانه و ویتامین C برای خاصیت آنتی اکسیدانی مانند آب نارنج و آب لیموترش را از دیگر نکات تغذیه ای مفید برای مبتلایان به کرونا عنوان کرد.

مردانی تصریح کرد: استفاده از عسل، سیر، پیاز، زنجبیل و زرچوبی برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه نیز مفید بوده و خوردن موز نیز باعث رفع حالت تهوع می شود.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست درفصل سرما غیر از موارد ضروری کمتر از منزل خارج شوند و خانه را امن ترین مکان برای رهایی از کرونا دانست.

بسیاری از کارشناسان سلامت و پزشکان نسبت شیوع توامان آنفلوآنزا در کنار کرونا در فصل پاییز هشدار داده اند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (پنجشنبه) گفت: تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • یک مستمری بگیر
    0

    از کجا بیاریم از این مواد غذایی استفاده کنیم

    نظرات شما -
    • اشکان
      0

      ایناخیلی ارزونه بیست گرم زنجبیل ویه حبه سیر

  • ملیکا
    0

    اگه نداریدبخرید هر روز که ازبیرون اومدید بایه قطره ریکاهم میتونیدماسکتونوبشوییدفقط بهونه میاریدکه همه رو بکشتن بدیدخون سالمندای بی گناه به گردن شمایی که بدون ماسک میری

  • ناشناس
    0

    اینها احتمالا با تولید کنند ماسک رابطه دارند. ماسک زدن احتمال مبتلا شدن را درصورتی کم میکند که مدت استفاده کوتاه باشد و حدود نیم ساعت. ولی استفاده سه چهار ساعته خود عامل مبتلا شدن است. تاکنون شواهد نشان داده پروتکل های اعلام شده کشک بوده و اثری در کنترل بیماری نداشته است.

    نظرات شما -
    • هنگامه
      0

      اگه اینجوربودالان کشورچین امارش مثل مامیشدچراکره شمالی درگیرنشد چون هرکه ماسک نزنه سه روز زندان داره الکی وقتی نمیدونیدفوایدومضرات چیزی رو حرف نزنید

  • یکی
    0

    خوب اجباریش کنید هرکی نزد تو خونه زندانی بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها