علت افزایش مصرف سوخت و بنزین در تیبا چیست؟

بسیاری از رانندگان خودرو تیبا پس از خرید این خودرو متوجه مصرف سوخت بالا در این خودرو می‌شوند.

علت افزایش مصرف سوخت و بنزین در تیبا چیست؟

رانندگان خودرو تیبا پس از خرید این خودرو متوجه مصرف سوخت بالای آن می شوند. خودرویی که در رده قیمت بالایی قرار نگرفته و به نوعی جزو خودروهای ارزان قیمت در کشور به شمار می رود.

سیستم انژکتوری کامپیوتری در تیبا به کار برده شده است که این سیستم به ۲ نوع یورو چهار و معمولی تقسیم بندی می شود که همین تقسیم بندی عاملی در افزایش سوخت در این خودرو جمع و جور است. در تیبایی که از یورو چهار استفاده شده، به علت دقت بیشتر در کنترل آلایندگی مصرف بالاتری نسبت به تیباهای با کنترل آلایندگی پایین تر دارند.

علت افزایش مصرف سوخت و بنزین در تیبا چیست؟

مشکل سوخت بالا در تیباهایی که از یورو چهار استفاده می کنند، به این دلیل است که با توجه به کیفیت پایین سوخت، در محفظه احتراق، احتراق کامل صورت نمی گیرد که این موضوع باعث ایجاد خام سوزی می شود که این عامل باعث تولید بیش از اندازه گاز مونوکسید کربن می شود که برای طبیعت مضر است. کامپیوتر خودرو با همان ECU برای جبران این خام سوزی سوخت بیشتری را درون محفظه احتراق ارسال می کند. این سوخت بیشتر باعث افزایش مصرف سوخت تیبا یورو چهار می شود.

جدای از این مورد، ممکن است مشکلات فنی نیز عامل این افزایش سوخت باشند، پمپ بنزینی که درماشین به کار برده می شود نیز می تواند باعث افزایش سوخت شود. در پمپ بنزین از لوله ای استفاده شده که عملکرد این لوله تسکین دهنده تنظیم میزان جریان سوختی است که به موتور می‌رود. اگر به طور تصادفی این سوپاپ به طور غیرعادی باز شود، سوخت بیشتری وارد موتور می‌شود و در نتیجه آن را با سوخت بیش از حد مورد نیاز آن زمان پر می‌کند.

چه عواملی می‌تواند باعث مصرف زیاد سوخت شود؟

قسمت‌هایی از ماشین شما که روی مصرف سوخت تأثیر می‌گذارد مانند روغن موتور، سنسور‌های اکسیژن، فیلتر‌های هوا، شمع‌ها و انژکتور‌های سوخت، لاستیک، تهویه مطبوع، استفاده از چرخ دنده اشتباه و رانندگی تهاجمی می توانند باعث مصرف سوخت بالا شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرتضی
    0

    من یه تیبا 2 دارم مدل 98 دارم و چند بار کیلومتر گرفتم داخل شهر صدی 7.5 میسوزونه . این نکته رو فراموش نکنید که بیشتر پمپ بنزین های تهران هوا داره شهرستان که جای خودش . ماشین های جدید مصرشون خیلی بالاتر از مدل قدیمی ها هستش .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها