دستگیری نظافتچی سارق با مدرک فوق‌لیسانس

زن جوان وقتی فوق‌لیسانسش را گرفت و نتوانست کار پیدا کند تصمیم به سرقت از خانه‌های اعیانی گرفت. او به‌عنوان نظافتچی وارد خانه می‌شد و مدتی بعد نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

دستگیری نظافتچی سارق با مدرک فوق‌لیسانس

این زن که سمیرا نام دارد از مدت‌ها قبل، هفته‌ای یک‌بار برای نظافت به خانه‌ای در قیطریه می‌رفت و در این مدت متوجه شده بود که صاحبخانه در یکی از اتاق‌ها مقداری طلا و ساعت گرانقیمت و اموال باارزش دارد.

او ابتدا طوری رفتار کرده بود که توانسته بود اعتماد صاحبخانه را جلب کند و به همین دلیل گاهی اوقات نیز برای نظافت به خانه خواهر او می‌رفت. سمیرا اما از همان ابتدا نقشه دیگری در سر داشت و وقتی توانست کلید یدک هردو خانه را به‌دست بیاورد، نقشه‌اش را عملی کرد.

او در روزهایی که اطمینان داشت که کسی در خانه این دوخواهر نیست، راهی آنجا شد و مقداری طلا، ساعت گرانقیمت و دیگر اموال باارزش را که مجموعا 900میلیون تومان ارزش داشتند، سرقت کرد. وقتی ماجرای این سرقت‌ها به پلیس گزارش شد، مأموران در جریان تحقیقات تخصصی و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند سارق را شناسایی کنند.

دستور بازداشت او صادر شد تا اینکه معلوم شد وی اموال مسروقه را به ارز تبدیل کرده و راهی یکی از شهرهای غربی کشور شده تا به خارج از مرزها بگریزد. با این اطلاعات تیمی از مأموران راهی این شهر شدند و سمیرا را دستگیر و به اداره آگاهی تهران منتقل کردند.

به‌گفته سرهنگ سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، متهم در بازجویی‌ها به هردو سرقت اعتراف کرد و گفت که مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری دارد اما بعد از مدت‌ها تلاش نتوانسته بود کاری پیدا کند و از طرفی به دلایلی با خانواده‌اش دچار مشکل و از سوی آنها طرد شده بود.

به همین دلیل تصمیم گرفته بود به‌عنوان نظافتچی راهی خانه‌هایی در شمال پایتخت شده و بعد از سرقت، به خارج از کشور برود و زندگی جدیدی را شروع کند که دستگیر شد.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها