۱۲۱۴ واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال یکهزار و ۲۱۴ واحد مسکونی در مناطق روستایی مقاوم‌سازی شد.

۱۲۱۴ واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شد

مهدی مرادی روز پنجشنبه افزود: بخش عمده بازسازی و احداث منازل مسکونی در مناطق روستایی شهرستان های لردگان ، کیار، شهرکرد و بروجن بوده است و برای احداث هرواحد مسکنونی به متقاضیان دارای شرایط مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات برای احداث بیش از یکهرار ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی دیگر تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در صورت تامین به موقع اعتبار احداث و مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی در سال‌جاری به پنج هزار واحد نیز افزایش خواهد یافت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ۸۴ هزار واحد روستایی در استان تاکنون ۵۰ درصد آن معادل حدود ۲۴ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

مرادی تصریح کرد:مقاوم‌سازی مسکن روستایی در مقایسه با استاندارد کشوری این استان در وضعیت خوبی قرار دارد و با پیش‌بینی انجام شده در یک افق ۱۰ ساله ، همه منازل مسکونی دارای شرایط استان بازسازی و مقاوم سازی خواهد شد .

وی در ادامه به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان نیز اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۸۰۰ متقاضی مسکن در این مناطق وجود دارد که نیاز به تامین زمین دارد و چنانچه زمین آن تامین شود می‌توان تسهیلات مورد نیاز نیز تامین خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان و بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی دارد.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها