کواکبیان احمدی نژاد را به مناظره دعوت کرد

نماینده مردم تهران در مجلس از احمدی نژاد برای حضور در مناظره دعوت کرد.

کواکبیان احمدی نژاد را به مناظره دعوت کرد

به گزارش سایت خبر فوری مصطفی کواکبیان عصر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه ملی ملایر ضمن تبریک میلاد فرخنده نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: آنچه امروز نیاز جامعه ماست اخلاق نبوی است.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها فضایی ایجاد شود که همه صداها شنیده شود، گفت: باید از بداخلاقی‌ها دوری کنیم، ما پیرو پیامبر(ص) هستیم و باید از ایشان الگو بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخلاق نبوی گمشده جامعه ما؛ نه ایران بلکه در جهان اسلام است؛ گفت: اگر سه ویژگی مختصر دانشجویان داشته باشند این ویژگی‌ها می‌تواند علم و دانش‌اندوزی، آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: کسی که به‌روز بوده و دانشمند روزآمد است هرگز در بزنگاه‌ها و لرزشگاه‌ها گیر نمی‌کند پس نیاز است اطلاعات به‌روز داشته باشیم.

کواکبیان با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خدا لعنت کند دست‌هایی که نمی‌خواهد دانشجوی ما سیاسی باشد، گفت: یک دانشجو امروز باید اهل سیاست باشد و در عرصه سیاسی گام بردارد.

وی با اشاره به شعارهای امروز دانشجویان مبنی بر اینکه « دانشگاه را زنده نگه می‌داریم» اشاره کرد و با بیان اینکه باید زنده کنیم و این یک واقعیت است افزود: این یک حقیقت است و باید انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری مجلس دوم و جلوگیری از ارائه لیست از سوی دانشگاه‌ها در انتخابات تصریح کرد: وقتی این اتفاق افتاد امام راحل در این باره گفت این توطئه بزرگتر از توطئه قبل از انقلاب است که می‌خواستند روحانیت را از سیاست جدا کنند، پس از انقلاب می‌گویند سیاست مخصوص علما و روحانیون است و می‌خواهند دانشگاه را از سیاست جدا کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مرکز علم‌آموزی است و ضرورت داد دانشجو در سیاست باشد، گفت: دومین ویژگی دانشجو آرمان‌خواهی است، بنابراین دانشجو باید واقعیت را در راستای حقیقت پیش ببرد.

کواکبیان با تأکید بر اینکه باید آرمان‌گرا و حقیقت‌گرا باشیم، تأکید کرد: خیلی از واقعیت‌ها به درد نمی‌خورد و حقیقت نیست.

وی اسلام‌خواهی، آزادی خواهی، عدالت و توسعه و دموکراسی را پنج آرمان برای دانشجویان برشمرد و گفت: دانشجویان باید این آرمان‌ها را مطالبه‌گری و پرسشگری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشجویان باید به عنوان قشر فرهیخته جامعه با رصد همه امور در برابر منکرات بزرگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... بایستند گفت: همه باید زیر ذره‌بین دانشگاه باشند همه مسئولان حتی وزیر را رصد کنند نه اینکه بگویند سخنران مخصوصی در فلان جلسه بیاید؛ همه باید یکی باشند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: در دانشگاه باید آزادی برای همه باشد؛ باید این مطالبات را فریاد کنید و این ویژگی را در خودتان تقویت کنید.

کواکبیان گفت: آرمان دانشجو باید آزادخواهی باشد؛ باید بگوید من راحت نفس می‌کشم و هیچ قلدری نمی‌تواند در برابر نفس کشیدن من عرض اندام کند، دانشجو باید آزادیخواه باشد.

وی گفت: اگر قرار باشد دانشجو یواش بیاید و یواش برود و در لاک محافظ‌کاری فرو رود، کشور پیشرفت نخواهد کرد؛ این تفکر که با حرف زدنش ممکن است ستاره‌دار شود، درست نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشجو حتما باید عدالت‌خواه و عدالت‌جو باشد و اگر سر سوزنی ظلمی در جامعه از هر ناحیه‌ای باشد نباید از آن گذشت.

کواکبیان تصریح کرد: امروز در جامعه بی‌عدالت‌هایی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و سیستم اداری و حتی روابط با مردم می‌بینیم که دانشجو در این امر نباید عدالت‌خواهی خود را فراموش کند.

وی با اشاره به اصل دموکراسی با بیان اینکه دانشجو طرفدار مردم است و حاکمیت مردم باید اصل باشد، گفت: نباید بگذاریم برخی افراد با روحیه دیکتاتوری مردم را از صحنه خارج کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمان بزرگی چون صدام، حسنی مبارک، علی عبدالله صالح و محمدرضاشاه در دوران قبل از انقلاب از مردم فاصله گرفتند عاقبتی جز ناکامی نداشتند، افزود: از مردم فاصله گرفتن هنری است که دیکتاتورها دارند و خودشان را با دست خودشان به گور می‌فرستند.

وی با بیان اینکه دانشجو نباید از مردم فاصله بگیرد، ادامه داد: دانشجویان ما باید به سمت توسعه علم گام بردارند؛ این در حالی است که بر اساس چشم‌انداز تازه قرار است در سال 1404 کشور اول منطقه خلیج فارس و کشور دهم جهان شویم.

کواکبیان در ادامه مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یکی از فرایض مهم واجب اسلام و سفارش شده شرع دانست و افزود: امر به معروف یعنی اینکه ضعیف‌ترین فرد جامعه بیاید قوی‌ترین فرد جامعه را امر کند و در برابر منکرات مختلف بایستد.

وی گفت: آخرین آرمان دانشجو به عنوان یک بچه مسلمان اسلام‌خواهی است اسلام ناب؛ اسلامی که به آن حاشیه نزنند و حقیقت ناب اسلام باشند؛ گاهی برخی دانشجویان را متهم می‌کنند که اتفاقا باید گفت همه دانشجویان ما فطرتاً طرفدار اسلام حقیقی و ناب هستند.

کواکبیان ‏تصریح کرد: احمدی‌نژاد را در هرجایی که خودش صلاح بداند به مناظره دعوت میکنم تا ثابت شود که فتنه‌گر واقعی در ۱۲سال قبل چه کسی بود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها