کشت گیاهان دارویی در تایباد افزایش یافت

باتوجه به کمبود منابع آب در تایباد سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کشت گیاهان دارویی در تایباد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز پنجشنبه افزود: در سال زراعی جاری با استقبال خوب کشاورزان این منطقه افزون بر ۹ هزار هکتار از مزارع مستعد این شهرستان به کشت گیاهان دارویی و کم آب طلب اختصاص یافته است.

محمد میری ادامه داد: گل محمدی، زیره سبز، گل گاوزبان، تخم شربتی، عناب و سنجد از مهمترین گیاهان دارویی این شهرستان هستند.

وی گفت: این محصولات کشاورزی در دشت کرات و میان ولایت این شهرستان کشت شده که افزون بر ۶ هزار خانوار بهره‌بردار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: سالانه بیش از هزار و ۷۵۰ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و سال گذشته ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به حوزه کشت گیاهان دارویی تایباد پرداخت شد.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی نسبت به محصولاتی که مصرف آب بیشتری دارند تا ۶۰ درصد آب کمتری استفاده می‌کنند.

میری با بیان اینکه مزارع گیاهان دارویی در تایباد اشتغالزایی مناسبی برای نیروهای کارگری فصلی این شهرستان داشته است گفت: در طول فصل کاشت و برداشت محصولات دارویی به طور میانگین در هر هکتار ۷۰ نفر روز مشغول کار می‌شوند.

وی افزود: نبود واحدهای فرآوری محصولات دارویی در تایباد باعث شده است ۱۰ درصد محصول تولیدی در این شهرستان به مصرف داخلی برسد و مابقی محصول به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار ارسال شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: با توجه به همجواری تایباد با کشور افغانستان، مرز دوغارون و گمرک ۱۰۰ ساله این شهرستان فرصتی مناسب برای صادرات انواع محصولات کشاورزی به افغانستان و بازارهای هدف این کشور است.

شهرستان تایباد با تولید سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی و هفت هزار بهره‌بردار ۴۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها