حمید رسایی، فعال سیاسی اصولگرا:

فیلترینگ مصونیت است، نه محدودیت


27 شهریور 1399 - 09:03
5f62e727e7085_2020-09-17_09-03
حمید رسایی در خصوص محدود کردن کاربران از طریق فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی گفت: کسی دنبال بستن پیام‌‌رسان‌های خارجی نیست، بلکه بحث بر سر ضابطه‌مند کردن فعالیت آنهاست تا امنیت روانی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی جامعه حفظ شود.

حمید رسایی که خود یکی از کاربران فعال و پرکار توییتر است و انتقادهای تند و تیزی را از همین تریبون حواله مخالفان‌شان کرده و به‌زعم خود حتی گاهی از این تریبون برای افشاگری هم استفاده کرده، تاکید می‌کند که آنچه مخالفان «محدودیت» می‌دانند، ضوابطی عقلی برای ایجاد مصونیت داخل کشور است، نه محدودیت غیرعاقلانه و برخلاف مصلحت جامعه.

او در گفت‌وگویی درباره طرح انسداد فضای مجازی صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید:

*آقای رسایی! آیا شما با تصویب و اجرای طرح «ساماندهی فضای مجازی» که از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم مطرح و پیگیری می‌شود، موافقید؟

بنده با هر طرحی که به وضعیت‌ به ‌هم ریخته حاکم بر فضای مجازی سامان ببخشد و به‌ جای اینکه بابت ترافیک خارجی، هزینه‌های هنگفتی از جیب مردم به جیب شرکت‌های خارجی بریزد و امنیت روانی، اخلاقی و شغلی و درآمدزایی آنها را تهدید کند، موافقم. خیلی روشن است که یک طرح یا لایحه از تصویب ابتدایی در کمیسیون یا دولت تا تصویب نهایی در مجلس و بعد در شورای نگهبان، مسیر پر پیچ و تابی را طی می‌کند.

*به نظر شما باتوجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های دیگری که وجود دارد، ایجاد نمایندگی برای پیام‌رسان‌های داخلی در ایران امکان‌پذیر است؟

پیام‌رسان‌های داخلی مشکلی برای فعالیت ندارند، شاید منظور شما نمایندگی در داخل برای پیام‌رسان‌های خارجی است. در این صورت باید گفت که این مشکل پیام‌رسان‌های خارجی است. البته به نظر من چون ریشه این پیام‌رسان‌ها به سرویس‌های امنیتی خارجی برمی‌گردد و آنها به اطلاعات داده‌های داخل کشور نیاز دارند، به این شرایط تن می‌دهند، هر چند متحمل خسارت‌هایی خواهند شد.

*با توجه به تجربه شکست‌خورده فیلترینگ تلگرام و توییتر، فکر می‌کنید اجرای چنین طرحی می‌تواند شهروندان را از استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی منصرف و به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تشویق و ترغیب کند؟

تا جایی که از محتوای این طرح مشخص است، هدف آن فیلترینگ فضای مجازی نیست؛ بلکه این هدفی است که رسانه‌هایی مثل شما به‌ دنبال القای آن به جامعه هستند. مثلا شما در روزنامه «اعتماد» حاضرید به کسی که سیاست‌های پذیرفته شده نشریه‌تان را رعایت نمی‌کند و حتی بر خلافش قلم می‌زند، صفحه‌ای برای چاپ مطالبش بدهید؟! اگر این کار را انجام دهید، باید در عقل‌تان شک کرد یا مثلا شرکت‌های غذایی و دارویی که استانداردهای لازم و پذیرفته شده را رعایت نمی‌کنند، آیا باید اجازه فعالیت داشته باشند؟ اسم این فیلترینگ و محدودیت نیست، رعایت بدیهی‌ترین شروط عقل است.

*اگر پیام‌رسان‌های خارجی حاضر یا قادر به تأسیس نمایندگی در ایران نشوند که به احتمال زیاد همین اتفاق می‌افتد، این موضوع منجر به انسداد پیام‌رسان‌های خارجی نخواهد شد؟

مگر رسانه شما نماینده یا حافظ منافع و وکیل و وصی این پیام‌رسان‌های خارجی است؟ این نگاه اوج وادادگی برابر نظام رسانه‌ای غیربومی و غیرایرانی است که همه می‌دانیم و خودشان هم به صراحت اعلام می‌کنند که با این ابزار، قصد تغییر باورهای ملی، ایرانی و دینی اسلامی مردم ما را دارند. اگر مجموعه‌ای قصد فعالیت در کشور شما را دارد، کمترین شرایطش تن دادن به قوانین، چارچوب‌ها و ضوابط اینجاست و این یعنی بدیهی‌ترین قواعد حفظ استقلال یک کشور.

*اما به نظر شما محدود کردن شهروندان و کاربران به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی از طریق فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی چه پیامدهای اجتماعی و اقتصادی به همراه خواهد داشت؟

گفتم که این نگاه برخی رسانه‌های واداده برای القای آن به مردم است؛ والا کسی دنبال بستن پیام‌‌رسان‌های خارجی نیست، بلکه بحث بر سر ضابطه‌مند کردن فعالیت آنهاست تا امنیت روانی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی جامعه حفظ شود و فقط خائنان یا افراد ساده‌لوح ضرورتش را انکار می‌کنند.

*در این طرح آمده است که کاربران پیام‌رسان‌ها باید احراز هویت کنند؛ به نظر شما چنین طرحی آیا منجر به نقض حقوق خصوصی مردم نمی‌شود؟

تأکید کردم که یک طرح یا لایحه از مرحله تصویب ابتدایی تا تصویب نهایی، باید مراحل بسیاری را پشت سر بگذارد و بالطبع در این مسیر، برخی ابهامات یا اشکالاتش برطرف می‌شود.

*شما خودتان یکی از کاربران فضای مجازی هستید که در توییتر هم به عنوان یک شبکه اجتماعی فیلتر شده، فعالیت می‌کنید. مسوولان عالیرتبه دیگر نظام هم در این فضا حضور دارند. باتوجه به اینکه رهبر انقلاب هم پیش از این توصیه کرده بودند که باید از فضای مجازی برای رساندن صدای خودمان به گوش جهان استفاده کنیم، آیا محدودیت‌های هر چه بیشتر فضای مجازی باعث نمی‌شود ما در یک جزیره دورافتاده از جهان ارتباطات، تنها بمانیم و صدای‌مان به هیچ‌جا نرسد؟

یعنی الان این رسانه‌ها و سیاست‌های حاکم بر آنها فرش قرمزی مقابل ما پهن کرده‌اند تا مطالبات و صدای انقلاب اسلامی را انعکاس بدهیم و منتشر کنیم! پذیرش این ادعا که نهایت ساده‌لوحی است. آنچه شما برای داخل محدودیت می‌دانید، ضوابطی عقلی برای ایجاد مصونیت داخل کشور است، نه محدودیت غیرعاقلانه و بر خلاف مصلحت جامعه!

*اما آیا وقت آن نرسیده با آزاد گذاشتن فضای مجازی، رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی که از سوی خود مسوولان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌ جای این بگیر و ببندها، به کار فرهنگ‌سازی بپردازیم.

چرا فکر خوبی است؛ مشروط بر اینکه این فرهنگ‌سازی را از رسانه‌های حامی این ادعا مثل روزنامه «اعتماد» شروع کنیم. اگر روزنامه «اعتماد» نه همه صفحاتش، بلکه فقط یک‌سوم آن را حتی فقط یک صفحه را در اختیار مثل بنده گذاشت تا آزادانه و بدون نظارت و اعمال فیلترینگ مسوولان روزنامه، هر چه خواستم را در آن منتشر کنم و آنها هم به چاپ برسانند، بعد از آن می‌توانیم از جمهوری اسلامی بخواهیم که سامانه شکل‌دهی به باورهای ملی و دینی مردم را بسپارد به جایی که نمی‌دانیم کیست و چه اهداف شومی را در سر دارد؛ والا این حرف‌ها نوعی ادابازی است که اگر برای مردم آب ندارد، برای جماعتی که در شیپور فیلترینگ می‌دمند، نان دارد.

حمید رسایی در خصوص محدود کردن کاربران از طریق فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی گفت: کسی دنبال بستن پیام‌‌رسان‌های خارجی نیست، بلکه بحث بر سر ضابطه‌مند کردن فعالیت آنهاست تا امنیت روانی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی جامعه حفظ شود.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5f62e727e7085_2020-09-17_09-03
27 شهریور 1399 - 09:03

حمید رسایی که خود یکی از کاربران فعال و پرکار توییتر است و انتقادهای تند و تیزی را از همین تریبون حواله مخالفان‌شان کرده و به‌زعم خود حتی گاهی از این تریبون برای افشاگری هم استفاده کرده، تاکید می‌کند که آنچه مخالفان «محدودیت» می‌دانند، ضوابطی عقلی برای ایجاد مصونیت داخل کشور است، نه محدودیت غیرعاقلانه و برخلاف مصلحت جامعه.

او در گفت‌وگویی درباره طرح انسداد فضای مجازی صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید:

*آقای رسایی! آیا شما با تصویب و اجرای طرح «ساماندهی فضای مجازی» که از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم مطرح و پیگیری می‌شود، موافقید؟

بنده با هر طرحی که به وضعیت‌ به ‌هم ریخته حاکم بر فضای مجازی سامان ببخشد و به‌ جای اینکه بابت ترافیک خارجی، هزینه‌های هنگفتی از جیب مردم به جیب شرکت‌های خارجی بریزد و امنیت روانی، اخلاقی و شغلی و درآمدزایی آنها را تهدید کند، موافقم. خیلی روشن است که یک طرح یا لایحه از تصویب ابتدایی در کمیسیون یا دولت تا تصویب نهایی در مجلس و بعد در شورای نگهبان، مسیر پر پیچ و تابی را طی می‌کند.

*به نظر شما باتوجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های دیگری که وجود دارد، ایجاد نمایندگی برای پیام‌رسان‌های داخلی در ایران امکان‌پذیر است؟

پیام‌رسان‌های داخلی مشکلی برای فعالیت ندارند، شاید منظور شما نمایندگی در داخل برای پیام‌رسان‌های خارجی است. در این صورت باید گفت که این مشکل پیام‌رسان‌های خارجی است. البته به نظر من چون ریشه این پیام‌رسان‌ها به سرویس‌های امنیتی خارجی برمی‌گردد و آنها به اطلاعات داده‌های داخل کشور نیاز دارند، به این شرایط تن می‌دهند، هر چند متحمل خسارت‌هایی خواهند شد.

*با توجه به تجربه شکست‌خورده فیلترینگ تلگرام و توییتر، فکر می‌کنید اجرای چنین طرحی می‌تواند شهروندان را از استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی منصرف و به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تشویق و ترغیب کند؟

تا جایی که از محتوای این طرح مشخص است، هدف آن فیلترینگ فضای مجازی نیست؛ بلکه این هدفی است که رسانه‌هایی مثل شما به‌ دنبال القای آن به جامعه هستند. مثلا شما در روزنامه «اعتماد» حاضرید به کسی که سیاست‌های پذیرفته شده نشریه‌تان را رعایت نمی‌کند و حتی بر خلافش قلم می‌زند، صفحه‌ای برای چاپ مطالبش بدهید؟! اگر این کار را انجام دهید، باید در عقل‌تان شک کرد یا مثلا شرکت‌های غذایی و دارویی که استانداردهای لازم و پذیرفته شده را رعایت نمی‌کنند، آیا باید اجازه فعالیت داشته باشند؟ اسم این فیلترینگ و محدودیت نیست، رعایت بدیهی‌ترین شروط عقل است.

*اگر پیام‌رسان‌های خارجی حاضر یا قادر به تأسیس نمایندگی در ایران نشوند که به احتمال زیاد همین اتفاق می‌افتد، این موضوع منجر به انسداد پیام‌رسان‌های خارجی نخواهد شد؟

مگر رسانه شما نماینده یا حافظ منافع و وکیل و وصی این پیام‌رسان‌های خارجی است؟ این نگاه اوج وادادگی برابر نظام رسانه‌ای غیربومی و غیرایرانی است که همه می‌دانیم و خودشان هم به صراحت اعلام می‌کنند که با این ابزار، قصد تغییر باورهای ملی، ایرانی و دینی اسلامی مردم ما را دارند. اگر مجموعه‌ای قصد فعالیت در کشور شما را دارد، کمترین شرایطش تن دادن به قوانین، چارچوب‌ها و ضوابط اینجاست و این یعنی بدیهی‌ترین قواعد حفظ استقلال یک کشور.

*اما به نظر شما محدود کردن شهروندان و کاربران به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی از طریق فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی چه پیامدهای اجتماعی و اقتصادی به همراه خواهد داشت؟

گفتم که این نگاه برخی رسانه‌های واداده برای القای آن به مردم است؛ والا کسی دنبال بستن پیام‌‌رسان‌های خارجی نیست، بلکه بحث بر سر ضابطه‌مند کردن فعالیت آنهاست تا امنیت روانی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی جامعه حفظ شود و فقط خائنان یا افراد ساده‌لوح ضرورتش را انکار می‌کنند.

*در این طرح آمده است که کاربران پیام‌رسان‌ها باید احراز هویت کنند؛ به نظر شما چنین طرحی آیا منجر به نقض حقوق خصوصی مردم نمی‌شود؟

تأکید کردم که یک طرح یا لایحه از مرحله تصویب ابتدایی تا تصویب نهایی، باید مراحل بسیاری را پشت سر بگذارد و بالطبع در این مسیر، برخی ابهامات یا اشکالاتش برطرف می‌شود.

*شما خودتان یکی از کاربران فضای مجازی هستید که در توییتر هم به عنوان یک شبکه اجتماعی فیلتر شده، فعالیت می‌کنید. مسوولان عالیرتبه دیگر نظام هم در این فضا حضور دارند. باتوجه به اینکه رهبر انقلاب هم پیش از این توصیه کرده بودند که باید از فضای مجازی برای رساندن صدای خودمان به گوش جهان استفاده کنیم، آیا محدودیت‌های هر چه بیشتر فضای مجازی باعث نمی‌شود ما در یک جزیره دورافتاده از جهان ارتباطات، تنها بمانیم و صدای‌مان به هیچ‌جا نرسد؟

یعنی الان این رسانه‌ها و سیاست‌های حاکم بر آنها فرش قرمزی مقابل ما پهن کرده‌اند تا مطالبات و صدای انقلاب اسلامی را انعکاس بدهیم و منتشر کنیم! پذیرش این ادعا که نهایت ساده‌لوحی است. آنچه شما برای داخل محدودیت می‌دانید، ضوابطی عقلی برای ایجاد مصونیت داخل کشور است، نه محدودیت غیرعاقلانه و بر خلاف مصلحت جامعه!

*اما آیا وقت آن نرسیده با آزاد گذاشتن فضای مجازی، رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی که از سوی خود مسوولان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌ جای این بگیر و ببندها، به کار فرهنگ‌سازی بپردازیم.

چرا فکر خوبی است؛ مشروط بر اینکه این فرهنگ‌سازی را از رسانه‌های حامی این ادعا مثل روزنامه «اعتماد» شروع کنیم. اگر روزنامه «اعتماد» نه همه صفحاتش، بلکه فقط یک‌سوم آن را حتی فقط یک صفحه را در اختیار مثل بنده گذاشت تا آزادانه و بدون نظارت و اعمال فیلترینگ مسوولان روزنامه، هر چه خواستم را در آن منتشر کنم و آنها هم به چاپ برسانند، بعد از آن می‌توانیم از جمهوری اسلامی بخواهیم که سامانه شکل‌دهی به باورهای ملی و دینی مردم را بسپارد به جایی که نمی‌دانیم کیست و چه اهداف شومی را در سر دارد؛ والا این حرف‌ها نوعی ادابازی است که اگر برای مردم آب ندارد، برای جماعتی که در شیپور فیلترینگ می‌دمند، نان دارد.

منبع: روزنامه اعتماد

24

نظرات 36
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
افشین 1 0 پاسخ 1399/6/28 -13:58

به عنوان مثال اینستاگرام فقط یه نرم افزاره و ما ۲۰۰ کشور در سراسر دنیا داریم. حالا صاحبانش چطوری میتونن یه نرم افزار رو با قوانین مختلف ۲۰۰ کشور دنیا هماهنگ کنن؟ ما رو مسخره کردین؟ خودتونم میدونید همچین چیزی امکان پذیر نیست پس فقط دنبال بهانه برای بستن این شبکه های اجتماعی هستید.

علی طاهری 2 0 پاسخ 1399/6/28 -09:29

بیاناتی از مادر عروس. بر مردم ازار لعنت

نوستروداموسشون 1 5 پاسخ 1399/6/28 -01:13

اینستاگرام باید فیلتر شود.. واقعا سم هست.. توئیتر و تلگرام باید رفع فیلتر شود چون واقعا مفیده برای مردم جامعه ما که اهل مطالعه نیستن

بهنام 7 0 پاسخ 1399/6/27 -22:34

کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی امروز از فیلترینگ حرف میزنی ملا ماهواره فضایی فرستادن هوا که نت پوشش میده با اون چه میکنی از ترس اینکه مردم خبردار مسائلتان شون راحتترین راه فیلترینگ بزارید نت ماهواره ایی بشه فاتحه فیلترینگ تون هم خونده میشه فقط بلدین حرف مفت بزنید همتون مافیا هستین

عارف 8 0 پاسخ 1399/6/27 -14:28

شما در این 40 سال اگر یک کار مثبت انجام می دادید امروز حال وروز مردم این نبود پس بهتر بیشتر از این خصوصا امثال تو که تاریخ مصرفت سالها ردشده حرفی نزنی

فرزند وطن 9 0 پاسخ 1399/6/27 -14:04

حماقت هم اندازه دارد کسانی که باید دغدغه واکسن کرونا برای سلامتی جامعه داشته باشند،دغدغه فیلترینگ دارند...

هستی امینی 8 0 پاسخ 1399/6/27 -13:55

من که تا آخر نخوندم این حمید آقا چی گفت چون معتقدم کسی که مصونیت رو دور میزنه وتویت میکنه حرفاش ارزش نداره ,برادر خرما خورده حالا میگه شما نخور

اسد 5 0 پاسخ 1399/6/27 -13:49

سلام آقای رسایی اگه فیلترینگ مصونیته چرا مسوولین به این مصونیت اعتقادی ندارن و خودشون خارج از فیلترینگ دارن زندگی میکنن؟! به نظر من مسوولین دیگه اعتقادی به مردم ندارن و خودشون و فراتر از مردم و قانون حساب میکنن! اگه فاصله تون و با مردم کم کنید! از همه لحاظ مث مردم بشید! تغییرات راحت تر و عادی تر اتفاق می افته! از برج عاجتون بیاید پایین، هوای اصلی ایران تو همین کوچه پس کوچه هاییه که مردم عادی دارن زندگی میکنن!

علی رضایی 6 0 پاسخ 1399/6/27 -13:43

پیام رسان مصون شده توسط حاج اقا رسایی ، چه پیام رسانی خواهد بود و چقدر فالوور خواهد داشت !!!! مثل اینکه بی خبر نگهداشتن مردم ، اولویت خاص امثال اقای رسایی و همفکراتش هست. حمد و سپاس خدای بزرگ ، به لطف رشد علم و تکنولوژی ، این دیگه از ید مبارک ایشون خارجه.

شهروند۱ 5 0 پاسخ 1399/6/27 -13:40

من اصلا متن مصاحبه را نخواندم ، اما آقا مشکل ملت سایت های خارجی نیست ، امروز ۱۲ تخم مرغ با ۲ کیلو سیب زمینی خریدم ۲۴ هزار تومان ، می فهمی ، مردم را به گدایی انداخینید ، شکمتون سیره از هر چی حرف میزنید بجز هرج و مرج اقتصادی ، گرانی ، اختلاس ، فاصله طبقاتی ، نابودی جوانان وووووووووو

نادر 21 0 پاسخ 1399/6/27 -13:19

چه قدر قشنگ با واژه‌ها بازی می‌کنید!!!!! از نظر شما مردن هم محدودیت نیست، مصونیت از زندگی نکبت بار با شماست!!!!!

هوشی 7 1 پاسخ 1399/6/27 -13:19

آخه مگه درد ملت فیلترکردن واین حرفهاست ؟ یکی نیست به این شکم سیر بگه از گرانی وبدبختی ملت تلف شدن .البته حق دارن سیر چه خبر دارد از حال گشنه؟مفت باشه ,کوفت باشه.این حضرت عجل تو فضا سیر می کنه

کاربر ناشناس 12 1 پاسخ 1399/6/27 -13:15

ما بخواهیم بریم جهنم وبه بهشت زورکی نخوایم بریم کیرو باید ببینیم ملتو ول کنید دیگه حناتون دیگه پیش ملت رنگ نداره

حسن ایمانی 10 1 پاسخ 1399/6/27 -13:06

فیلتر کردن یعنی اقای رسایی بهتر می فهمه ما کمتر می فهمیم. بخاطر اینکه مارو ببر بهشت ، بهمون میگه چی رو ببین ، چی رو نبین که جهنمی می شی. این مصیبتی هست که سر این مردم اومده.

محمدرضا 6 1 پاسخ 1399/6/27 -12:31

اصولاً جناب رسایی با همه چیز مخالف هست تا حالا موردی نشده که ایشان موافق باشه ولی تا حالا که پیام رسانهای داخلی نتوانستن ظرفیف وامکان کشور را پوشش بدن وفیلترینگ باعث محدودیت هست نمونه آن خودرو سازها که عدم رقابت باعث عقب ماندن خود آنها شده در مورد رسانه هم صدق داردصدا وسیما که رقیب نداردهیچ پیشرفتی ندارد خودرو رقیب ندارد هیچ پیشرفتی ندارد اگه پیام رسانهای داخلی خودرا به حد خارجی برساند مردم خود به خود به طرف آنها میرن برای راحتی و به صرفه بودن ولی وقتی نیست نمیشه که به زور گفت باید باشد

رضا 11 1 پاسخ 1399/6/27 -12:30

اخه توچیکاریه درمورد همه چیز میخوای نظربدی ؟برو دنبال درس ومشق دینی مگرقرارنبودتویه عالم دینی بشی ؟والامامردم هیچ تقاضایی ازتونداریم شماپی گیر هیچ کارمردم نباش برودنبال کارخودت.

کاربر ناشناس 11 1 پاسخ 1399/6/27 -12:23

خیلی رو دارین به خدا از تکنولوژی دیگران استفاده میکنید انهم با فیلتر شکن بعد میگید تلگرام اخه راست میگد خودتون ابداع کنید بعد هر بلاعی دلتون خواست سرش در بیارین پس تا آن زمان خفه

....... 9 0 پاسخ 1399/6/27 -12:06

کاملا حق با شماست حاج آقا! مصونیت برای کی ،برای دزدها وغارتگران

م پناهی 7 0 پاسخ 1399/6/27 -11:53

اگر مصونیت است چرا خودشان به سایتها و شبکه های فیلتر شده دسترسی دارند و در انها فعالیت می کنند . مرگ خوبه برای همسایه.

ناشناس 7 1 پاسخ 1399/6/27 -11:42

آقا چرا فکر می کنی به دنیا آمدی که به خلق الله راه بهشت رو باحرفهای قلومبه سلومبه نشان دهی هرچه کردین نتیجه اش شده این جامعه که امثال شما انجام داده اید وتازه طلب کار هم هستین فراربه جلو می کنید بابای من که در سیما ووجاهای دیگر فرهنگ سازی نمی کند کمی به لباسی که بر تن داری توجه کن ز مانی علما کافی بود توصیه کنند کافی بود وانجام می شد ولی حالا همه می گویند برای اثبات نظر خودشان اینگونه می گویند چون دم خروس بیرون زده وبغید خود را از جامعه جدا ندانید

علی چگینی 0 5 پاسخ 1399/6/27 -11:40

فک میکنم قانونمند شدن هرچیزی منفعت کلی و عمومی داره . بخصوص در فضای خاص مجازی . البته قانونی که عدالت و امنیت را تقویت کنه . موافقیم بشرطی که از تلاش و صداقت مسئولین کم نشه . حتما مصونیت و ارامش نیازمند محدودیت هست

مرزپرگهر 6 1 پاسخ 1399/6/27 -11:06

چقدر اطلاعات در مورد فیلترشکن و رایانه داری ؟؟؟ منبر و روضه را رها و در همه چیز دخالت می کنید و مردم را از دین گریزان کرده اید...مملکت را گرانی و تورم و فقر و بدبختی فرا گرفته ... ای بی غم نان چسبیده ای به فیلترینگ..

حسین خوشدل 14 1 پاسخ 1399/6/27 -11:02

اینا فقط هنرشون دزدی از بیت المال هستش و همین گزافه هوایی که با اونا توجیه میکنن کثافت کارهاشون ذو

mojtaba 9 0 پاسخ 1399/6/27 -10:55

خودت هم از طریق همین شبکه های اجتماعی خارجی شناخته شدی اکثرا مسئولان از طریق شبکه های اجتماعی خارجی شناخته شدند تلویزیون که همه رو معرفی نمیکند و خیلی ها هم تلویزیون ایران رو نگاه نمیکنند به خاطر اینکه اکثرا مواقع سانسور میشه

بازنشسته 14 1 پاسخ 1399/6/27 -10:20

اقای حمید خان رسایی دوره بستن فضای مجازی و بی خبر ماندن از جنایت شما ها و سایر مسئولین و اقازاده هاتون گذشته . شما حتی دور ایران حصار بکشید و همه ملت را درگونی هم بکنید بازهم خبر ها می رسد . مردم می دانند شما منبر نشینان بی تعهد چقدر خبیث و تنگ نظر هستید و از اگاهی مردم در هراس. شما ها دزدی خودتان را بکنید چه با فیلترینک چه بی فیلترینگ... مخصوصاً شما اخر حمایت از مردم هستید ...

مش مالک 16 1 پاسخ 1399/6/27 -10:17

بضیا اگه حرف نزنن کسی نمیگه لال شدن

داریوش 16 1 پاسخ 1399/6/27 -10:10

فقط از مردم بکشید بیرون بسه دیگه چقدر زور

کمند 17 1 پاسخ 1399/6/27 -09:26

مصونیت از چی ؟ مصونیت از انتقاد؟مصونیت از رو شدن بخور بخور ها، چپاول ها، اختلاس ها؟

مهدی 13 0 پاسخ 1399/6/27 -09:22

لطفا اول سایت قیمت طلا و دلار رو فیلتر کنید تحمل دیدن سکه سیزده میلیون تومنی رو ندارم

عباس 10 1 پاسخ 1399/6/27 -09:18

از وقتی اینستاگرام امد گند کاریهای دولت اختلاسها و دزدیهای سران مملکت و ظلمها شون پخش میشه به همین خاطر میخان فیلتر کنن ضمنا این فیلترینگ یک منبع در امد هم هست واسشون چون مردم مجبورن با فیلتر شکن هایی که خود دولت در اختیارشون میذاره برن توی این برنامه ها پس بیخودی شعار ندین و مردم رو خر فرض نکنید لطفا به شعورمون توهین نکنید

ماهرخ 13 1 پاسخ 1399/6/27 -09:13

چرا این آقا و امثال ایشون فکر می کنند که مردم خودشون فهم و شعور ندارن و دیگران باید براشون تصمیم بگیرن؟!!!!!

سید امیر یارندی 13 0 پاسخ 1399/6/27 -09:12

همه فهمیدند فیلتر تلگرام طرحی شکست خورده بود ولی از روی غرور رفع فیلتر نمیکنن چون رفع فیلتر یعنی اذعان به شکست !!! واین فیلتر کردن از محبوبیت نظام خیلی کاست

علی طاهری 1399/6/28 -09:36

از چی نظام کاست؟؟؟؟

Reza 10 0 پاسخ 1399/6/27 -09:11

سلام فیلترینگ فقط ایجاد هزینه است و اتلاف وقت و همچنین ایجاد درآمد برای کسانی....

نادر 16 1 پاسخ 1399/6/27 -09:11

شما جیب مردم نزن نیاز نیست دلسوزی جیب مردم بکنین شما همین که بری مجلس و بیای کاری نکنی بیشترین خدمته

اسمم به درد نمیخوره 17 1 پاسخ 1399/6/27 -09:09

قرار نیست شخصی که با ماشین با سرعت 200 تصادف میکنه بیان پمپ بنزینی که ازش بنزین زده رو پلمپ کنن:)

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks