واشنگتن شکست حقوقی - دیپلماتیک را در کارزار رسانه‌ای جبران می‌کند

شنبه قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ / دروغ بزرگ آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها / تله ترامپ، پیش‌روی برجام

آمریکا پس از ماه‌ها تلاش برای از بین بردن برجام، حالا به یک دروغ رسانه‌ای روی آورده تا شاید بتواند تیر آخر به توافق هسته‌ای را شلیک کند.

شنبه قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ / دروغ بزرگ آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها / تله ترامپ، پیش‌روی برجام

به گزارش خبر فوری ، دونالد ترامپ ۴سال پیش در چنین روزهایی در اوج تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶، وعده پاره کردن برجام را داده بود. او البته یک سال طول کشید تا این وعده را پس از پیروزی عملی کند اما از زمان خروج ترامپ از برجام، او امیدوار بود توافق هسته‌ای از بین رفته و ایران مجبور به امضای توافقی تازه شود.

تحلیل اطرافیان ترامپ و به‌ویژه حامیان عبری - عربی او این بود که با خروج آمریکا از برجام، تهران نیز این توافق را کنار بگذارد، اما چنین نشد و در ماه‌های بعد، شدیدترین تحریم‌ها نیز نتوانست این توافق را از بین ببرد. هرچند آن را به‌شدت بی‌خاصیت کرد.

آمریکا که از توافق با ایران ناامید شد، سعی کرد با ترور سردار سلیمانی و تهدید به جنگ کشورمان را مجبور به توافق تازه کند اما حتی این تهدیدات هم بی‌اثر ماند.

به این ترتیب آمریکا به‌گونه‌ای تدریجی متوجه شد که برای جبران شکست‌هایش باید به برجام باز گردد. این بود که ابتدا واشنگتن شانس خود را برای صدور قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی آزمود که شکست سختی خورد و نتوانست با بی اثر کردن اولین دستاورد ملموس برجام، این توافق را بی اعتبار کند.

پس از آن، کشوری که از توافق بیرون آمده، با استناد به بندی در قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل که پشتوانه حقوقی توافق هسته‌ای است، تهران را متهم به نقض برجام کرده و خواستار بازگشت تحریم‌های ۵ قطعنامه‌ای شد که شورای امنیت آنها را در دولت محمود احمدی‌نژاد تصویب کرده بود.

واکنش دیگر اعضای شورای امنیت به ادعای تازه آمریکا، بازهم برای دیپلماسی این کشور تحقیرکننده بود. نه فقط ۴ عضو دیگر دائم شورای امنیت، که حتی ۹ عضو غیردائم ادعای بازگشت تحریمها را نپذیرفته و رییس شورای امنیت صراحتا اعلام کرد این شورا قرار نیست تصمیمی تازه درباره تحریم ایران اتخاذ کند.

آنچه حسن روحانی از "پیروزی شنبه" می‌گوید را مردم ایران رقم خواهند زد. مردمی که اعتمادشان به پیروزی حقوقی و پشت کردن جهان به دروغ ترامپ، اقتصادشان را نجات می‌دهد اما بی اعتمادی، همه را به مسیری خواهد برد که مقصدش بهبودی اوضاع نیست

آمریکا امیدوار بود شورای امنیت طرح عدم بازگشت تحریمهای ایران را تصویب کند که آمریکا با وتوی آن، تحریمها را بازگرداند که البته چنین نشد.

در گام آخر، حالا واشنگتن با استناد به بند ۱۲ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، مدعی است، عدم تصمیم‌گیری شورای امنیت درباره اعتراض آمریکا، خود به خود تحریم‌های لغو شده را بازمی‌گرداند. این ادعا اگر آمریکا هوشمندی به خرج می‌داد و در توافق می‌ماند، شاید غلط نبود اما حالا که واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج شده، بی‌معناست و اساسا مکانیسم ماشه -که باید از سوی یک عضو برجام آغاز شود- شروع نشده که بخواهد به پایان برسد.

این شکست دوباره آمریکا از ایران، آن هم در روزهای حساس مانده به انتخابات ۲۰۲۰، باعث شده آمریکایی‌ها برای جبران تحقیر حقوقی - دیپلماتیک، به استراتژی دروغ بزرگ روی آورند و با پروپاگاندای رسانه‌ای، تحریم‌هایی که بازنگشته را بازگشته شده نشان دهند.

در برابر این استراتژی، حسن روحانی گفته ایران پیروز کارزار شنبه و یکشنبه است و همزمان مایک پمپئو ادعای خود را تکرار کرده که تحریم‌ها قرار است به‌تمامی بازگردد.

تحریم‌های لغو شده از برجام البته حتی وگر واقعا برگردد،اتفاق تازه‌ای برای اقتصاد تحریم‌زده ایران نخواهد افتاد چراکه همه این تحریم‌ها به‌طور یکجانبه از سوی آمریکا به ایران تحمیل شده است. با این حال احیای ۵ قطعنامه گذشته، عملا به تحریم آمریکا مشروعیت بخشیده و برجام را بالاخره کاملا نابود می‌کند.

به‌نظر می‌رسد در برابر توطئه رسانه‌ای ترامپ، بهترین راهبرد، هوشمندی افکارعمومی در ایران است. باور به دروغ ترامپ، نرخ دلار و طلا را بشدن افزایش می‌دهد و موج روانی ناشی از آن آزاردهنده است، اما بی‌توجهی به پروپاگاندای رسانه‌ای ترامپ، تیر آخر او به پیکر برجام را به خطا برده و بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا را سرخورده می‌کند.

آنچه حسن روحانی از "پیروزی شنبه" می‌گوید را مردم ایران رقم خواهند زد. مردمی که اعتمادشان به پیروزی حقوقی و پشت کردن جهان به دروغ ترامپ، اقتصادشان را نجات می‌دهد اما بی اعتمادی، همه را به مسیری خواهد برد که مقصدش بهبودی اوضاع نیست.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 66
  • ایرانی
    0

    این تنها شنبه تاریخی ما نیست. هر شنبه که میاد ما داریم بدبخت تر میشیم. چرا واقعا ما ایرانی ها اینقدر بدبخت تر داریم میشیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دمت گرم ایرانی فهیم. همیشه یک ایرانی ،یک ایرانی با غیرت است و نونش را از جیب و بازوی خودش میخورد .نه با لیسیدن ته کاسه دیگران.کاسه لیسی و ریا کاری خاصیت ایرانی نیست .خاصیت مزدوران و بی صفتان است .اگر حقی هست ،به وا... چیزیست که شما گفتی.نگران حرف بی خاصیت دیگران نباش.

  • بینام
    0

    همه مردم ایران یکپارچه و با فریاد رسا اعلام میکنند که همراه با رئیس جمهورمحبوب ، مردمی و بینهایت محترم ، جناب آقای دکتر حسن روحانی نقشه های آمریکای جنایتکار را نابود خواهیم کرد.ما عضو برجام هستیم و آمریکا هیچ وقت توان تحریم ایران را ندارد.ضمنا به جهت انجام فوق العاده دقیق و هوشمندانه این توافق از سوی جناب آقای دکتر ظریف از ایشان نیز تقدیر مینمائیم.آرزوی بقای عمر طولانی و سرافرازانه همه اعضائ دولت محترم را داریم.

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      چشمهایت را باز کن و ببین متاسفانه هموطنانت برای لقمه ای نان سرشان داخل سطل زباله است. اگر کمی چشم و احساس و وجدان داشتید قطعا منصفانه می اندیشیدند و نظر می دادید.

    • ایرانی
      0

      ساندیست ناب بوده ها !!!!!!!!!

    • بینام
      0

      ادمی که شکمش سیر باشه از این حرفایِ قشنگ زیاد میزنه!چشماتو باز کن دوست عزیز خوب دور و برت رو نگاه کن.

    • ...
      0

      بیشتر مثل این بود داری فحش میدی بهشون :D ولی خوب جدا از شوخی حسن روحانی گرفته هر چی دزدو اورده سر کار خودش به تنهایی کمر مارو شکسته دیگه نیازی به امریکا نیست خدایی! اصلا ترامپ که هیچی ترامپ فقط بشینه کنار کل تحریما رو هم برداره با این اوضاع که روحانی درست کرده ما همینجوری نابود میشیم اصلا کار با امریکا هم نداریم

    • ...
      0

      برجام بدون خاصیت!!

    • ندای بی ندا
      0

      آدرس بده جنسی ک زدی ناب بوده

    • مسی
      0

      متن شما در لایک منفی خودش یع رکورد است،

    • خودم
      0

      اقا شما کجایی حاضرم پولم بدم فقط بیایم پیشت از این حرف باحالا برامون بزنی مردیم از افسردگی همش بخندیم

    • سعید
      0

      خوشم اومد خیلی باحالی.مقاومت تا پیروزی .روزهای خوب در راه است

    • داروغه
      0

      شعر نگو مومن

  • ناشناس
    0

    غول بازی امریکارا نباید خورد آمریکا با این بازی ها به دنبال اهداف بزرگتر خود است .کافیست به اوضاع حهان تأمل کرد روزی می گفتند اگر نفت ایران تحریم شود قیمت آن به بالای دویست دلار میرسد ولی تحریم شد قیمت آن کاهش پیدا کردروزی اعراب متخد در مقابل اسرائیل می ایستادند حالا با او به آرامی متحد می شوند در مقابل ایران همین چند سال پیش ما سربازان آنها را گروگان می گرفتیم ولی آنها به ناحق سردارمان را ازمامی گیرندامریکا تهدید می کرد که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت ولی حالا عمل می کند به هر حال دشمن بیکار نشسته وطرح های خود را یکی پس از دیگری عملی می کند

  • پروین
    0

    شنبه گردهمای تمام منافقین به درخاست رئیس جمهور است معلومه چی را میخاد جشن بگیره مگه ایشون آمریکا را شکست داد

  • پروین
    0

    برجام چه باشد چه نباشد فرقی نداره ماشه کجاس بهش بگو آفتابه سنگ پا سوزن لباسی دمپای . اینا را تو برجام نوشته نشده اینا را تحریم کنید اینا را دارن وارد میکنن

  • ...
    0

    خوب بیایم منطقی به قضیه نگاه کنیم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند = همه جنسها گرون شده و میشه امریکا فقط داره توسط بقیه کشورها طرد میشه = باز همه چی داره گرون میشه دلار گرون میشه مسکن گرون میشه امریکا تو منطقه کلا شکست خورده = باز همه چی داره گرون میشه امریکا اصلا حرفاش کسی قبول نداره= باز همه چی گرون شده و میشه خوب حالا چرا اینا داره گرون میشه؟؟؟؟؟ اینا همه تقصیر امریکاست امریکا مارو تحریم کرده بخاطر اونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • علی
    0

    ما همه فرمایشات جناب ترامپ را از صمیم قلب قبول میکنیم چهل ساله حکومت ما، مستضعفین و مردم ساده کشورمان را به نفع دلال های حکومتی دریده،مردم ما گرفتار فاسدین در لباس پیغمبر و گروگان این بیماران روانی شده،چهل ساله پدر همه مردم درآوردن و به ثروت ثروتمندان اضافه کردن آقای ترامپ قمار باز، هرکاری میخای بکنی بکن، فقط نزار نسل های بعدی ایران مثل نسل های امروز بسوزه دلم برای مردمم میسوزه

  • نادری
    0

    دیگه اب از سرمون گذشته .دیگه دیگه چی مخواهد بشه همه چیز ۱۰۰برابر شده ...دیگه همه خسته ‌.اشتفه .نای دیگه برای مردم نمانده

  • علی
    0

    اگه این شاه سلطان حسین ها با بی تدبیری کشور رو ویران نکنن مردم اهمیتی به اراجیف ترامپ نمیدن مشکلات ما بیشتر از تحریم بی تدبیریه اصلاحات کشور رو به دوره قاجار برگردوند امیدوارم شر اینها و امریکا یکجا از سر ملت کم بشه شاید کشور نفسی بکشه

  • ...
    0

    البته یه قسمتشو یادم رفت بگم! امریکا کلا کشور بیخودیه و کشور بدیه= ولی همه بچه های مسئولین اونجان احتمالا دارن اونجا جهاد اکبر میکنن وای به حال هر کسی که فکر کنه اینا دارن میرن اونجا عشقو حال با پولای ما

  • Iran
    0

    خداکنه شنبه منقرص نشیم

  • عباس
    0

    الان فقط ما در برجام هستیم وعملا اروپایی ها هم در برجام نیستند اما دارند با کاغد برجام مانور میدن..هدف آمریکا هم از بازگشت -بخوانید بازگرداندن صوری تحریمهای شورای امنیت- اینه که اروپایی ها رو هم در این عملیات روانی همراه کنه که با این موضع گیرهی های دوپهلوی اروپایی ها نیز در واقعیت چنین خواهد بود.وعملا ما بعد از گ ذشت رمانی نه چندان دور خواهیم دید که عملا در بازگشت تحریمهای شورای امنیت گرفتار شده ایم.اونوقت دیگه حتی نمیتونیم بگیم که برجام نابود شده .همانطور که اول فکر میکردیم با خروج برجام میتوان با اروپا و سایر کشورها برجام رو ادامه داد

  • رضا.
    0

    آمریکا رسما اعلام کرده هر کشور از روز شنبه با ایران معاملات تسلیحاتی انجام دهد مشمول تحریم می‌شود. حالا چه شورای امنیت قبول داشته باشد چه نداشته باشد. حتی دولت ها هم اگر موافق آمریکا نباشند این شرکت های بزرگ هستند که از ترس تحریم های آمریکا با ایران معامله نمی‌کنند. دقیقا مثل داستان اروپا که شرکت های بزرگ اروپایی با ایران ارتباطشان را قطع کردند ولی دولت هایشان به ظاهر از برجام حمایت می‌کنند. و البته اگر ترامپ مجددا در انتخابات پیروز شود آنگاه رسما مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد

  • مجید
    0

    متحدان داخلی ترامپ که مثل ایشان از روز اول با برجام مشکل داشتند باور راسخی نسبت به رهبر خود دارند.

  • مهری
    0

    این چه بدبخت شنبه ی بود سرمون امد؟؟ به شوهرم می گم پول میگه تاشنبه !!! به رئیس می گیم حقوق میگه شنبه !!!! دارم فکرمی کنم چی می خواد بشه ؟؟؟ اگه حضرت مهدی می خوادظهور کنه؟؟اتفاق شنبه جمعه نیست!! نمی دونم بچه مو بفرستم مدرسه شنبه یانه ؟؟ بهتره نره اگه اتفاقی افتاد همه کنار هم باشیم.

  • کرشمه
    0

    آمریکا هیچ غلطی نمیکند . دلار بیست و هفت هزار تومان سکه سیزده میلیون پراید صد میلیون ‌و .... زیر فشار اقتصادی مردم له شدن فقط مسئولین در رفاه و آسایش هستن .

  • حسین
    0

    سلام روحانی و تیم مذاکره کننده برجام و جناح های سیاسی غرب گرا عامل این وضعیت کشور در حوزه اقتصادی و فرهنگی و... هستند...رژیم تروریستی آمریکا و دولت احمق ایالات متحده حدود 7000 کیلومتر فاصله با ایران دارند چطور اینقدر نفوذ در کشور ایران کردند رو نمی دونم... جز اینکه دولت ترسو و غرب گرایی داریم...هر چی مشکلات در کشور هست ساخته و پرداخته خود مسولین داخلی است... برجام نافرجام هم همین دولت روحانی به کشور تحمیل کردند... با چقدر هزینه و حاشیه... حدود 35 سال از انقلاب رو بدون برجام بودیم... خیلی بهتر و با افتخار گذشت... روحانی و برجامش کشور و ملت رو نابود کردند... خدا داد دل مردم مظلوم کشور رو از خودشون و خانواده هاشون بگیره...وخواهد گرفت بزودی...که اِنّا مِنَ الْمُجرمین مُنتَقِمون...

  • مجید
    0

    با توجه به تجربه های قبلی اینکه آقای روحانی هرچه فرموده ؛ برعکس آن اتفاق افتاده ؛ لذا قبل از گفته های ایشان امیدی داشتم که شاید شنبه جشن بگیریم ؛ ولی حالا نا امید شدم ؛ برای اینکه از دروغ های ایشان مردم حرص نخورند و ابروی خودش هم بیش از این نرود ؛ خواهشن آقای روحانی شما هیچ خبر خوش ندهید !!

  • جواد
    0

    روحانی گفت مردم ما مطمئنن در شرایت تحریم اب و برقشون قطع نمیشه. به این میگن رفاه. یادش رفت بکه نفس هم میکشیم.

  • بیطرف
    0

    مردم ایران خیلی وقت است که حرفهای ترامپ را باورکرده اند آنچه باور ندارند حرف مسئولان بیغیرت خودمان است

  • مهدی
    0

    دورد بر آقای روحانی که همیشه با تدبیر نقشه شوم دشمنان را برآب میکند و

    نظرات شما -
    • نادان
      0

      افرین مهدی جان

    • سورنا
      0

      این بنده خدا خوب نقشه ها رو نقش بر اب میکنه ولی بشرطی ک جمعه اول صبح متوجه نشه ک همه جاتعطیله

  • خسته
    0

    به اميد موفقيت ترامب درانتخابات ابان شادي به ايران مي أيد وكار دزدان يكسره مي شود مردم خسته ازدروغ ووعده عاليجناب ترامب جهارسال زمان دارد براي نابودي اختلاس ريا ودروغ دولتمردان به اميد موفقيت ترامب تنها منجي ملت بدبخت ايران

    نظرات شما -
    • یاسر
      0

      اینکه بجای پ از ب استفاده کردی و بجای چ از ج مثل محتوای پیامت نشون می ده ایرانی نیستی و از عربستان پیام می دی

    • حسین
      0

      هم تو وهم ترامپ غلط کردید

  • مهران
    0

    آخر این معما حل نشد که اگه آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه پس چرا همه چی رو میندازین گردن تحریم های آمریکا. جناب رییس جمهور محترم شنبه و یکشنبه رو جشن معرفی کردن،با این وضع شتر گاو پلنگ این مملکت معلومه که روزهای بدبختی رو باید جشن بگیریم.آخه تو این مملکت ملت یه روز خوش ندارن که بتونن یه نفس راحت بکشن.شک نکنید شنبه تحریم ها برمیگرده،این خبرسازی ها هم برای اینه که جو آروم نگه دارن.برای ما ملت که دیگه فرقی نمیکنه ولی به زودی آقایون هم فشار حس خواهند کرد. بهتره بگید شاید این شنبه نیاید شاید.

  • محمد
    0

    الان ما این همه نظر میدیم ...انتقاد میکنیم....با نامیدی حرف میزنیم کسی میاد میخونه اصلا؟

  • ح
    0

    ای بزرگان ای انها که می خورین می پوشین نگهبان هم دارین فکر ان بیچاری که زور تفنگ شما زور زندان کردن ازش می پرسن ایا نان داری بخوری ایا از تحریم راضی هستی بیچار به ما دور بر نگا می کند می گوید بگوید بله وگرنه زندان می شوی این درست هست پس بیاید راها را برای مردم بیچار باز کنید تا گرانی تمام شود یک سواری ۵ تومانی به ۱۰۰ ملیون رسانیدیت ول کنید مردیم

  • آریو
    0

    مسولان بی بته ما 40 ساله میگن امریکا هیچ غلطی نمتونه بکنه ولی درعمل چیز دیگست//مکانیزم ماشه هم توسط امریکا باموفقیت فعال خاهد شد وسران ج اسلامی مشغول اجرای شو برای افکارعمومی هستن مگ یماه پیش راس نظام اعلام نکرد بزودی دلار قیمتش نزولی خاهد شد نتیجشو دیدیدباقی حرفاشونم در همین حد راسته

  • کاربر ناشناس
    0

    تا اونجایی که یادم میاد ترامپ هرچی گفته عمل کرده مسئولین ما هرچی گفتند برعکس شده

  • احمد
    0

    ای بابا الان چند روزه که دلار و سکه داره گران و گرانتر میشه شما می خواهید ببینید شنبه چه خبره آقا شنبه از چند روز پیش شروع شده این دولت و مسولین باید یه فکری بکنند اگر نمی تونن برن کنار چرا صندلی هاشون رو دو دستی چسبیدن

  • آزاد
    0

    ملت ایران خیلی فراموش کاره گفتن اگه ترامپ برجامو پاره کنه ما آتیش میزنیم چی شد ترامپ گفت برای هواپیما مسافری اوکراین یه اتفاق خیلی بد افتاده بعد اینا گفتن نه نقص فنی بوده ترامپ گفت توی عراق سعی نکنید منافع مارو تهدید کنید بعد سردار عزیزمان شهید شد گفتن انتقام سخت میگیریم ترامپ گفت اگه سرباز کشته بشه سنگین تلافی میکنم اخرش اون فیلم موشک رو اجرا کردند چن تا چادر خالی رو زدن و چندین دروغ دیگه که منم فراموش کردم جالبه بعد این همه دروغ واضح خودشون بعد میگن ترامپ دروغگو

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مطمئنی خالی بوده؟؟!!!!!!!!

    • علیرضا
      0

      چادر نبودو پایگاه بود؟ خالی نبود بیش از صد نظامی مردن یا به قول خودشان به کمی مرگ مغزی خفیف دچارشدن !! مرگ مغزی خفیف خخخخخ!!!

  • حسین
    0

    ای کاش باور کنیم که آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و روسیه‌ و چین هرگز قابل اعتماد نبوده و صرفا استثمار گرند، یاد بگیریم با اصلاح مدیریت کشور دستمون رو زانوی خودمون باشه تا با عملمون انتقام خون سردار عزیزمون حاج قاسم سلیمانی رو بگیریم، ولایت مداری مقدمه ی این راهه

    نظرات شما -
    • سیاوش
      0

      شما که برای تخم مرغ جلسه میزارید میخواید جلو امریکا وایسید همتون تشنه ریاست و صندلی. هستید اگه مرد هستید یه رفراندوم سالم بزارید ببینید اصلا مردم شمارو میخوان یا نه هی نرید موشک بسازید و زیر زمین بکنید.

    • یه نفر
      0

      دیگه ازش نگیر نوع خوبشون بهت نمیده!!!!

  • زلفعلی
    0

    شنبه تحریما بر میگرده دلاره میکشه بالا مسیولین بیشتر میخورن ،اختلاسا بیشتر میشه ما مردم فقیر تر میشیم هر کشوری با امریکا دوست بود پیشرفت کرد هر کی دشمن بود به گدایی بدبختی افتاد شنبه میشه بدتربن شنبه سال قبمت همچیز چندین برابر میشه پیش بینیش سخت نیست فقر فحشا فساد رشوه دزدی اختلای بیکاری رانت فوران می‌کنه

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      نچچایی بابا!! تو که قالب تهی کردی

    • من
      0

      خو اینکه روال عادی زندگی تو ایرانه

  • بابک خرمدین
    0

    هیچ اتفاقی نمی افتد فقط چند وقت دیگه ما را الاف نگه میدارم تا اقتصادایران درست پنچر بشه....هنوز سیاست مداران ما نفهمیدن ما سر کاریم و این کش دادنها فقط برا ضعیف کردن این کشور هست....

  • روالقرنین
    0

    حضور اسرائیل تو منطقه بی دلیل نیست.سرتون گرم شده.سپاه هم تجربه لبنان و سوریه ساکتش کرده و اصلا سپاه بدون مردم.فقط یه اسم بیشتر نیست.اقیانوس نفرتی که درست کردید.خدمت به بیگانگان بود مردان واقعی این سرزمین از شما دل خوشی ندارند سربازانی که وطن دوست می خوانید یه مشت دورو هستند.مفت خور.و حزب باد

  • جوان ناکام
    0

    شنبه دلار بالای سی هزار تومن.. بورس سقوط تاریخی .. بنزین و گازوئیل هم گران.. احتمال درگیری کوچک ایران و آمریکا

  • کاظم
    0

    هرچی روحانی وعده داده برعکسش اتفاق خواهد افتاد

  • کار بر ناشناس
    0

    هراز گاهی ذهن مردم و باید ببرن یه سمتی!! که چیزی نگن با این حرفا سرگرم می کنن! هیچ خبری نیست!مشکلات حل کنن کسی جشن نخواست! از اونورم هر روز اخبار جلسه هیئت دولت نشون می ده. این جلسات نتیجه اش چی می شه فقط خدا می دونه!

  • کاربر ناشناس
    0

    خواستم تشکر کنم مطلب منو چند جا گذاشتید.

  • کاربر ناشناس
    0

    ای کاش ذره ای انصاف داشتیم. سپاه جز خدمت کار دیگری کرده؟سپاه نبود شما و امثال شما چه امنیتی داشتید. جدا از امنیت هم هر کاری می شه تو زلزلهو سیل و چه می دونم پل و هر کاری که دولت ها عاجزند خدارو شکر سپاه انجام می ده. لااقل خوبه یه مقدار اخبار گوش کنیم اینا رو متوجه بشیم.

  • علی مطیع
    0

    همه چی آرومه . برید خدا را شکر کنید زنده ایم

  • عباس
    0

    آقای روحانی تورو خدا و پیغمبر اگه قراره تو کاری بکنی نکن.نکن قربونت برم گند میزنی وماروبدبخت تر بزار همینجور فعلا بمونه تا ببینیم چی پیش میاد

  • محمد افضلی
    0

    شنبه که هیچی یکشنبه هم میرسه روحانی میگه من خواب بودم کی ماشه فعال شد خخ

  • سید
    0

    این متن هر کسی نگارش کرده ، خودش یکبار از روش بخواند! خجالت بکشید

  • توپوزی
    0

    باسلام .روحانی ساده است.هرموقع طرحی رااعلام کرددشمنان خارجی ورقبای داخلی هرترفندی رابکارمیبرند تاآن طرح راخراب کنند.ایشان نباید طرحها وتدابیرش راعلنی کنه .طرح رابدون سروصدا بایداجراکندوقتی نتیجه داد آن رارسانه ای کند.باورکنیدرئیس جمهوری که بدون درآمدنفتی درمیان مخالفین داخلی وخارجی دوام آورده دردنیا تکه .خدا بدادش برسه.

  • ناشناس
    0

    مردم مردم بابادست بردارین والله اگه کسی دروغگوباشه حسن آقای خودمونه ترامپ یه جمله دروغ بمردم آمریکانگفته ولی درعوض ماازروحانی؟؟!!مادیگه داریم میمیریم بیاییدتیرخلاصوخودتون بزنیدبهمون راحتمون کنیدازدست شمابااین توافق وستیز وهمه ذله شدیم بسه

  • کار بر ناشناس
    0

    اینقدر دیگه ما شنبه و خبر خوش شنیدیم گوش مون پره از این حرفا!!! این حاشیه سازی ها برای اینه ذهن ما سمت چیزای اصلی نره!! اگه اینو بذارید ممنون می شم. حالا فقط صدقه بذاریم بدتر نشه. خبر خوب پیشکش!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها