دهیار روستای شهرستانه تویسرکان:

روستایی که در کوهپایه الوند است اما آب شرب ندارد

دهیار روستای شهرستانه تویسرکان گفت: با وجود اینکه این روستا در کنار کوهپایه الوند قرار دارد و از نعمت چشمه برخوردار است اما هنوز آب شرب ندارد.

روستایی که در کوهپایه الوند است اما آب شرب ندارد

ابوالقاسم گوگردی بیان کرد: اهالی شهرستانه تنها روزی نیم ساعت به آب شرب سالم دسترسی دارند و با وجود نامه نگاری‌هایی که با اداره آب داشته‌ایم، نتیجه ای نگرفتیم.

وی با بیان اینکه روستای هدف گردشگری شهرستانه زیرساخت‌های لازم را ندارد، اظهار کرد: تنها یک‌ خیابان روستا جدول‌گذاری شده و با اینکه طرح فاضلاب روستا وجود دارد، فاضلاب‌کشی نشده است.

گوگردی با اشاره به اینکه شهرستانه دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است، مطرح کرد: عدم دسترسی به مکان‌های گردشگری مانند امامزاده و آبشار روستا از مشکلات موجود است و گردشگران نمی‌توانند به راحتی از این جاذبه‌ها دیدن کنند.

وی ادامه داد: غاری در کنار آبشار روستا وجود دارد که یکی از بهترین جاذبه‌های روستا است اما مسیر دسترسی مناسبی ندارد همچنین کاروانسرای شاه‌عباسی که به ثبت ملی رسیده تخریب شده و تنها آثاری از آن باقی مانده است.

دهیار روستا با بیان اینکه شهرستانه از سال ۹۵ به عنوان روستای هدف گردشگری شناخته شده است، یادآور شد: این مصوبه استانی است و هنوز مصوبه کشوری نگرفته به همین علت اعتبارات گردشگری به آن تعلق نمی‌گیرد.

گوگردی با اشاره به اینکه شهرستانه همجوار منطقه تفریحی توریستی گنجنامه است گفت: روستا دارای طبیعت بکری است که به شرط داشتن شرایط لازم می‌تواند در جذب گردشگر موفق عمل کند همچنین دارای گیاهان دارویی کم‌ نظیری است که متأسفانه مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرند.

وی درباره اقامتگاه بوم‌گردی گفت: مالکان دو تا از بهترین خانه‌های روستا به دنبال تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی هستند که با وجود پیگیری هنوز موفق به اخذ مجوز نشده‌اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها