هشدار سفیر سابق انگلیس در آمریکا درباره خطر خشونت انتخاباتی

سفیر سابق بریتانیا در واشنگتن نسبت به

هشدار سفیر سابق انگلیس در آمریکا درباره خطر خشونت انتخاباتی

"کیم داروچ" اشاره کرد که اگرچه جو بایدن در سراسر کشور پیشتازی قابل توجهی را حفظ می‌کند، حاشیه‌ها در برخی ایالت‌های محل منازعه، در حال کاهش است و بیان کرد که ناظران انتخابات امکان دارد به شکلی سیستماتیک هواداران دونالد ترامپ را دست‌کم بگیرند.

داروچ گفت: مطمئن نیستم که ناظرتان انتخابات واقعاً بدانند چطور رأی‌دهندگان به ترامپ را بشمارند.

وی به خشونت‌های اخیر در پورتلند، اورگان، کنوشا و ویسکانسین به عنوان پیامد تیراندازی پلیس به آمریکایی‌های سیاه‌پوست غیرمسلح، و پرونده "کایل ریتنهاوس"، یک هوادار پرشور پلیس که بعد از حادثه تیراندازی- که منجر به کشته شدن دو نفر و جراحات جدی در یک نفر شد- با اتهام قتل روبه‌رو شد، اشاره کرد. ریتنهاوس از آن زمان توسط راست‌های افراطی به عنوان یک قهرمان پارتیزان معرفی شده است.

داروچ گفت: اوج خشونت همزمان با پدیدار شدن آرای ۳ نوامبر، خطرات یک انتخابات مورد مناقشه و با رقابت نزدیک را به وجود می‌آورد.

وی به گاردین گفت: نتایج در ایالت‌های مورد منازعه احتمالاً در واقعیت بیشتر از آنچه در نظرسنجی‌ها به نظر می‌رسد، نزدیک خواهد بود.

سفیر سابق بریتانیا در آمریکا افزود: رأی‌گیری از طریق پست احتمالاً نقش مهمی در این انتخابات بازی خواهد کرد، و به نظر می‌رسد کارزار ترامپ- به ویژه در صورت نزدیک بودن رقابت-، از این موضوع استفاده می‌کند که اعلام کند رقابت متقلبانه یا نامعتبر است.

وی ادامه داد: اگر بایدن برنده شود، سؤال این است که آیا پایگاه ترامپ نتیجه را می‌پذیرد یا از آن پشتیبانی می‌کند؟ به همین ترتیب، اگر به نظر برسد آرای پستی دست‌کم گرفته شده‌اند یا برتری جدی آرا وجود دارد، همین نگرانی در مورد سمت دیگر رقابت وجود دارد. این موضوع کاملاً بی‌ثبات است.

داروچ در پاسخ به سؤالی درباره خطر خشونت در خیابان‌ها گفت:‌ فکر می‌کنم اتفاق بیفتد. همه ما پورتلند و کنوشا را دیده‌ایم، و این یک خطر واقعی به نظر می‌رسد. آن هفده‌ساله‌ای که به تظاهرکنندگان شلیک کرد و عکس‌العمل محافل راست‌گرا به این موضوع، واقعاً ترسناک است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها