هیچکس مسئولیت قتل در چیتگر را به عهده نگرفت!

در تاریخ 24 تیر ماه سال 97 یک زن به وسیله شال در پارک چیتگر خفه شد و به قتل رسید. اتفاقی که روز گذشته جلسه رسیدگی به آن برگزار شد.

هیچکس مسئولیت قتل در چیتگر را به عهده نگرفت!

همزمان با کشف جسد یک زن در پارک چیتگر، مشخص شد زن جوان خفه شده است. در حالی که تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و شناسایی قاتل ادامه داشت، مأموران در مدت زمان کوتاهی جوانی را در همان حوالی دستگیر کردند که به همراه خودروی مقتول توقف کرده است.

مسعود که 30 ساله سن داشت، مدعی شد ماشین متعلق به یکی از دوستانش است اما در استعلام خودرو مشخص شد خودرو متعلق به زن جوانی به نام اکرم است.

خواستار قصاص هستیم

جلسه رسیدگی به قتل یک زن در پارک چیتگر به ریاست قاضی زالی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و دو متهم به نام‌های مسعود و امان‌الله در جلسه دادگاه حاضر شدند.

در ابتدا وکیل اولیای در جایگاه حاضر شدند و عنوان کردند از دادگاه درخواست دارند تا هر شخصی که به عنوان قاتل شناسایی شد را به قصاص محکوم کنند و خانواده اکرم قصد مصالحه ندارند.

سپس وکیل مسعود در جایگاه حاضر شد و گفت: موکل من منکر انجام قتل است اما قبول دارد در قتل معاونت و در آن محل حضور داشته است.

امان‌الله او را در زندان تهدید کرده تا به قتل اعتراف کند. یک فقره چک که در ضمیمه پرونده است خود حکایت دارد حتی او قصد داشته با تطمیع، اتهام را از خود دور کند.

دو فقره استشهادنامه نیز موجود است که در ندامتگاه تنظیم شده و طبق این استشهادنامه‌ها، افراد حاضر در زندان شاهد بوده‌اند امان‌الله، مسعود را مورد آزار و اذیت قرار داده تا در خصوص ارتکاب قتل اعتراف کند.

موکل من شاهد دارد

سپس وکیل امان‌الله، یکی از متهمان به قتل، در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: من در تحقیقاتی که انجام دادم یک مطلب جدید کشف کردم و آن این است که در وهله اول مسعود در برخی اظهارات خود قتل را برعهده گرفته و در برخی اظهارات زیر بار آن نرفته است. در تمامی مراحل بازجویی این اظهارات ضد و نقیض وجود دارد.

در روز وقوع قتل، امان‌الله از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر در حضور 8 شاهد ایرانی و افغانی در محل ساختمان نیمه کاره مشغول به کار بوده و افراد شاهد می‌توانند در دادگاه حاضر شده و شهادت دهند.

او افزود: در خصوص چک و مبلغ پرداختی باید گفت بعد از دستگیری مسعود و با تهدید موکل من را تهدید کرده تا او را در قتل شریک کند. امان‌الله به نحوی این چک را داده تا مسعود دست از سر او بردارد.

این مطالب آموزش داده شده و این موارد اظهارات حقوقی هستند و دادگاه باید توجه کند یک شخص حقوقی و با اقدامی از پیش برنامه‌ریزی شده این اظهارات را به مسعود آموزش داده است. موکل من به‌خاطر ترس از قانون چک داده است.

این اتهامی که موکل من، مسعود را در زندان مورد ضرب و شتم قرار داده مضحک است و اگر موردی رخ داده بود اتهامات و یا گزارشی علیه مسعود از سوی زندان مطرح می‌شد.

من به پارک چیتگر نرفته‌ام

سپس امان‌الله در جایگاه حاضر شد و قاضی از او پرسید یعنی شما تا پارک چیتگر با مسعود نرفته‌ای؟

امان‌الله در پاسخ اذعان کرد: نه نرفتم. من ساعت 8 صبح سرکار رفتم و تا ساعت 17 در شهرک راه‌آهن در غرب تهران مسئول به کار بودم. من با مسعود به پارک نرفته‌ام و او تنها رفته است.

شاهد دارم در آن ساعت‌ها به پارک نرفته‌ام. 4 سال است در ایران کار می‌کنم و مرتکب جرمی نشده‌ام.

قاضی زالی از امان‌الله پرسید تاریخ دقیق روز قتل را بگو؟ امان‌الله در پاسخ می‌گوید نمی‌دانم چه روزی بوده است.

امان‌الله گفت: من روزمزد نبودم و سواد ندارم به همین علت نمی دانم چه روزی این اتفاق افتاده است.

قاضی زالی تصریح کرد: اگر تاریخ آن روز را در ذهن نداری پس چگونه می‌گویی شاهد داری؟ طبق گزارش پلیس و طبق تحقیقات آنچه مشخص است این است که در روز جنایت با تلفن همراه شما با مرحومه تماس گرفته شده است.

امان‌الله اظهار کرد: من قبول دارم به اکرم زنگ زده‌ام. من از او خواستم پیش ما بیاید تا با ماشینش کارگرها را جا به جا کند اما او گفت کار دارد و نمی‌تواند بیاید. بعد از این تماس کارگرها خودشان تاکسی گرفتند و رفتند.

قاضی بار دیگر از امان‌الله می‌پرسد طبق تحقیقات انجام شده از ساعت 11:20 به بعد در شهرک راه آهن نبوده‌ای، کجا رفتی ؟

امان‌الله گفت: من همانجا بودم و برای استراحت به طبقات زیرین ساختمان رفتم و در آن محل تلفن همراهم دیگر آنتن نداشت.

اکرم به چه علت در همان روز به محل کار تو آمد؟

قاضی بار دیگر گفت: دقیقا در همان ساعت 11و20 دقیقه اکرم طبق تحقیقات، نزد شما در شهرک غرب بوده است. اکرم به چه علت آمده است؟

شما گفتی او گفته است کار دارم و نمی‌توانسته نزد تو بیاید اما ما مدرک موثق داریم که در آن ساعت در محل کار تو حاضر شده است.

بار دیگر مسعود که متهم به مباشرت در قتل عمد، ایراد ضربات غیرموثر در قتل، سرقت خودرو، ورود غیرمجاز به ایران و اقامت غیرمجاز است در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: امان‌الله دروغ می‌گوید.

من به همراه امان‌الله و اکرم به پارک چیتگر رفتم. امان‌الله با من و اکرم تماس گرفت و این قرار را هماهنگ کرد. ابتدا من به شهرک راه‌آهن رفتم و سپس اکرم به محل رسید. من اتهام قتل را قبول ندارم اما من از ترس خودرو را برداشتم و با خود بردم و اتهام ورود و اقامت غیرمجاز به ایران را نیز قبول دارم.

سپس وکیل مسعود گفت: امان‌الله انکار بعد از اقرار کرده و باید به این مطلب توجه کرد و دادگاه آن را مدنظر قرار دهد.

بار دیگر قاضی گفت: شما مرحومه را به محل قتل کشانده‌ای پس در قتل معاونت داشته‌ای.

مسعود گفت: نه قبول ندارم.

پس از این اظهارات دادگاه برای انجام تحقیقات بیشتر پایان جلسه را اعلام کرد.

منبع: برنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها