پل قدس اردبیل تا پایان سال جاری افتتاح می شود/ عذرخواهی شهردار از شهروندان به دلیل تعلل در تکمیل پروژه

شمارش معکوس برای افتتاح پل قدس شروع شده و بنابه وعده شهردار اردبیل این پل آماده در سال جاری افتتاح خواهد شد.

پل قدس اردبیل تا پایان سال جاری افتتاح می شود/ عذرخواهی شهردار از شهروندان به دلیل تعلل در تکمیل پروژه

در بازدید شبانه شهردار و معاونان شهرداری از پروژه پل قدس، حمید لطف‌اللهیان شهردار از بخش‌های مختلف پل قدس و عملیات اجرایی آن بازدید کرد تا در جریان روند اجرایی این پروژه عمرانی شهر اردبیل قرار گیرد.

شهردار اردبیل در این بازدید اظهار کرد: براساس برنامه زمان‌بندی پروژه پل قدس و عملیات اجرایی آن در فازهای مختلف در حال انجام است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و در تمام جبهه‌های کاری این پروژه را در مدت زمان تعیین شده تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

حمید لطف‌اللهیان به تامین اعتبار این پروژه از طریق منابع دولتی و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: وسعت کار به حدی است که پیمانکار در چند جبهه و به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا عملیات اجرایی پل قدس را به پیش برده و زمینه تکمیل و بهره‌‌برداری آن را در موعد مقرر فراهم کند.

وی با عذرخواهی از شهروندان به خاطر تاخیر و تعلل در تکمیل این پروژه گفت: مردم به دلیل محدودیت ترافیکی در این مسیر دچار مشکلاتی شده‌اند که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم ولی با افتتاح این پروژه حلاوت این کار عمرانی کام مردم را شیرین‌تر خواهد کرد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه حجم کاری در این پروژه اعم از بتن‌ریزی، آرماتوربندی و تامین و تدارک سازه‌های قالب برای استقرار آرماتور و خاکبرداری در حال انجام است، افزود: بدون هیچگونه محدودیتی در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز پل قدس با قوت و قدرت در حال انجام است و در روزهای آینده یک هزار مترمعکب عملیات بتن‌ریزی نیز انجام می‌شود.

لطف‌اللهیان ادامه داد: 18 ساعت کار مداوم در این پروژه عمران شهری از جمله مختصات و ویژگی‌های منحصربفردی است که پیمانکار در طول روز و شبانه فعالیت خود را انجام می‌دهد تا فاز اصلی پل قدس تا سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد: به دلیل محدودیت فصل کاری در اردبیل و شرایط خاصی که در بتن‌ریزی وجود دارد، سعی می کنیم تا از فرصت فصل کاری باقیمانده به دقت و با مراقبت‌های لازم استفاده کنیم تا کار عمرانی در پل قدس با قوت و قدرت به پیش رود.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: با افتتاح پل قدس نه تنها عبور و مرور مردم در این محدوده شهری بهبود خواهد یافت بلکه تسریع و تسهیل روند ترافیک را شاهد خواهیم بود و مردم به راحتی می‌توانند از این مسیر تردد کرده و در لاین‌های مشخص در مسیر مورد نظر خود رانندگی کنند.

وی بیان کرد: مجموعه شهرداری نیز به ویژه معاونت عمرانی بر روند اجرایی پروژه نظارت دقیقی داشته و بخش عظیمی از تجهیزات و امکانات نیز در کرج در حال آماده‌سازی است تا با انتقال به شهر اردبیل مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار اردبیل اظهار کرد: در تامین سیمان، میلگرد، آهن آلات و سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز کمبودی وجود ندارد و از پیمانکار خواسته‌ایم تمامی این امکانات و تجهیزات مورد نیاز را به سرعت فراهم کرده تا با تامین اعتبار امکان پرداخت صورت وضعیت فراهم آید.

پل قدس که از سه سال پیش در هسته مرکزی شهر اردبیل شروع شده به دلیل گرانی مصالح و تجهیزات مورد نیاز با تاخیر و تعلل در عملیات اجرایی روبرو بوده که با تامیا اعتبارات دولتی و همچنین تسهیلات منابع بانکی در ماه‌های اخیر به همت شهرداری اردبیل سرعت بیشتری گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بخش اصلی این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها