مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس:

۷۱ خانه هلال در استان فارس آماده افتتاح است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: ۷۱ خانه هلال در مناطق مختلف این استان، پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹ همزمان با سراسر کشور و در ارتباط از راه دور، رئیس جمهوری و مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور به بهره برداری خواهند رسید.

۷۱ خانه هلال در استان فارس آماده افتتاح است

حسین درویشی چهار شنبه در این زمینه اظهار داشت: خانه هلال دهکویه شهرستان لارستان نیز به صورت نمادین و به نمایندگی از ۷۱ خانه هلال در استان فارس همزمان با سراسر کشور بهره برداری می شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است در سلسله برنامه ها و افتتاحیه های امیدبخش پنجشبه ها ، در این هفته و از طریق ارتباط از راه دور با میزبانی استان خوزستان و به صورت نمادین یک خانه هلال به نمایندگی از ۱۵۰۰ خانه هلال سراسر کشور از جمله ۷۱ مورد در استان فارس را افتتاح کند.

درویشی با بیان اینکه هم اینک ۴۷ خانه هلال در استان فارس و با هدف اجرای ماموریت های امدادی و مدیریت بحران فعال است، گفت: با افتتاح این ۷۱ مورد شمار خانه های هلال فعال در مناطق مختلف استان به ۱۱۸ باب افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: هدف اصلی در تاسیس و راه اندازی خانه‌های هلال توانمند سازی جوامع محلی و افزایش دانش و درک ساکنان روستاها و بخش های مختلف در مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی است تا مردم بر اساس دستورالعمل‌های جمعیت هلال‌احمر پیش از رسیدن تیم‌های امدادی، بحران را مدیریت کنند.

مدیر جمعیت هلال احمر لارستان نیز تعداد خانه های هلال فعال در این شهرستان را چهار مورد شامل خانه هلال عمادشهر، روستای حسین آباد بیرم ، شهر بیرم و همچنین دهکویه عنوان کرد.

محسن زمانی ابراز داشت: خانه های هلال بیشتر در مناطق پرمخاطره و با بروز بیشترین بحران و بلایای طبیعی از جمله زلزله خیز بودن راه اندازی می شوند که البته رویکرد جدید جمعیت هلال احمر کشور و استان فارس نیز افزایش میزان خانه های هلال و تقویت آنهاست.

وی ادامه داد: راه اندازی خانه های هلال تابع شرایط و دستورالعمل های خاص جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است که باید بر این اساس، فرآیند تاسیس آنها انجام شود.

مدیر جمعیت هلال احمر لارستان افزود: تاسیس خانه های هلال که با رویکرد داوطلبانه و مردمی خواهد بود نقشی تاثیر گذار در ارتقای فرهنگ عمومی و مهارت افزایی و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با حوادث طبیعی خواهد داشت.

مناطق جنوبی استان فارس همواره محل جولان حوادث و بلایای طبیعی از جمله قرار گرفتن این منطقه بر روی گسل زلزله است که راه اندازی خانه های هلال در بخش ها و مناطق پرمخاطره و زلزله خیز، کمک شایانی به کاهش میزان خطرات و آسیب های ناشی از حوادث در این حوزه خواهد کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها