محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی مردم را به سینما می‌کشانند؟

یک فیلم اجتماعی، یک فیلم دفاع مقدسی و یک فیلم کمدی از امروز در سینماها اکران می‌شوند.

محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی مردم را به سینما می‌کشانند؟

در شرایطی که گیشه سینماها، تحت تاثیر شیوع کرونا روزهای کم‌رونقی را سپری کرده‌اند، از امروز ۳ فیلم جدید به چرخه اکران اضافه می‌شوند تا هرکدام به سهم خود بتوانند مخاطبان را به سینما بازگردانند و تکانی به گیشه بدهند. «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده، «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی و «آبادان یازده ۶۰» ساخته مهرداد خوشبخت ۳ فیلمی هستند که از امروز اکران خود را آغاز می‌کنند.

کدام یک از این آثار شانس بیشتری برای فروش در گیشه دارند؟

آقای سانسور

فیلم «آقای سانسور»، پس از «زن‌ها فرشته‌اند ۲» دومین فیلم کمدی است که در سال جدید روی پرده سینماها اکران می‌شود. این فیلم که سال ۹۶ ساخته شده، به دلیل ژانر کمدی‌اش در مقایسه با ۲ فیلم دیگر شانس زیادی برای فروش نسبتا خوب در گیشه دارد. ترکیب بازیگران اصلی فیلم هم امیدوارکننده است. بهرام افشاری پس از سریال «پایتخت» نزد مخاطبان سینما و تلویزیون، شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده است و شانس فروش فیلم را بالا می‌برد. علاوه بر او، حضور محمدرضا فروتن که کمتر در آثار کمدی بازی کرده در کنار بهرام افشاری، اتفاق جدیدی است که اگر خوب از آب درآمده باشد، می‌تواند موفقیت تجاری فیلم را در شرایط فعلی تضمین کند. چند روز پیش با انتشار شایعه‌ای درباره محمدرضا فروتن، این بازیگر درگیر حاشیه و همه توجهات به او جلب شد، بنابراین بعید نیست که حواشی در فروش فیلم و توجه مخاطبان به آن تاثیرگذار باشد.

آبادان یازده ۶۰

فیلم «آبادان یازده ۶۰» اولین فیلم مهرداد خوشبخت است که در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از آن رونمایی شد. قصه فیلم در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی و در استودیوی رادیو می‌گذرد. این فیلم که بخش زیادی از آن برگرفته از واقعیت است، از زاویه متفاوتی به جنگ تحمیلی می‌پردازد و سعی می‌کند به اهمیت رادیو در روزهای حصر آبادان و سقوط خرمشهر بپردازد. «آبادان یازده ۶۰» انتظاراتی را که از یک فیلم دفاع مقدسی سینمایی، روی پرده سینما داریم برآورده نمی‌کند، اما سوژه جالبی را برای روایت قصه خود انتخاب کرده است که مخاطب را پای تماشای فیلم نگه می‌دارد. علیرضا کمالی‌، حسن معجونی، ویدا جوان و نادر سلیمانی از بازیگران این فیلم خوش‌ساخت هستند. شاید اگر «آبادان یازده ۶۰» در شرایط معمولی اکران می‌شد به فروش متوسطی دست می یافت، اما در شرایط کرونایی بعید است که بتواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

روزهای نارنجی

فیلم «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی سال ۹۶ ساخته شده و پس از سه سال در شرایط نامناسبی فرصت اکران پیدا کرده است. این فیلم قصه زنی ۴۵ ساله به نام «آبان» را روایت می‌کند که شخصیت مستقلی دارد و واسطه استخدام کارگران زن فصلی است. فیلم مضمونی اجتماعی دارد و نقش اصلی آن را هدیه تهرانی بازی می‌کند. به طور کلی فیلم‌های اجتماعی جز آثار چند کارگردان انگشت‌شمار، به فروش عجیب‌وغریبی در گیشه دست نمی‌یابند، وضعیت بی‌رونق سینماها نیز کار را برای دیده شدن این فیلم‌ها، سخت‌تر کرده است، بنابراین نمی‌توان از «روزهای نارنجی» انتظار فروش بالایی داشت. شاید فیلم بتواند به پشتوانه ستاره پرطرفدارش هدیه تهرانی و نیز نقش آفرینی بازیگر گزیده کار علی مصفا، به استقبال نسبی مردم امیدوار باشد. هدیه تهرانی به تازگی با سریال پرمخاطب «هم‌گناه» حضور موفقی در نمایش خانگی داشت و آخرین بار سال گذشته با فیلم «مسخره‌باز» روی پرده سینما دیده شد.

منبع: خراسان

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها