رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

توافق امارات و بحرین هرگز به تحقق صلح در خاورمیانه نمی انجامد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و دولت‌های بحرین و امارات اعلام کرد تا زمان پایان اشغالگری های اسرائیل برقراری صلح در خاورمیانه ممکن نیست.

توافق امارات و بحرین هرگز به تحقق صلح در خاورمیانه نمی انجامد

محمود عباس در این بیانیه اعلام کرد: آچه در کاخ سفید رخ داد هرگز به تحقق صلح در منطقه نمی انجامد.

وی گفت: صلح واقعی تا زمانی که آمریکا و اسرائیل حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس را نپذیرند و مساله آوارگان فلسطینی طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای انمیت سازمان ملل حل نشود ممکن نخواهد شد.

عباس خاطر نشان کرد: ابدا کسی را موظف نکرده و نخواهد کرد که به نمایندگی از مردم فلسطین و از طرف سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین صحبت کند.

وی خاطر نشان کرد:"مشکل اصلی میان کشورهایی که توافق نامه ها را امضا کرده اند با رژیم اشغالگر اسرائیلی نیست بلکه با مردم فلسطین است که تحت اشغال رنج می برند."

رئیس تشکیلات خودگران فلسطین همچنین هشدار داد که هرگونه تلاش برای دور زدن مردم فلسطین پیامدهای جدی در بر خواهد داشت که آمریکا و اسرائیل باید مسئولیت آن را بپذیرند.

عباس در این بیانیه مجدداً هشدار داد که "بدون پایان دادن به اشغالگری و رعایت حقوق کامل مردم فلسطین براساس قطعنامه های مشروع بین المللی، برای هیچ کسی در منطقه صلح، امنیت و ثبات وجود نخواهد داشت."

محمود عباس هفته‌های گذشته نیز مقامات امارات و بحرین را به خیانت متهم کرده بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در مراسم کاخ سفید اعلام کرد که به‌زودی کشورهای عربی دیگری هم با اسرائیل صلح خواهند کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها