گزارشی از مراسم رسمی امضای توافق صلح میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی

توافق صلح ابراهیم، سند خیانت به فلسطین/ ترامپ وعده آزادی عبادت مسلمانان در مسجد الاقصی داد/ ویدئو

رئیس جمهوری آمریکا، پیمان عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی را تغییر دهنده تاریخ دانست و گفت این اتفاق، پایه‌ای برای صلح جامع در تمام منطقه خواهد شد.

توافق صلح ابراهیم، سند خیانت به فلسطین/ ترامپ وعده آزادی عبادت مسلمانان در مسجد الاقصی داد/ ویدئو

مراسم رسمی امضای توافق صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی شامگاه امروز سه‌شنبه به وقت تهران در کاخ سفید برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین برگزاری شد، علاوه بر امضای توافق صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی، بیانیه مشترکی نیز با عنوان «اعلامیه صلح» از سوی بحرین و رژیم صهیونیستی صادر خواهد شد.

همزمان با این مراسم، اعتراضات گسترده مردمی در بیرون کاخ سفید برگزار شد.

ترامپ: ما اینجا هستیم تا مسیر تاریخ را عوض کنیم

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه پیش از امضای پیمان عادی سازی در کاخ سفید، در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیران خارجه امارات متحده و بحرین این اظهارات را مطرح کرد.

وی افزود: ما اینجا هستیم تا مسیر تاریخ را عوض کنیم. ما قدم بزرگی به سوی آینده ای که همه مردم در رونق،صلح و کامیابی زندگی کنند، برداشته‌ایم.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در گذشته فقط ۲ نوع توافق بود، ادامه داد: اما در یک ماه به ۲ توافق رسیدیم و توافق‌های دیگری در راه است. اسرائیل، بحرین و امارات متحده سفارت خانه ایجاد می‌کنند تا بتوانند شرکای خوبی در طیف وسیعی از موضوعات شوند.

ترامپ اضافه کرد: این توافق اجازه می‌دهد مسلمانان از اسرائیل بازدید کنند و در مسجد الاقصی دست به دعا بردارند. به اتفاق یکدیگر این توافق پایه ای برای صلح جامع در تمام منطقه خواهد شد، چیزی که هرگز کسی تصور نمی کرد.

نتانیاهو: امروز روزی جدید برای صلح است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از سخنان ترامپ گفت که امروز روزی جدید برای صلح است

وی با قدردانی از ترامپ برای ایستادن مقابل ایران مدعی شد: «شما شجاعانه در برابر ستمگران تهران ایستاده‌اید.من از ولیعهد ابوظبی، محمد بن زاید تشکر می‌کنم. من از وزیر خارجه بحرین بابت پیوستن به ما برای آوردن صلح به تمامی فرزندان ابراهیم تشکر می‌کنم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: مواهب این صلح، عظیم خواهد بود چون این توافق‌ها گسترش یافته و سایر کشورهای عربی را در بر خواهد گرفت و به درگیری میان اسرائیل و اعراب، یکبار برای همیشه پایان خواهد داد.

نتانیاهو اضافه کرد: «این توافق، تنها صلح میان رهبران کشورها نیست، بلکه صلح میان مردم است.من می‌خواهم اسرائیل را قوی کنم، خیلی قوی. چون تاریخ به ما نشان داده است قدرت، امنیت می‌آورد.»

وی ادعا کرد: «توافق صلح با امارات و بحرین به درگیری اعراب و اسرائیلی ها پایان خواهد داد و با یکدیگر راه‌حل‌هایی برای تمام مشکلاتی که باعث ایجاد خسارت برای منطقه ما شد خواهیم یافت.»

وزیر خارجه امارات: امروز ما شاهد تغییر در قلب خاورمیانه هستیم

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی در اظهارات خود، گفت: من امروز اینجا هستم تا دست مودت و صلح را دراز کنم. امروز شاهد تغییر در قلب خاورمیانه هستیم که باعث امید در سراسر جهان خواهد شد.

وی افزود: بدون تلاش رئیس جمهوری ترامپ و دولت او به ویژه مایک پمپئو وزیر خارجه و جرد کوشنر مشاور وی، ممکن نبود.

وزیر خارجه امارات با تشکر از نتانیاهو برای انتخاب صلح و متوقف کردن انضمام سایر سرزمین‌های فلسطینی، ادامه داد: ما فکر می‌کنیم انعکاس این پیمان در تمام منطقه به چشم خواهد خورد، هر انتخابی به جز صلح به رنج مردم و فقر کمک می‌کند.

عبدالله بن زاید، اضافه کرد: جوانان می‌خواهند در این جنبش انسان دوستانه شرکت کنند، امارات کمک خواهد کرد تا درهای فرصت به سوی صلح باز شود. جوامع ما به دستاوردهای علمی پیش برود و به توسعه خاورمیانه کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: این توافق الگویی برای مردم صلح دوست در گرداگرد جهان خواهد بود، این امکان را می‌دهد که در کنار مردم فلسطین باشیم تا بتوانیم به یک کشور فلسطینی دست یابیم و صلح پایدار شکل گیرد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی با بیان اینکه با کووید -19 درگیر هستیم، گفت: امارات متحده تعهد دارد که باید در کنار دیگران بدون توجه به اعتقادات مذهبی و پیشینه آنها ایستاد.

عبدالله بن زاید اظهار کرد: امارات متحده عربی، برنامه فضایی به سوی مریخ را به راه انداخت، اگر مردم و دولت ها علم و دانش را در آغوش بگیرند، فضانورد ما نخستین فضانورد عرب بود که به ایستگاه فضایی رسید. از این رو، این توافق صلح در منطقه را به ارمغان خواهد آورد.

وزیر خارجه بحرین: ما در برابر یک فرصت طلایی قرار داریم

عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین هم در این مراسم گفت: امروز یک روز تاریخی و امید برای خاورمیانه و جهان است. اعلام صلح بین بحرین و اسرائیل گام تاریخی در مسیر یک صلح جاودان، امنیت و رفاه در سراسر منطقه و مردمی که در آنجا زندگی می کنند، بدون توجه به اعتقاد، قوم، افکار و مذهب آنها است.

وی ادامه داد: برای مدت زیادی، خاورمیانه به خاطر بحران و عدم اعتماد پسرفت داشته و ویران شده است، جوانان با استعداد ما را مخدوش کرده است. من متقاعد هستم که این فرصت را برای تغییر داریم.

وزیر خارجه بحرین، اضافه کرد: پیمان امروز به خاطر تعهد و شجاعت پادشاه بحرین محقق شد که مورد حمایت مردم بحرین هم قرار دارد.

الزیانی خطاب به نتانیاهو تاکید کرد: از اینکه به رسمیت شناختید که صلح و ثبات پایدار تنها از طریق همکاری با کشورهای منطقه محقق خواهد شد، قدردانی می‌کنم.

وی با تقدیر از ترامپ گفت رهبری خستگی‌ناپذیر شما باعث شد تا صلح شکل بگیرد. اکنون وظیفه ما است که فعالانه تلاش کنیم تا یک صلح فراگیر برای راه حل دو کشور بین فلسطین و اسرائیل ایجاد شود. ما نشان دادیم که این مسیر ممکن است.

امارات و بحرین عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند

عبدالله بن زاید آل نهیان از طرف امارات متحده عربی، عبدالطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین از یک سو و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیگر این توافق را در کاخ سفید به امضا رساندند.

در ابتدا توافق همکاری میان امارات و رژیم صهیونیستی با واسطه‌گری ترامپ به امضا رسید و سپس توافق مشابهی بین بحرین و رژیم اشغالگر امضا شد.

ترامپ پیش از این مراسم، به طور جداگانه با وزیران خارجه ۲ کشور عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین با نتانیاهو دیدار و گفت وگو کرد. وی در دیدار با بن زاید آل نهیان مدعی شد: توافق‌های امروز می‌تواند به صلح واقعی منجر شود.

رئیس جمهوری آمریکا این پیمان را دری هوشمند خواند نه در پشتی برای صلح.

ترامپ در پاسخ به این سوال که چرا در این مراسم هیچ یک از فلسطینیان دعوت نشده‌اند، گفت: آنها می‌بینند چه اتفاقی می‌افتد. اما او فکر می‌کنم ما با فلسطینی‌ها را در برخی موارد دیدار خواهیم کرد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما بدون ریختن خون در خاک، صلح خواهید داشت.

همزمان جمع زیادی از مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مقابل کاخ سفید حضور یافته و علیه اشغالگری این رژیم و نادیده گرفته شدن حقوق مسلم فلسطینیان فریاد زدند.

طرف‌های حاضر همچنین توافق موسوم به آبراهام (ابراهیم) را به صورت چهارجانبه امضا کردند.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محمدی
    0

    مگه شاهان وامرای سرسپرده و بی خاصیت آمریکایی امارات و بحرین باتواسراییل غاصب سرزمین فلسطین مظلوم درجنگ ومنازعه بودند که به توافق صلح برسند؟اینها همش خیمه شب بازی است تاروحیه مردم و رزمندگان فلسطینی رامتزلزل کنند تا چند صباحی به عمر منحوس اسراییل بیفزایند ولی کور خونده اند.

  • محسن
    0

    تاریخ در مورد خائنین به آرمان سرزمین فلسطین قضاوت خواهد کرد. این چند ابله که نوچه ترامپ هستند پیمان صلح که که سهل است این ها حتی حاضرند همسر خود را در اختیار ترامپ بگذارند.

  • مهری
    0

    این آیه را برای آنهایی میگم که می گویند عرب ها بارژیم غاصب اسرائیل صلح می کنند ؟! چون آدمهای صلح طلبی هستند، یامیگن به فکر مردم خودشان هستن،؟؟!!!! وما بدبختیم همه باما دشمنند؟؟؟ (( ای پیامبر به آنها بگو خداوند برای من کافیست )) باز محمد رسول‌الله تنها مانده درشبح ابوطالب ؟!! فلسطین ؟؟ سرزمین معراج ؟؟!!!!!!

  • مسیحا
    0

    وقتی امنیت بحرین و امارات و دیگر کشورهای عرب توسط جمهوری اسلامی تهدید میشوند بخاطر امنیت شون چاره ای جز اجماع ندارن.. اگر بحرین را محمدرضا شاه واگذار کرد.. جمهوری اسلامی با ایدولوژیش جهان اسلام را به اسرائیل واگذار کرد.. برای حکومت کردن سیاست مهم تر از ایدولوژی هست..

    نظرات شما -
    • مهری
      0

      مگه شما مثل اربابتان آمریکا جنگ طلب باشین وگرنه ماایرانی ها که اهل صلح هستیم . به خودت هم اعتماد نداری ؟؟!!!!!!!!

  • پرشین
    0

    باسلام آقایون وخانومها هم ابنجا ایست کنین کاربران گرامی شما ها هم حرف حکومت ومیگین چرا رژیم غاصب اسرایل یا اورشلیم سرزمین اجدادی یهودیان است مستند از سریال یوسف نشان داده شد بماند واما بعد قبل از ظهور اسلام اورشلیم سرزمین ووطن یهودیان بوده سند در زیر مسجدالااقصی معبدی کشف شد که متعلق به قوم بنی اسرایل است شما در واقع به قوم یوسف پیامبر وقوم سلیمان نبی وقوم داود پیامبر فحاشی وهتک حرمت میکنید بعد از اسلام اورشلیم تسلیم سپاه اسلام گشت وپیامبر قدس ومسجدش را بنا کرد وشد اولین قبله مسلمین حال قصاوت باشما خود مسلمانان فلسطین یا اورشلیم با این قصه کنار آمدن حال حکومت به فکر ایدولوژی است بماند

  • پرشین
    0

    باسلام حاج محسن کاربر عزیزم داداناموسیش نکن مارا با نوامیس آنها چکار چرا ما ظرفیت حقیقت را نداریم اینقدر هم عرب عرب نکن دادا جنوب ایران عرب دارد من عرب نیستم ها ولی مرد باشیم وبه رسم جوانمردی با شرف وناموس کسی کا ی نداشته باشیم البت شما ها خروجی این مسولان کشور هستید حرف زیاد اما ***

  • مهری
    0

    در جواب( پرشین ) : اگربه خواهیم اینجوری فکر کنیم تمام سرزمینها مثل الان خودشون نبودن که مستقل باشند برای مثال: هخامنشی ها یه زمانی نصف دنیارا دراختیارداشتن ومال آنها بوده؟؟!! بله درقران هم آمده است قوم بنی‌اسرائیل که دربیت المقدس ؟؟ امابعدها به دستور خدا پیامبربا آنها جنگید و همچنین خودشون هم مسلمان شدن وانجا برای همه دنیا به اسم یک کشور مسلمان شناخته شدقوم بنی اسرائیل مسلمان شد اگر قرار باشد اینجوری باشد ایران برهنه دنیا مدعیست ؟!!!!! باامدن اسرائیل ؟؟ خلیج پرشین = خلیج عربی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها