نخستین تصویر از رهبر مخالفان پوتین ۲۵ روز پس از مسموم شدن

الکسی ناوالنی سرانجام حدود ۲۵ روز پس از مسموم شدن در پرواز تومسک به مسکو، روی تخت بیمارستانی در برلین نشست و یک تصویر خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

نخستین تصویر از رهبر مخالفان پوتین ۲۵ روز پس از مسموم شدن

ناوالنی که بیش از ۲۰ روز در کما بود و یکی دو روز است به هوش آمده، بر اساس اعلام رسمی پزشکان آلمانی با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده است؛ ادعا و اتهامی که مقام‌های روس آن را وارد نمی‌دانند. الکسی ناریشکین، رئیس آژانس جاسوسی خارجی روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ناوالنی هنگام خروج از مرزهای سرزمین مادری‌اش به مقصد فرودگاهی در آلمان مسموم نبوده و هیچ نشانی از سم در بدنش وجود نداشته است.

ناوالنی در توضیح تصویر خود کنار همسر و دو فرزندش نوشت: «سلام. من ناوالنی هستم. دلم برایتان تنگ شده است. هنوز هم تقریبا نمی‌توانم کاری بکنم اما دیروز تمام روز را خودم نفس کشیدم؛ مطلقا خودم، بدون کمک خارجی یا حتی یک ونتیلاتور ساده در گلویم. خیلی دوستش داشتم. یک فرآیند شگفت‌انگیز که خیلی‌ها ارزش آن را نادیده گرفتند اما من برای آن بسیار سپاسگزارم.» این پست اینستاگرامی در دو ساعت بیش از ۶۰۰ هزار لایک خورد.

حدود ۲۵ روز پیش حال ناوالنی در پرواز بازگشت از سیبری به مسکو بد و این مخالف و منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین در بیمارستانی در اومسک بستری شد. برخی منابع خبری همان زمان اعلام کردند ناوالنی مسموم شده اما پزشکان روسی ماجرا را به گونه‌ای دیگر بازتاب دادند. تا اینکه دو روز بعد یک پرواز اختصاصی او را به آلمان منتقل کرد و روند درمان در بیمارستانی در برلین پیگیری شد. پزشکان آلمانی اندکی بعد از دخالت سم نوویچوک در ماجرای مسموم شدن ناوالنی خبر دادند.

گرچه روسیه تمام ادعاها و اتهام‌ها را رد کرده اما جامعه جهانی پوتین و جاسوسان او را در این پرونده مسئول می دانند. پزشکان آلمانی روز دوشنبه با اشاره به بهبودی نسبی ناوالنی از بازگشتن او به حال عادی خبر دادند و اعلام کردند بیمار روس می‌تواند بدون کمک دستگاه نفس بکشد و تا حدودی حرف بزند. گفته می‌شود ناوالنی می‌خواهد در اولین فرصت ممکن پس از بهبودی کامل به روسیه بازگردد و مخالفت‌های خود را با حزب حاکم از سر بگیرد. حزب ناوالنی در انتخابات اخیر محلی در برخی مناطق روسیه پیروز شده است.

منبع: همشهری آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها