تخصیص ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن اختصاص پیدا کرد که ۳۰ درصد منابع تسهیلاتی کل کشور را شامل می‌شود.

تخصیص ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن

محسن صالحی نیا بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سال قبل ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب‌های مختلف به بخش صنعت و معدن اختصاص پیدا کرد که ۳۰ درصد منابع تسهیلاتی کشور محسوب می‌شد، بیان کرد: این میزان تسهیلات در سال ۹۹ باید ۴۰ درصد ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد راکد تولیدی در کشور هدف‌گذاری شده است، افزود: از این تعداد ۶۴۷ واحد راه‌اندازی مجدد شده و تلاش برای احیای مابقی این واحدها نیز ادامه دارد.

هدف گذاری برای احیای واحدهای راکد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تقویت تولید و حمایت از بخش صنعت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و در پنج ماه نخست سال جاری در اغلب تولیدات صنعتی کشور با افزایش تولید و رشد مواجه بودیم.

صالحی نیا با بیان اینکه از تعداد واحدهای راکد هدف گذاری شده برای احیا در کشور، ۱۳ مورد در استان سمنان احیا شده که هنوز تا سقف میزان هدف گذاری شده برای سال جاری، ۱۷ مورد باقی مانده است، تاکید داشت: نرخ واحدهای راکد استان سمنان ۱۶ درصد است که با توجه به میانگین نرخ ۲۱ درصدی در سطح کشور باید گفت این استان وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان اینکه میزان راه‌اندازی واحدهای راکد در استان سمنان تا ۴۵ واحد در سال افزایش پیدا می‌کند، ابراز داشت: برای این منظور می‌بایست سهم استان از منابع و تسهیلات اعتباری به دلیل رتبه‌های مطلوب در شاخص‌های صنعتی و تولیدی استان در کشور، افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها