مرکز نظارت بر آمادگی جهانی بهداشتی:

جهان، توان مقابله با بیماری همه‌گیر دیگری را ندارد!

مرکز نظارت بر آمادگی جهانی بهداشتی اعلام کرد: جهان به هیچ عنوان آمادگی لازم برای مقابله با همه گیری یک بیماری در آینده را ندارد.

جهان، توان مقابله با بیماری همه‌گیر دیگری را ندارد!

جهان پس از یکصد سال دوباره شاهد یکی از مخوفترین همه گیری‌های خود است. ویروس کرونا با آلوده کردن نزدیک به ۳۰ میلیون انسان و گرفتن جان ۹۳۰ هزار نفر، به یکی از بزرگترین چالش‌های بهداشتی در قرن ۲۱ تبدیل شده است.

دولت‌ها که از قبل برای بیماری با این شدت شیوع آمادگی نداشتند، هم اینک آشفته و سراسیمه به دنبال راهی برای کنترل و مدیریت شیوع کووید ۱۹ هستند. با این حال، برآورد‌ها نشان می‌دهد شرایط بهداشت جهانی بسیار وخیم‌تر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

مرکز نظارت بر آمادگی جهانی بهداشتی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: جهان به هیچ عنوان آمادگی لازم برای مقابله با همه گیری یک بیماری در آینده را ندارد. همچنین کشور‌های جهان در جلوگیری از وقوع بیماری‌هایی که منجر به همه گیری شوند، ناتوان هستند.

در گزارش این سازمان مستقل که توسط سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی به وجود آمده، تاکید شده است: شیوع کووید ۱۹ در جهان نشان داد، جامعه جهانی چقدر در مقابل یک همه‌گیری آسیب پذیر است. حقیقت این است که ما نمی‌توانیم مانع از وقوع چنین همه گیری‌هایی شویم و چنین رخداد‌هایی به نظر غیرقابل اجتناب می‌رسد.

این نهاد تاکید دارد: همه گیری جهانی کرونا آزمون سختی برای آمادگی بهداشتی کشور‌های جهان در مقابل بیماری بود. درس نگرفتن از شیوع کووید ۱۹ به معنای آن است که در همه گیری آینده که مطمئناً به وقوع خواهد پیوست، تلفات و خسارات بسیار گسترده‌تر و شدیدتر خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: اشتباه جمعی رهبران سیاسی منجر به چنین اختلال و بی نظمی شده است. سرمایه گذاری‌های مالی و سیاسی بسیار ناکافی بوده است و هم اکنون تمامی ما تقاص این اشتباهات را پس می‌دهیم. جهان فاقد گزینه برای مقابله و جلوگیری از اتفاقات ناگوار رخ داده نبود بلکه بار‌ها برای انجام اقدامات لازم در یک دهه اخیر به کشور‌ها هشدار داده شده بود.

این نهاد با هشدار درباره ناآمادگی کشور‌ها در مقابل بحران‌های آتی، خواستار توجه سیاستمداران به این مقوله شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها