آغاز بکار اولین کنگره ملی سیمای سلامت خانواده در اردبیل

برای اولین بار کنگره ملی سیمای سلامت خانواده با حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت در اردبیل آغاز به‌کار کرد.

آغاز بکار اولین کنگره ملی سیمای سلامت خانواده در اردبیل

کنگره ملی سیمای سلامت خانواده 25 شهریور به مدت سه روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با برنامه‌های سخنرانی، ارائه مقالات و پوسترها، برگزاری کارگاه خانواده درمانی پست مدرن راه حل محور، کارگاه‌های مامایی، ازدواج و روانشناختی و ارائه مباحثی پیرامون سلامت روانی روابط خانواده، سلامت خانواده در پاندمی کووید ۱۹، ارتقای سلامت، پیام سلامت و سلامت خانواده آغاز بکار کرد.

در این مراسم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه خانواه هسته اصلی و توسعه جامعه را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: هر سرمایه گذاری که برای سلامت و تربیت خانواده انجام شود پایه محکمی برای نسل آینده جامعه خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در حاضر با کاهش میزان ازدواج و باروری در سطح جامعه مواجه هستیم، ادامه داد: رنامه‌ریزی و ایجاد حساسیت برای افزایش نرخ ازدواج و باروری در جامعه ضروری است

به گفته وی افزایش طلاق در جامعه و برخی تهدیدات مربوط به سبک زندگی و استفاده از ابزارهای نوین را از جمله تهدیدات نهاد خانواده است به طوی که امیدواریم با برگزاری این این کنگره در راستای اعتلای ساختار نهاد خانواده و تحکیم آن برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشیم.

دکتر حبیب‌زاده با بیان اینکه پایداری نهاد خانواده اهمیتی بسیاری برای ما دارد، خاطرنشان کرد: اضافه کرد: خانواده از منظرهای مهم برای جامعه ما حایز اهمیت است بر این اساس میزان ازدواج، میزان باروری و آرامش در نهاد خانواده جزو عوامل موثر بر این پایداری محسوب می‌شود.

در ادامه بهنام مولایی، دبیر اجرایی کنگره و رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، خشونت، نزاع خیابانی و چالش‌های دیگر در این حوزه، برگزاری این کنگره در سطح ملی با بررسی‌های ابعاد و محورهای آنکه از یک سال پیش آغاز شد، در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون در حال اجراست.

وی با اشاره به برنامه این کنگره تخصصی اضافه کرد: با هم‌اندیشی و نشست‌های مختلف کارگروه‌ها تشکیل و محورهای مشخص شد تا با همفکری و هم اندیشی و با اجماع نظر فرصتی فراهم شود تا چالش‌ها در این زمینه احصا و راهکارهای حل آنها ارائه شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها