روایت وزیر بهداشت از چرایی برگزاری مراسم عزاداری بیت رهبری بدون حضور عزاداران

وزیر بهداشت با بیان اینکه به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌‌توانند در حسینیه‌‌ای که ایشان حضور دارند حاضر باشند، به پاسخ ایشان درباره چرایی برگزاری این مراسم بدون حضور عزاداران اشاره کرد.

روایت وزیر بهداشت از چرایی برگزاری مراسم عزاداری بیت رهبری بدون حضور عزاداران

دکتر سعید نمکی امروز در نشستی که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در محل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در اوج تحریمها با لطف خدا و کمک شما عزیزان عزت برای جمهوری اسلامی ایران خلق شد؛ نگهداشت این عزت و این‌که بگوییم حکومت مبتنی بر دین مبین اسلام رویکرد خوبی داشت، اهمیت ویژه‌‌ای دارد.

وی افزود: باید به حساسیت‌‌های موجود توجه داشته باشیم تا برخی افراد که به طور ناجوانمردانه برنامه‌‌ریزی کرده‌‌اند که مسائل مربوط به کرونا را به پای اسلام، محرم، لیالی قدر و ... بنویسند، اجازه این کار را نداشته باشند؛ این در حالی است که مردم متدین ما مسائل بهداشتی را به خوبی مراعات می‌‌کنند اما سواحل انگلیس و برخی مراکز آمریکا مملو از عدم رعایت پروتکل‌‌ها هستند؛ ما باید نسبت به این فتنه‌‌ها هوشیار باشیم زیرا ما در لیالی قدر در مساجد، جز همراهی و رعایت پروتکل‌‌ها ندیدیم.

نمکی با بیان این‌‌که باید یک پروتکل سختگیرانه برای مدارس تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: دیروز نامه‌‌ای به ستاد کرونا ابلاغ کردم که با توجه به خیز جدید بیماری، باید پروتکل سختگیرانه‌‌ای تدوین کنیم و برای رعایت نکات بهاشتی باید تصور کنیم که همه نقاط کشور در وضعیت قرمز است.

وزیر بهداشت با بیان این‌‌که باید اصل را در کل کشور بر رعایت حداکثری پروتکل‌‌ها بگذاریم، خاطرنشان کرد: باید با حداقل نمازگزار و حداکثر رعایت پروتکل‌‌ها، مراسم عبادی خود را برگزار کنیم همچنین باید پروتکلی برای فصول سرد سال تدوین کنیم زیرا در برخی مناطق، امکان برگزاری این مراسم در فضای روباز نیست.

وی ضمن قدردانی از حمایتهای مقام معظم رهبری ، با بیان این‌‌که به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌‌توانند در حسینیه‌‌ای که ایشان حضور دارند حاضر باشند، یادآور شد: ایشان فرمودند که "چون کارشناسان گفته‌‌اند مراسم نباید در فضای مسقف برگزار شود، من مکلف به رعایت پروتکل‌‌ها هستم."

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    کاش هر کسی یه حسینیه خصوصی داشت

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      که چی بشه حسینی باشی بهتره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها