خرید میلیاردی آهن آلات با چک‌های مسروقه

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی از دستگیری کلاهبرداری که با استفاده از چک مسروقه ۴۲ میلیارد ریال آهن آلات خریده کرده بود، خبر داد.

خرید میلیاردی آهن آلات با چک‌های مسروقه

مدتی قبل مردی نزد مأموران کلانتری113 تهران رفت و گفت که ماشینش مورد دستبرد قرار گرفته است. این مرد توضیح داد: پرایدم را درکنار خیابان پارک کرده و برای انجام کاری از ماشین پیدا شده بودم، اما وقتی برگشتم متوجه شدم که دزدان به ماشینم دستبرد زده و لپ‌تاپ، مدارک شخصی و دسته چکم را از داخل ماشین دزدیده‌‌اند.

با شکایت این مرد پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا اینکه چند روز بعد مالباخته نزد مأموران رفت و این بار مدعی شد که فردی با استفاده از دسته چک او اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده است.

وی گفت: از طریق بانک متوجه شدم شخصی به نام مسعود یکی از چک‌های من را که مبلغ 4میلیارد و 200میلیون تومان در آن درج شده بود به بانک برده و چون هرگز چنین پولی در حسابم نبوده، چک برگشت خورده است.
با اظهارات جدید مالباخته مأموران موفق شدند مسعود را شناسایی و دستگیر کنند. تحقیقات نشان می‌داد که او یکی از افراد خوشنام در زمینه تجارت آهن‌آلات است. این مرد سالخورده طی تحقیقات گفت: مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم به نام بهروز با مردی به نام رضا آشنا شدم.

من هرگز رضا را ندیدم، اما دوستم مدعی بود که او تاجر آهن است و در کشورهای مختلف فعالیت دارد.
وی ادامه داد: چند روز بعد رضا تلفنی تماس گرفت و سفارش خرید یک محموله آهن را داد. او 4میلیارد و200میلیون تومان آهن‌آلات خرید و در ازای آن یک چک به من داد. رضا چک را از طریق پیک برایم ارسال کرد و می‌گفت خودش در کشور قزاقستان حضور دارد. من که به او اعتماد پیدا کردم چک را قبول کردم اما وقتی به بانک بردم، متوجه شدم که موجودی حساب خالی است.
ماموران در ادامه به جست‌وجو برای دستگیری رضا پرداختند، اما در تحقیقات معلوم شد که اصلا چنین فردی وجود ندارد. کارآگاهان دریافتند که همه این نقشه‌ها زیر سر بهروز بوده است. در حقیقت این مرد با خرید یک خط تلفن همراه، نزد دوستش مسعود (تاجر سالخورده آهن) رفته و با داستانسرایی مدعی شده که فردی به‌نام رضا که تاجر بین‌المللی آهن است قصد خرید آهن از او را دارد. سپس با تغییر صدایش با این مرد تماس گرفته و در ازای خرید محموله میلیاردی آهن، چک مسروقه به او داده است.

با این اطلاعات بهروز دستگیر شد و و برای انجام تحقیقات به پایگاه هفتم پلیس آگاهی انتقال یافت.

این مرد در ابتدا منکر کلاهبرداری با استفاده از چک مسروقه بود، اما مسئولان باربری و راننده کامیون‌هایی که آهن‌آلات را برای او جابه‌جا کرده بودند در اداره آگاهی حاضر شدند و وی را به‌عنوان خریدار محموله آهن شناسایی کردند.

در این شرایط و درحالی‌که متهم همچنان مدعی بود بی‌گناه است، با توجه به شواهد و مدارکی که علیه او بود، برای وی قرار قانونی صادر و او راهی زندان شد.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها