مالیات سهام عدالت وراث بخشیده شد

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: عملیات انتقال سهام عدالت متوفیان در ماه‌های آینده قابل انجام خواهد بود و مردم نگران این موضوع نباشند.

مالیات سهام عدالت وراث بخشیده شد

محمدجواد فرهانیان درباره آخرین اقدامات واگذاری سهام عدالت اموات افزود: بخشی از اقدامات، فراهم شدن زیرساخت‌ها برای واگذاری الکترونیک این سهام به وراث است و بخشی دیگر، پیوستن دو سازمان، دستگاه قوه قضاییه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به همدیگر است.

وی ادامه داد: البته عمده اقدامات زیرساختی، انجام شده,، اما پیوستن دو دستگاه به یکدیگر، زمان‌بر است؛ نمی‌خواهیم مردم را در وضعیت اضطرار قرار دهیم و پیشنهاد ما به همه مردم این است تا فراهم شدن زیرساخت‌ها، اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام دهند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری گفت: طبق مصوبات، مالیات سهام عدالت وراث هم بخشیده شده است.

فرهانیان درباره زمان انتقال سهام عدالت اموات به وراث افزود: این موضوع بستگی به آماده بودن دو دستگاه دارد البته شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، کار‌های زیادی در این زمینه انجام داده است.

وی گفت: وراث سهام عدالت اموات، عملا سهام داران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خواهند بود و مشمول روش غیر مستقیم هستند چراکه کسی روش مدیریت سهام را برای آن‌ها انتخاب نکرده است؛ بنابراین کسی بازنده نیست.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری تاکید کرد: نمی‌توانیم قولی بدهیم، اما شاید برای این دسته از افراد، روش جدیدی انتخاب شود تا بتوانند سهام به ارث رسیده را مدیریت کنند، اما در حال حاضر برداشت ما این است که همه کسانی که میراث‌دار سهام عدالت متوفیان هستند روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

فرهانیان با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سهام‌داران عدالت فوت شده‌اند، گفت: عمده متوفیان سهام عدالت از استان تهران هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • M
    0

    سلام آقا روحانی از شما متشکریم فکر برای جا ماندن سام عدالت که چک یا کد رای گیری دارن ی فکربرداری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها