چهار هزار میلیارد ریال برای تولید شمش منیزیم در گناباد سرمایه‌گذاری شد

فرماندار گناباد گفت: طرح تولید فروسلیس منیزیم با سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل سهم آورده بخش خصوصی در این شهرستان در حال اجراست.

چهار هزار میلیارد ریال برای تولید شمش منیزیم در گناباد سرمایه‌گذاری شد

حامد قربانی روز دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناباد افزود: با توجه به ظرفیتهای عظیم معادن این شهرستان این طرح در زمینه تولید سلیس و شمش‌های منیزیم اجرا می‌شود که پس از بهره‌برداری توسعه و رونق اقتصادی و ارزش افزوده بسیار برای گناباد خواهد داشت و اشتغال منطقه را متحول خواهد کرد.

وی بدون اشاره به درصد پیشرفت فیزیکی این طرح ادامه داد: حفظ و صیانت از اشتغال موجود در کنار طرح‌های توسعه صنعتی و معدنی و حمایت از واحدهای تولیدی برای جهش تولید، رویکرد مهم مسوولان اجرایی در گناباد است.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به توان و ظرفیت صنعتی، معدنی، کشاورزی و دامداری، توسعه صنایع بسته بندی به عنوان ضرورت رونق اقتصادی این شهرستان مورد توجه خاص قرار دارد.

وی با اشاره به ابلاغ تشکیل کلینیک‌های صنعت و کشاورزی افزود: این امر در گناباد مورد توجه قرار دارد و طی جلساتی ضمن بررسی مسائل و مشکلات این بخش راهکارهای نقش آفرینی بیشتر آنها در توسعه و رونق منطقه ارزیابی شده و سعی می‌شود با بهره گیری از ظرفیتهای فعالان و معین‌های اقتصادی گامهای موثر در جهت رونق منطقه برداشته شود.

قربانی با اشاره به راه اندازی دو ناحیه صنعتی جدید در آینده نزدیک در روستاهای کلات و سنو از توابع بخش کاخک گناباد ادامه داد: با بهره برداری از راه آهن یونسی به گناباد به عنوان قطعه نخست خط ریلی مشهد به زاهدان و چابهار قیمت تمام شده محصولات تولیدی در این شهرستان کاهش و رقابت پذیری آنها با محصولات سایر نقاط افزایش می‌یابد.

وی گفت: ۲۲ طرح بزرگ ملی با اعتبار دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طی سال جاری در این شهرستان اجرا می‌شود که از جمله آنها می‌توان به احداث فرودگاه، خط آهن یونسی به گناباد، دو بانده کردن جاده گناباد به خضری، گازرسانی به صنایع، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی گناباد، تکمیل مجتمع آموزش عالی، احداث درمانگاه سوختگی در جوار بیمارستان علامه بهلول گنابادی، احیا و مرمت قنوات و اصلاح و توسعه شبکه آب شرب شهری و روستایی اشاره کرد.

فرماندار گناباد با اشاره به فعالیت ۷۴ اداره دولتی با اشتغال چهار هزار و ۸۴۲ نفر در این شهرستان افزود: از مجموع شاغلان دستگاههای اجرایی گناباد دو هزار و ۷۴۱ نفر نیروی رسمی، ۵۰۸ نفر پیمانی، ۶۸۶ نفر قراردادی و ۹۰۷ نفر شرکتی هستند و اداره آموزش و پرورش با یک هزار و ۶۲۷ نفر و دانشگاه علوم پزشکی با یک هزار و ۵۴۶ نفر بیشترین نیرو را در بین دستگاههای اجرایی این شهرستان به خود اختصاص داده‌اند.

وی پوشش مستمر و مطلوب خبری و امانت داری در انعکاس اخبار را از نقاط شاخص و قوت خبرنگاران این شهرستان ذکر کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از جایگاه خاصی در فضای رسانه‌ای برخوردار است و در انعکاس دقیق و صحیح اخبار و گزارش‌ها نقش مهمی در این منطقه دارد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها