آیا افرادی که در مشهد و شمال خانه دارند، باید مالیات بپردازند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از جمله ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده موضوع خانه‌های قولنامه‌ای و افرادی است که در برخی مناطق مانند مشهد و شمال چند خانه دارند.

آیا افرادی که در مشهد و شمال خانه دارند، باید مالیات بپردازند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با «طرح مالیات بر خانه‌های خالی» گفت: از جمله ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده موضوع خانه‌های قولنامه‌ای و افرادی است که در برخی مناطق مانند مشهد و شمال چند خانه دارند و این خانه‌ها را در اختیار مسافرین و زوار قرار می دهند، این از موضوعاتی است که هنوز در خصوص آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

«علی رضایی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در رابطه با «طرح مالیات برخانه‌های خالی» گفت: پس از آنکه شورای نگهبان 12 ایراد به این طرح گرفت، این طرح به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد و کمیسیون اقتصادی در حال برطرف کردن ایرادات است. جلساتی با حضور طحان نظیف برگزار کردیم که چند ایراد آن رفع شده و به دنبال آن هستیم بار روانی سنگین گرانی مسکن، کاسته شود تا مردم بتوانند با شرایط بهتری، آپارتمان اجاره و خرید و فروش کنند.

برنا نوشت؛‌ او در رابطه با ابهامات این طرح گفت: از جمله ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده موضوع خانه‌های قولنامه‌ای و افرادی است که در برخی مناطق مانند مشهد و شمال چند خانه دارند و این خانه‌ها را در اختیار مسافرین و زوار قرار می‌دهند. این از موضوعاتی است که هنوز در خصوص آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. برخی در کمیسیون موافق هستند تا این افراد مالیات ندهند و برخی هم مخالف مالیات ندادن این افراد هستند. افرادی که بیش از یک خانه دارند و آن را به نام همسر خود ثبت کرده‌اند، هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رضایی در پایان گفت: برخی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی شکلی بود و برخی هم محتوایی و از 12 ایراد، 8 مورد آن رفع شده و بر سر چند مورد دیگر کمیسیون هنوز به اتفاق نظر نرسیده است. این طرح هنوز به چکش کاری نیاز دارد. امیدواریم ایرادات تا پایان هفته رفع شود.

منبع: جی پلاس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها